Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko 9-vuotiaan tytön meikata kouluun?

Vierailija
30.08.2022 |

Tyttö laittaa joka aamu ripsiväriä ja luomiväriä. En oikein tiedä mitä ajatella asiasta..Toisaalta miksipä ei.. Kauhisteleekohan opet?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki antaisin. Meikki on harmitonta leikkiä, lähtee pesemällä pois. Itsekin jo kasarilla meikkasin välillä jo 7-vuotiaanakin. Ei siihen todellakaan liittynyt mitään huolta omasta ulkonäöstä saati seksuaalisia juttuja, olin vaan nähnyt äidin meikkaavan ja tykkäsin itsekin laittaa. Alkuun en osannut kyllä kuin laittaa puuteria, ripsaria ja joskus huulipunaa, joskus 12 v. opettelin meikkaamaan enemmän / kunnolla.

Vierailija
22/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkia naisten juttuja paheksutaan ihan kuukautisista meikkaamiseen. Ei ole muka lasten juttu. Tytöt laittaa hiuksia ja meikki on ihan harmitonta. Mitä pahaa meikissä on?

Meikki kertoo siitä, että oma keho ei kelpaa sellaisena kuin se on. Omaa kehoa täytyy muokata, että saa tehtyä itsestään miellyttävämmän ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee, että on tytöille luontaista. 

Vierailija
24/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen on normaalia. Sitä jopa aikuisille suositellaan ja voi olla tietyissä töissä pakkokin. En näe leikkaamisessa mitään pahaa lapsellakaan, vaikka itse en meikkaa.

Vaaleat pastellisävyt ja väritön huulikiille on ihan kivat. Rajaukset ja kulmien piirtämiset ei varmaan ole tarpeen.

Missä työssä meikkaaminen on pakollista? Itse en keksi muuta kuin TV-työt.

Lentoemäntä taitaa olla myös toinen ammattikunta.

Ei ainakaan Finnairilla.

Vierailija
25/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee, että on tytöille luontaista. 

Moi, mä olen ihan luontainen enkä meikkaa.

Oon luonnollinen, tyttö, nainen. Naisellinen, koska nainen on just tällainen kuin mä oon.

Nainen.

Vierailija
26/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei nyt ihan hirveitä sotamaalauksia ole, niin miksei.

Olen muutenkin mennyt sen mukaan, että lapsella on kehorauha ja saa tehdä omia päätöksiään. Tietty siis järkevyyden rajoissa eli ei mitään terveydelle vaarallista ja/tai ikuista (tyyliin tatuoinnit), mutta meikeillä saa leikkiä.

Vierailija
27/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen, että 9-vuotiaan ja 11-vuotiaan ikäero on suuri, vaikka onkin numerona pieni.

Vierailija
28/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että jo lapset joutuu kosmetiikkateollisuuden uhriksi.

Vierailija
29/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei taida olla hereillä.

Luulisi taluttavan lapsen vessaan naamanpesulle. Koulussahan ollaan asiallisessa ulkoasussa, eikä lasten naamassa kuulu olla maalia, paitsi jos tehdään näytelmää missä esittää murjaania.

Vierailija
30/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa, miten monella 11-vuotiaalla on finnejä. Oman lapseni luokkakavereista en ole huomannut niitä vielä kellään. Onkohan näillä lapsilla ruokavalio kunnossa?

Ja kestääkö lapsen iho meikkailujs ja äidin yövoiteita? Raikas puhdas iho lapsen ohuelle iholle.

Vierailija
31/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näen, että 9-vuotiaan ja 11-vuotiaan ikäero on suuri, vaikka onkin numerona pieni.

Kehityksessä voi olla myös suuria eroja, joillakin 9v alkaa jo kuukautiset ja toisilla vasta 15v.

Vierailija
32/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikkaaminen on normaalia. Sitä jopa aikuisille suositellaan ja voi olla tietyissä töissä pakkokin. En näe leikkaamisessa mitään pahaa lapsellakaan, vaikka itse en meikkaa.

Vaaleat pastellisävyt ja väritön huulikiille on ihan kivat. Rajaukset ja kulmien piirtämiset ei varmaan ole tarpeen.

Missä työssä meikkaaminen on pakollista? Itse en keksi muuta kuin TV-työt.

Lentoemäntä taitaa olla myös toinen ammattikunta.

Matkustahenkilökunnan miespuoliset jäsenet eivät kyllä meikkaa ainakaan näkyvästi. Jos meikkaaminen olisi pakollista, niin toki se koskisi sekä miehiä että naisia.

Vierailija
33/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. Miksi kaikkia aikuisten juttuja pitää ruveta lapsena harrastamaan-ei ole mitään mitä tarvii odottaa-mikään ei tunnu miltään-kaikkea saa

Vierailija
34/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella oman 3 luokkakaisen joka leikkii nukeilla edes ajattelevan meikkaamista aamuisin. Todella eroja lapsille näköjään ei kukaan kavereistakaan meikkaa vaan leikkivät yhdessä ulkona.

Vierailija
35/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hurjaa, miten monella 11-vuotiaalla on finnejä. Oman lapseni luokkakavereista en ole huomannut niitä vielä kellään. Onkohan näillä lapsilla ruokavalio kunnossa?

Minun on pakko puuttua tällaiseen kommentointiin, koska se saa minut näkemään punaista. 

On tärkeää erottaa toisistaan finnit ja ihosairaus nimeltä akne. 

Ruokavalion vaikutusta finneihin ja akneen ei ole pystytty vedenpitävästi todistamaan. Saattaa olla, että korkean glykeemisen indeksin ruoat aiheuttavat näppyjä, mutta ne eivät ylläpidä ja aikaansaa aknea. Akne ja finnit johtuvat useimmiten perimästä ja hormoneista, eli asiaan ei voi itse vaikuttaa. Sanomalla jollekulle, että heidän ihonsa kunto johtuu ruokavaliosta, syyllistää heitä omasta tilanteestaan, ja asettaa heidän elintapansa häpeälliseen valoon . Tällainen puhe saattaa johtaa ruokavalion liialliseen kontrollointiin ja aiheuttaa ahdistusta, vaikka ruokavaliossa ei alunperinkään olisi mitään vikaa. 

Hormonaalinen akne tuossa iässä on yleistä. Itselleni puhkesi vaikea hormonaalinen akne noin 10-vuotiaana kuukautisten alkamisen aikoihin. Vuosien varrella kokeilin monet hoidot, mutta vasta lukiossa aloitetut e-pillerit toivat avun. Moni tuttu ja tuntematon koki asiakseen kysellä syömisistäni, kehottaa vähentämään herkkujen syömistä, ja olettaa, että syön paljon roskaruokaa. Mutta olin ihan tavallisella kotiruoalla elävä koululainen. Välillä teki mieli huutaa kyselijöille, ett vaikka v...u söisi pelkkää porkkanaa, niin näppyä puskisi silti. 

Vierailija
36/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka ei tuon ikäiselle, lapsi vielä. Kotona voi hassutella ja leikkiä meikeillä jos oikein kovasti haluaa, mutta en kannustaisi siihenkään. Vasta yläasteella saa aikaisintaan laittaa vähän ripsaria kouluun. 

Vierailija
37/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö haluaa laittautua kouluun kirjoitti:

Lapseni on 7- vuotias. Tyttö haluaa välillä laittautua kouluun. Lakkaan hänen kynnet kirkkaanpunaisella kynsilakalla, laitan hiukset korkkiruuville ja lakkaa että pysyy ryhdikkäänä koulupäivän. Ripsiväriä ja kajaalilla rajaukset silmiin.

Ilmeisesti ei äidillä ole kiire töihin

Hölmöä laittaa tuon ikäiselle meikit 

Mahtaako olla tosi ?

Vierailija
38/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudennella aikaisintaan antaisin, mielummin vasta yläkoulussa.

Vierailija
39/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikkia naisten juttuja paheksutaan ihan kuukautisista meikkaamiseen. Ei ole muka lasten juttu. Tytöt laittaa hiuksia ja meikki on ihan harmitonta. Mitä pahaa meikissä on?

Meikki kertoo siitä, että oma keho ei kelpaa sellaisena kuin se on. Omaa kehoa täytyy muokata, että saa tehtyä itsestään miellyttävämmän ihmisen.

Kyllä se kuule vaikuttaa myös siihen, miten muut ihmiset kohtelevat. Jos kärsii vaikkapa pahasta aknesta tai muusta ihosairaudesta kasvojen alueella, meikki vaikuttaa siihen, miten muut ihmiset käyttäytyvät. Tässä ei ole kyse pelkästään ihmisten turhamaisuudesta, vaan meihin sisäänrakennetusta sairauden kavahtamisesta. 

Nuoruudessani vakavista iho-ongelmista kärsineenä hyvillä meikkituotteilla ja niiden oikeaoppisella käytöllä oli valtava vaikutus mielenterveyteeni. En enää ollut kaikille vain "näppylänaama" tai "se, jolla on niitä iho-ongelmia" tai "tyttöparka" tai "on se pahan näköinen" tai  "tapaamme ensimmäistä kertaa, mutta oletko kokeillut X,Y tai Z?" tai "hyi, stana" tai "äiti, mikä tolla naisella on naamassa?". Olin ihan vain (nimi). 

Vierailija
40/75 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia tyttöjä on tuon ikäisiä, jotka kouluun tulee kevyesti meikattuna. En opettajana pidä sitä huonona asiana.

Joskus sitten kuutosten meikkikokeilut alkaa muistuttaa enempi taidekokeilua - mutta monet vetää senkin todella tyylillä. Miksipä ei?

Vaikka kuka sanoisi mitä, niin huoliteltu ulkonäkö on valttia, jos haluaa elämässä menestyä. Onhan se tietty sivistyksen merkki, että on kiinnostunut ulkonäöstä ikäkaudelle sopivalla tavalla.

Enempi minua haittaa poikien axen-lotraaminen, kun ne niin pelkää haisevansa hielle. Ei muuten, mutta meinaa olla hengitys kovin tukkoista.

Siinäkin- kuten meikissä, kohtuus on ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän