Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko mummon hoitaa lasta tässä tapauksessa?

Vierailija
30.08.2022 |

Elikä lapsen mummolla on läheisriippuvuuden piirteitä, passaa muita ja huolehtii aikuisista lapsistaan äärimmäisyyksiin asti, esim. ilmoittaa rukoilevansa lasten lentomatkan ajan ettei kone putoa, seuraa lastensa elämää hädissään ja on heti valmis vaikka kesken suihkun ryntäämään, jos joku lapsista kutsuu.
Soittelee ja viestii jatkuvasti ovatko lapset elossa ja unohtaneet hänet.
Hössöttää ja ahdistaa ihmisiä käytöksellään.

Mummolla on ollut selittämättömiä huimauskohtauksia usean vuoden ajan, kävi aivokuvissakin ja silmälääkärissä, syytä ei löytynyt.
Kerran istui päivystyksessä 12h pyörryttämisen takia.
Kerran olen mummon antanut työntää rattaita, ja hän oli aivan teatraalisen ylivarovainen ja tyyliin pysähtyi ennen katukivetystä ja nosti TODELLA varoen vaunut yli, ja meni paniikkiin, kun auto ajoi ohi. Mummo käyttäytyy muutenkin pelokkaasti vauvan ympärillä ja ylivaroo, tästä vauva ahdistuu ja itkeskelee mummon sylissä.
Ei uskalla nostaa vauvaa syliin vaan vauva ojennetaan hänelle, ei jaksa silloinkaan sitten pitää vauvaa, kuulemma painaa.
Haluaa silti olla jatkuvasti tekemisissä ja vierailla, ja auttaa sitten keittiössä ja paniikissa rikkoo laseja ja itkeä tihrustaa, kun hän taas mokasi.
Raskasta seuraa hän on.
Vaikka hän on vasta mummo, käyttäytyy hän pikemminkin kuin ISOMUMMO, ja koen todella epävarmaksi olon nyt, kun mummo haluaa hoitaa 7kk ikäistä vauvaa.
Vaunulenkille kahdestaan pitäisi kuulemma päästä.

Mielestäni vauvaa voi hoitaa vain hoitaja, joka on fyysisesti terve ja jonka otteet ovat itsevarmat.
Sanoin mummolle, että lasta voi hoitaa vain fyysisesti terve ihminen.
Kysyin huimauksista, niin kuulemma ei huimaa enää!
Loukkaantui mulle, kun sanoin ettei onnistu nyt.
Antaisitteko lapsen tälle hoitoon?!
Itse kun en tohtisi päästää häntä edes vaunulenkille yksin, mummo kun menee paniikkiin kaikista äkkitilanteista.
Mitä tälle nyt voi tehdä jos välit täytyy säilyttää?
Itse en haluaisi edes hoitaa vauvaa, jos olisin noin pelokas.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tää av:n peukutus. Ap on saanut melkein yksinomaan alapeukkuja aloitukselle jossa epäröi antaa lastaan epävarmalle mummolle hoidettavaksi, ekana on vastaus jossa ollaan samaa mieltä ap:n kanssa ja se on saanut kuitenkin pelkästään yläpeukkuja😄

Ap on täällä aina väärässä!

Alapeukut tulee siitä, että edes harkitsee vauvan jättämistä hoitoon fyysisesti kyvyttömälle mummolle.

Vierailija
22/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä tää av:n peukutus. Ap on saanut melkein yksinomaan alapeukkuja aloitukselle jossa epäröi antaa lastaan epävarmalle mummolle hoidettavaksi, ekana on vastaus jossa ollaan samaa mieltä ap:n kanssa ja se on saanut kuitenkin pelkästään yläpeukkuja😄

Minä ainakin alapeukutin koska inhoan tuota edes kysymyksenä. Että jätänkö vauvani heitteille hullun mummon hoteisiin jotta välit säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukut tulee siitä, että edes harkitsee vauvan jättämistä hoitoon fyysisesti kyvyttömälle mummolle.

Minusta siinä lukee selvästi että ei aio antaa lasta hoitoon ja lähinnä kaipaa vahvistusta omalle päätökselleen.

Vierailija
24/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo ei jaksa tai uskalla nostaa vauvaa, niin miten ajatteli pärjäävänsä hoitamisesta?

Vauvan parhaan ja oman mielenrauhan vuoksi en antaisi vauvaa hoitoon mummulle. Jos mummu siitä suuttuu tai loukkaantuu, niin sitten käy niin. Mummu aikuisena ihmisenä osannee käsitellä nuo tunteet? Ainakin pitäisi osata.

No siis ihmettelin sitä, että hän on 3v ajan valittanut huimausta, kerran pyörtynytkin kuulemma kotonaan.

Mm. mies on häntä kuskannut päivystykseen ja on maksettu hänelle yksityisiä lääkäritutkimuksiakin.

Nyt hän sitten loukkaantui, kun sanoin että jo huimaus on syy sille, ettei hän voi hoitaa tai etten uskalla päästää vaunulenkillekään?

Kivahti, että ei huimaa enää ja hän on terve

Miten kukaan voi edes ajatella noin

Ap

Vierailija
25/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä lukee selvästi että ei aio antaa lasta hoitoon ja lähinnä kaipaa vahvistusta omalle päätökselleen.

Vierailija
26/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mummo ei jaksa tai uskalla nostaa vauvaa, niin miten ajatteli pärjäävänsä hoitamisesta?

Vauvan parhaan ja oman mielenrauhan vuoksi en antaisi vauvaa hoitoon mummulle. Jos mummu siitä suuttuu tai loukkaantuu, niin sitten käy niin. Mummu aikuisena ihmisenä osannee käsitellä nuo tunteet? Ainakin pitäisi osata.

No siis ihmettelin sitä, että hän on 3v ajan valittanut huimausta, kerran pyörtynytkin kuulemma kotonaan.

Mm. mies on häntä kuskannut päivystykseen ja on maksettu hänelle yksityisiä lääkäritutkimuksiakin.

Nyt hän sitten loukkaantui, kun sanoin että jo huimaus on syy sille, ettei hän voi hoitaa tai etten uskalla päästää vaunulenkillekään?

Ap

Hänellä vaan on kova tarve saada osallistua vauvan hoitoon. Varmasti nyt ymmärtää itsekin miksi ei saa yksin olla vauvan kanssa. Hyvin mahdollista että se pyörryttävä olo tulee ja menee, voi johtua vaikka verenpaineesta.

Vierailija
27/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä mummoa kotiin avuksi, hän varmastikin osaa viihdyttää vauvaa vaikka sen aikaa että voit itse tehdä rauhassa kotiaskareita tai ottaa päiväunet, hän vaikuttaa kuitenkin halukkaalta auttaa.

Luitko tuota aloitusta? Mummo

on täällä auttanut , eli rikkoi säikkynä astioita kun vapisevin käsin täytteli tiskikonetta (pakeni sitten suunnilleen ovesta häpeissään), istuu puolikkaalla kankulla arkana sohvalla ja kyselee koko ajan miten voi auttaa ja voihan hän auttaa.

Puutarhaan päästin hänet mylläämään ja neljä tuntia raatoi siellä ilman ruokaa ja vettä (enhän minä mitään tarvitse enkä halua voivoi), vein sinne juomistakin niin hörppäsi vettä nopeasti ja jatkoi viherpeukalointia.

Lopulta mies kävi ottamassa siltä haravan kädestä ja pakotti sisälle lepäämään.

Olen satavarma tuosta läheisriippuvuudesta, ei osaa asettaa mitään rajoja ja asettautuu kynnysmatoksi.

Jaksoin tuota ennen vauvaa, mutta nykyisin en enää yhtään, imuroi kaikki energiat minusta.

Jos olette nähneet Siskonpedissä sen Pirjo Heikkilän marttyyri äiti -hahmon, niin ihan meidän mummosta kertoo.

Ap

Vierailija
28/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pian mummo. Minulla on nivelreuma ja olen valmis lähtemään lapseni avuksi vaikka kesken suihkun, jos hän todella on apua vailla.

Tähän perustuen tulen sanomaan miniälle, että valitettavasti en aio olla apuna lastenhoidossa millään tavalla, koska olen todennäköisesti vaaraksi lapsenlapselle sairauteni ja läheisriippuvuuteni takia. Kylläpä helpotti, kun ei tarvitse keksiä tekosyitä.

Vierailija
29/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hänellä vaan on kova tarve saada osallistua vauvan hoitoon. Varmasti nyt ymmärtää itsekin miksi ei saa yksin olla vauvan kanssa. Hyvin mahdollista että se pyörryttävä olo tulee ja menee, voi johtua vaikka verenpaineesta.

Vierailija
30/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pian mummo. Minulla on nivelreuma ja olen valmis lähtemään lapseni avuksi vaikka kesken suihkun, jos hän todella on apua vailla.

Tähän perustuen tulen sanomaan miniälle, että valitettavasti en aio olla apuna lastenhoidossa millään tavalla, koska olen todennäköisesti vaaraksi lapsenlapselle sairauteni ja läheisriippuvuuteni takia. Kylläpä helpotti, kun ei tarvitse keksiä tekosyitä.

Hyvä, teet lapsenlapsellesi palveluksen, säästät hänet itseltäsi.

Vierailija
31/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin alapeukutin koska inhoan tuota edes kysymyksenä. Että jätänkö vauvani heitteille hullun mummon hoteisiin jotta välit säilyy.

Näin mäkin alapeukut tulkitsin.

Ap

Vierailija
32/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että tiedostat tilas koska tuollainen hypermarttyyri ei tod ole asiallista seuraa kenellekään.

Vierailija
33/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta tarvitseeko vauva hoitajaa, joka ei edes uskalla nostaa vauvaa? Tai tarvitseeko äiti vauvalleen moista hoitajaa, jonka kanssa saa olla sydän syrjällään, mikä "vahinko" seuraavaksi tapahtuu. Siinä ne mummun hoitotarpeet joutuu väistymään.

Vierailija
34/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä mummoa kotiin avuksi, hän varmastikin osaa viihdyttää vauvaa vaikka sen aikaa että voit itse tehdä rauhassa kotiaskareita tai ottaa päiväunet, hän vaikuttaa kuitenkin halukkaalta auttaa.

En huolisi tuohonkaan "hoitamaan" jos ei edes kykene nostamaan lasta.

Taas päiväunien tuputtaja. Nukkuisin kyllä siimät auki.

Vierailija
35/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta tarvitseeko vauva hoitajaa, joka ei edes uskalla nostaa vauvaa? Tai tarvitseeko äiti vauvalleen moista hoitajaa, jonka kanssa saa olla sydän syrjällään, mikä "vahinko" seuraavaksi tapahtuu. Siinä ne mummun hoitotarpeet joutuu väistymään.

Niin siis tätä ihmettelen?! Miten voi mummo edes ajatella, että hän olisi kykenevä hoitamaan vauvaa?

Ehkei hän näe itseään realistisesti ja kuvittelee, että vauva on vain tahdoton nukke.

Hänhän inttää aina, ettei mummon poika itke, eikä mitään haasteita voi unessa olla, jos mummo hoitaa.

Mietin jo, että näkeekö hän vauvaa edes elävänä olentona?

Sen tiedän, ettei lapsen tarpeet tulisi taatusti tyydytetyksi, kun mummo ajattelee aivan epärealistisesti mitä vauvan hoito edes on.

Ap

Vierailija
36/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienen vauvan kanssa kuka tahansa haluaa seuraansa itsesäälissä kierivän marttyyrin. Eikö niin?

Mielenkiinnosta, tuleeko sulle itselle hyvä mieli, kun saat kiukussa kitistä tuollaista?

Vierailija
37/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään voi jättää. Pitää pystyä kantamaan vauvaa turvallisesti, vaihtamaan vaippa turvallisesti jne.

Ja jos itse kuvittelee voivansa hoitaa tuossa kunnossa, niin kyllä jättäisi pidemmän epäluottamuksen hänen arviokykyyn tuo. Mitä kuvittelee lasten hoidon vaativan ja mitä kuvittelee sen oman kunnon sitten olevan. Jos vauvaa ei pysty edes nostamaan ylös ja tätä haluaa sitten hoitaa kuitenkin?

En tiedä minkä ikäisen tuollaisen mummon hoitoon voisi jättää. Ihan siis sen henkisen terveyden näkökulmasta.

Mummo on 67v, lenkkeilee ja ihan aktiivinen, mutta ei ole mitään lihaskuntoa (ei jaksa nostaa) ja tuo pelokkuus aiheuttaa itselleni huolta. Ihmettelen paljon, miten hän edes haluaa hoitaa?? Siksi tilanne on kiusallinen

Ap

Kyllä 67v voi olla jo huonokuntoinen. Ja iällä ei ole väliä, jos ei jaksa nostaa vauvaa niin sitten ei hoida. Jos ei ole riittävän terve mieleltään, niin silloinkaan ei varmaan hoida.

Ei se oma vauva ja hänen turvallisuus ole sellainen asia, missä kovin kannattaa miettiä kuka loukkaantuu ja mistäkin. Ja loputon suo sinulla on edessä, jos et uskalla sanoa suoraan. Uskallatko jättää kiipeilevät 1-vuotiaam hoitoon, auton alle juokseva 2-vuotiaan, uhmakkaan 3-4-vuotiaan.

Entä kun mummo alkaa sekoilla noita juttujaan sinun lapsellesi mitä sekoilee muille. Haluatko jättää lapsen hoitoon sellaiselle ihmiselle, joka pelkää että joku voi kuolla hetkenä minä hyvänsä ja soittelee muille siltä varalta että nämä ovat vaarassa?

Eli ihan kaikkien osapuolten vuoksi kannattaa puhua todella suoraan asioista, mutta toki kunnioittavasti ja niin, ettei tarpeettomasti loukata.

Joo mä mietin myös samaa, että varmaan 18-vuotiaan uskaltaisin jättää hälle hoitoon🤦🏻Ei mitenkään pysy vilkkaan taaperon perässä ja miten lie mummo reagoisi, jos lapsi saisi jonkun allergiakohtauksen tai itkukohtauksen/ikävän?

Ap

Vierailija
38/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin siis tätä ihmettelen?! Miten voi mummo edes ajatella, että hän olisi kykenevä hoitamaan vauvaa?

Ehkei hän näe itseään realistisesti ja kuvittelee, että vauva on vain tahdoton nukke.

Hänhän inttää aina, ettei mummon poika itke, eikä mitään haasteita voi unessa olla, jos mummo hoitaa.

Mietin jo, että näkeekö hän vauvaa edes elävänä olentona?

Sen tiedän, ettei lapsen tarpeet tulisi taatusti tyydytetyksi, kun mummo ajattelee aivan epärealistisesti mitä vauvan hoito edes on.

Ap

Hän on ihminen joka näkee koko maailman omien tarpeidensa kautta. Lapset ja lastenlapswt on vain oman minän ulokkeita, omien tarpeiden tyydyttäjiä.

Vierailija
39/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jo olla omat ajatukset ja sepustukset asiasta.Oletko oikein lääkäri joka voi laitaa diaknoOsit? Mikä hoitaja mummo tai pappa on? Päiväkodit on sitä varten ja hoitajan saa tunti maksulla manerheimin lastensuojelun kautta kuka vaan. Se maksaa. ISOVANHEMILLE ANNA/ ANTAKAA OLLA LASTEN KANSSA MUTTA OLE ITSE LÄSNÄ EIVÄT SILOIN JOUDU HOITOVASTUU JA SINÄHÄN SILOIN KAIKIEN SAFKAT MAKSAT?

Vierailija
40/52 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna jo olla omat ajatukset ja sepustukset asiasta.Oletko oikein lääkäri joka voi laitaa diaknoOsit? Mikä hoitaja mummo tai pappa on? Päiväkodit on sitä varten ja hoitajan saa tunti maksulla manerheimin lastensuojelun kautta kuka vaan. Se maksaa. ISOVANHEMILLE ANNA/ ANTAKAA OLLA LASTEN KANSSA MUTTA OLE ITSE LÄSNÄ EIVÄT SILOIN JOUDU HOITOVASTUU JA SINÄHÄN SILOIN KAIKIEN SAFKAT MAKSAT?

Niin niin.

👏

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi