Haluan aloittaa kuntoilun, olen rapakunnossa.
Mistä ja miten pääsen alkuun? Kotoa löytyy kahvakuulia ja crosstrainer.
Kommentit (7)
Kävele aluksi vaikka tunnin lenkkejä jossain mukavassa ulkoilumaastossa. Ulkoilulueilta löytyy ilmaisia ulkopunttisaleja joissa voi varovasti tehdä pienillä painoilla pitkiä sarjoja.
Tee joka päivä crossarilla tai vähintään 3 krt viikossa aluksi. Aloita vaikka 10-15 min kerrallaan jos olet ihan rapakunnossa ja pidennä siitä aina 5 min. kerrallaan kunnes pääset 45-60min treeniin.
Kahvakuula on monipuolinen. Googleta kahvakuulatreenejä /harjoituksia niin saat materiaalia. Voisit treenata lihaskuntoa 3 kertaa viikossa tuon crossaritreenin lisäksi mutta aloita varovasti ettei lihakset hirveästi kipeydy. Jos heti vedät lihakset piippuun niin ei ole kiva kipeillä lihaksilla treenata.
Minkä ikäinen olet?
Jos olet aidosti rapakunnossa etkä enää parikymppinen niin aloita ihan millä tahansa liikkumisella. Kävely toimii hyvin ensimmäisen kuukauden ajan.
Ennen mitään rankempaa käy lääkärillä varmistamassa että sydän ja kumppanit ovat kunnossa. Sitten PT:n juttusille.
Poljet fillarilla 100 km joka viikko 5 kuukauden ajan niin kunto nousee. Niin minä olen tehnyt ja kunto on aika hyvä.
Pane CCR:n levy soimaan vaikka youtubesta ja tanssi se rajusti läpi joka päivä. Menee noin tunti.
Kahvakuulilla ja crosstrainerillä pääsee alkuun.