Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Erityislasten vanhemmat, milloin huomasit että lapsellasi ei ole kaikki kunnossa?

Vierailija
29.08.2022 |

Että ei kehity normaalisti? Huomasitko itse vai pitikö jonkun muun sanoa sinulle siitä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit oikeasti harrastavat kirjaimellisesti sitä, että valikoivat kohteekseen fiksut lapset, joilla on vanhemmat, jotka eivät halua tai ymmärrä puolustaa omia lapsiaan ja sitten menevät "antamaan" eri diagnooseja lapsille keittiöpsykologeina. Kehitysvammaisuus ja autismi yleisimpiä syytöksiä. 

Okei??

Vierailija
22/24 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ottanut mitään kontaktia. Huusi vain päivästä toiseen, ei kiinnostunut mistään. Kun valitin neuvolassa lapsen ollessa yli 6kk, että tämä lapsi ei ole ihan normaali niin neuvolasta sanottiin että onhan se kun on niin kaunis poika että voisi olla vaikka tyttö. Sai vasta 15 vuotiaana ensimmäiset diagnoosit kehitysviivästymästä, laaja-alaisesta oppimishäiriöstä ja adhd dg roikkuu yhä koska nyt on aikuinen ja ongelmia on paljon enemmän. Ja tämä oli vasta ensimmäinen minkä kanssa oli tätä. Seuraava sai diagnoosinsa autismista vasta 17v ja tämä nuorin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat huomasivat siitä, että veljeni oli tosi "lötkö" ja ei alkanut kääntää päätä toiselle puolelle ollenkaan. Noin parin kuukauden iässä.

Hänelle on diagnosoitu ensin lapsena Mpd, myöhemmin heikkolahjaisuus. 

Mikä on mpd?

Eikö ole sama kuin ADHD?

En tunne adhd-ta kovin hyvä, tätä ei nykyään enää mpd:tä diagnosoida käsittääkseni ollenkaan. Veljelläni tämä on tarkoittanut kömpelyyttä, aivotoiminnan lievää häiriötä ( esim . lukemaan oppiminen kesti kolmannelle luokalle, hahmottamisen puutteita jne. 

Vierailija
24/24 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat huomasivat siitä, että veljeni oli tosi "lötkö" ja ei alkanut kääntää päätä toiselle puolelle ollenkaan. Noin parin kuukauden iässä.

Hänelle on diagnosoitu ensin lapsena Mpd, myöhemmin heikkolahjaisuus. 

Mistä tuollainen lötköys voi johtua?

Hapenpuute oli synnytksessä oli syynä veljeni oireisiin. Lääkäri ei suostunut keisarinleikkaukseen, vaikka äitini sitä pyysi ( minun lääkäri oli siihe suostunut, kun siinäkin tuli samoja ongelmia) . Hapenpuute siis aiheutti kehitysvamman, mistä yksi oire oli tuo velttous.