Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi väsyn yksinkertaisista pienistä asioista aivan valtavasti?

Vierailija
29.08.2022 |

Kun vaikka leikkaan kynnet, olen sen jälkeen niin väsynyt, että menen huilaamaan vartiksi. Sähköpostin kirjoittamisen jälkeen olen niin uupunut, että en jaksaisi puhua kenellekään puoleen tuntiin. Maksoin yhden laskun, ja se vei voimat niin, että oli pakko mennä sänkyyn lepäämään vähäksi aikaa. Tässä muutama esimerkki, että ihan pienistä hoidettavista asioista uuvun niin paljon, että joudun lepäämään ennen kuin pystyn mihinkään muuhun. Mitä tämä oikein voi olla? Toisaalta voin olla lapsen kanssa ulkoilemassa kaksi tuntia uupumatta eli minusta kyse ei ainakaan voi olla fyysisen kunnon täydellisestä puutteesta.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokerin heittelyt? Käypä mittauttamassa. Itsellä oli just tuollainen olo kunnes sain diabetes lääkkeet. Todettiin kyllä kilpirauhasen vajiskin samalla. Joka tapauksessa ei ole normaalia. Syytä varata aika lääkärille.

Vierailija
22/22 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syitä voi olla monia. Edellä mainittujen lisäksi esim adhd tai krooninen väsymysoireyhtämä voisi aiheuttaa tuota, mutta sulla ei ilmeisesti ole aina ollut noin pahaa väsymystä ja sitä ei välttämättä ole aina?

Ennen lasta ei ole ollut tällaista näin pahana. Joskus ennen lasta olin työuupunut, ja silloin oli lievänä vähän samaa. Mutta ihmettelen vain, että pystyn vaikka imuroimaan tai ulkoilemaan ilman väsymystä, mutta kaikki pienetkin hoidettavat asiat, joissa joutuu yhtään ajattelemaan, vie minut sängyn pohjalle niin uupuneena, että en jaksa hetkeen aina edes puhua. Ap

Ehkä kyse on siis juurikin uupumuksesta/burn outista vaikka et työelämässä olisikaan. Lapsiarkikin on raskasta. Miten voit muuten? Millaisena koet mielialasi?

Mielialani on ihan hyvä, ei siis masentunut, jonkinlaista henkistä stressiä ja ahdistusta kuitenkin on. En koe lapsiarkea varsinaisesti uuvuttavana vaan ihan kivana. Parisuhteen huono tila tosin uuvuttaa jonkin verran. Ap

Ehkä pitkinyttä stressiä. Oletko miettinyt hyötyisitkö jos kävisit puhumassa jollekkin? Kerroit että sulla on myös unenpuutetta, oletko kokeillut melatoniinia?

En oikein tiedä minne pääsisin puhumaan, kun työterveyshuoltoa ei hoitovapaalla tietenkään eikä täällä ole terveyskeskuksissa mitään psykologeja. Yksityiseen ei ole nyt varaa. Ap

Olisiko sielläpäin psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanottoa, pääsisit juttelemaan?

Itse aikoinaan kävin vanhempainvapaalla kymmenkunta kertaa ratkaisukeskeisessä terapiassa psyk.sh:lla. Ei tarvinnut itse maksaa, taisin neuvolan kautta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi