Miksi huuhteluaineet ovat niin epätasalaatuisia ja miksi jotkut muuttuvat paksuksi liisteriksi?
Voiko tuota liisteröitymistä mitenkään estää? Tuota tapahtuu merkistä riippumatta.
Kommentit (12)
Kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen. Mikähän tossakin aiheessa voi mennä noin pieleen?
Riippuu ja johtuu varmasti palljon tuotteiden raaka-aineista, huuhteluaineissahan on paljon rasvamaisia aineita jotka voivat hyvinkin erottua veden joukosta jos esim. säilytyslämpötila on matala tai tuotteessa ei ole tarpeeksi emulgaattoreita pitämään tuotetta tasaisena.
Väärä säilytyslämpötila aiheuttaa huuhteluaineelle tuon liisteröitymisen.
Käytä huuhteluaineena ihan normaalia etikkaa. Paras vaihtoehto ja edullinen. K-menu etikka maksaa 1,25 euroa 1,5 litraa. Ei liisteröidy.
Vierailija kirjoitti:
Väärä säilytyslämpötila aiheuttaa huuhteluaineelle tuon liisteröitymisen.
Joo olen huomannut saman jos olen pitänyt huuhteluainepulloa lattialla ja lattialämmitys on ollut päällä, niin tulee kokkareita.
Itse käytin joskus 15 v sitten huuhteluainetta ja se meni ihan normaalissa kylpyhuonesäilytyksessä (ei saunaa) liisteriksi. En tiedä oliko kylpyhuoneessa huono ilmanvaihto vai mikä oli homman nimi. Siellä ei käyty edes kovin usein suihkussa.
Älä säilytä saunan läheisyydessä tai kylmässä eteisessä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin joskus 15 v sitten huuhteluainetta ja se meni ihan normaalissa kylpyhuonesäilytyksessä (ei saunaa) liisteriksi. En tiedä oliko kylpyhuoneessa huono ilmanvaihto vai mikä oli homman nimi. Siellä ei käyty edes kovin usein suihkussa.
Säilyy avattuna vain tietyn ajan.
Helpo . Lisää puteliin puolet vettä.
up