Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUAA pelottaa leikkaus kun sairastan ahdistusta.

Vierailija
28.08.2022 |

Miten voisin lievittää pelkoani? minut on leikattu josksu aiemmien pienenä muttei aikuisena. Suurin pelko että jotain pahaa tapahtuu minulle tai en näe enää läheisiäni tai he minua. Voisitteko auttaa?!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisit varmaan keskusteluapua sairaalasta, minulla oli leikkausta ennen vähän ahdistusta johtuen huonosta aiemmasta kokemuksesta ja sain ajan psykologille jonka kanssa kävimme tätä asiaa läpi. Kerro ongelmastasi kun käyt tapaamassa kirurgia ennen leikkausta, hän voi laittaa sinulle lähetteen.

Vierailija
2/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisit varmaan keskusteluapua sairaalasta, minulla oli leikkausta ennen vähän ahdistusta johtuen huonosta aiemmasta kokemuksesta ja sain ajan psykologille jonka kanssa kävimme tätä asiaa läpi. Kerro ongelmastasi kun käyt tapaamassa kirurgia ennen leikkausta, hän voi laittaa sinulle lähetteen.

Ahdistus ollut mukana koko elämän. Tälläiset uudet asiat vaan ahdistaa aina enemmän kun ei tiedä mitä tapahtuu. Mutta tuskin mä kerkeän enää kenenkään kanssa jutella =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hyvä ihminen lääkitys.

Vierailija
4/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki hyvä ihminen lääkitys.

No pitäisi varmaan :( 

Vierailija
5/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuohon mitään apuja ole muuta kuin että menet reippaasti sinne leikkaukseen. Nukutuksesta herättyäsi sitten ihmettelet, mistä oikein ahdistuit.

Vierailija
6/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuohon mitään apuja ole muuta kuin että menet reippaasti sinne leikkaukseen. Nukutuksesta herättyäsi sitten ihmettelet, mistä oikein ahdistuit.

Kiitos tästä =)

Vierailija
7/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisille tehdään leikkauksia jatkuvasti

Vierailija
8/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukutuksessa demonit usein siirtyvät uuteen isäntään alateitse.

Vierailija
9/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelkään et ripuli roiskuu housuihin kesken leikkauksen. Mulla on ibs enkä pysty hallitsemaan kunnolla sulkijalihastani. Mikä tähän ongelmaan olisi ratkaisu?

Ap

sanot lääkärille että saattaa roiskua. osaavat varautua

Vierailija
10/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten pelkään et ripuli roiskuu housuihin kesken leikkauksen. Mulla on ibs enkä pysty hallitsemaan kunnolla sulkijalihastani. Mikä tähän ongelmaan olisi ratkaisu?

Ap

Ap hyvä. Ratkaisu on helppo. Laita vaipat leikkauksen ajaksi. Siinä ei ole mitään noloa tai hävettävää.

Vierailija
11/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap hyvä. Ratkaisu on helppo. Laita vaipat leikkauksen ajaksi. Siinä ei ole mitään noloa tai hävettävää.

En ollut toi . Joku tuli pilkkamaan pelkojani! t. oikea ap :(

Vierailija
12/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sairaalaan ja kerro peloistasi - varmasti lupaavat ainakin kunnon esilääkityksen ja toivon mukaan myös keskusteluapua yms.

Vierailija
13/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita sairaalaan ja kerro peloistasi - varmasti lupaavat ainakin kunnon esilääkityksen ja toivon mukaan myös keskusteluapua yms.

Ajattelin kertoa sitten kun menen 

Vierailija
14/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkettä siis mahdolllista saada ennen sairaalaan menoa? koska paperissa luki vain että paikan päällä saisi rauhoittavan lääkkeen.

Vierailija
15/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on siellä varsin hyvät tropit. Ei pelota pätkääkään kun alkavat douppaamaan. Itse kuuntelin miten porailivat luita ja homma kiinnosti vähemmän kuin naapurin remontti. 

Vierailija
16/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko lääkettä siis mahdolllista saada ennen sairaalaan menoa? koska paperissa luki vain että paikan päällä saisi rauhoittavan lääkkeen.

Ei taida antaa tuolta troppia kotiin, koska esim. hammaslääkärissäkin rauhoittavien anto vaatii sitten jonkun saattajan. Ne pitäis hakea omalta lääkäriltä tarvittavana lääkityksenä ja tietty keskustella leikkaavan tahon kanssa onko niitä ok ottaa ennen leikkuria. Ite oon hoitanut hammaslääkärikeikat omilla tropeilla, joitten kanssa en tartte saattajaa, mutta jos ne antais saman napin sieltä heidän luukustaan, niin eivät saisi päästää mua poistumaan yksin. 

Vierailija
17/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli, minkälainen on mielenterveytesi kun lähdet aiheuttamaan enemmän ahdistusta hätääntyneelle Ap:lle ja luulet nolaavasi häntä IBS-sheimauksella. Kaiken lisäksi olet typerä, IBS ei tarkoita sulkijalihaksen toimimattomuutta. Sitten pelotellaan vielä demonijutuilla. 

Sanat ovat tekoja yliluonnollisessakin maailmassa. Sinuna/teinä katsoisin vähän, mitä teen ja sanon ja miten vaikutan. Pahaa vai hyvää, joka päivä valintoja, pienet jutut, mitä lähetät mitä toivot.

Vierailija
18/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on siellä varsin hyvät tropit. Ei pelota pätkääkään kun alkavat douppaamaan. Itse kuuntelin miten porailivat luita ja homma kiinnosti vähemmän kuin naapurin remontti. 

Mutta onko lääkettä saada mahdollista ennen sairaalon menoa? esimpäivää ennen.Että saisi nukutuksi jne.

Vierailija
19/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus ei yleensä ole ongelma, koska nukutus ja moni ei tosiaan kuole. Paitsi jos se siirtyy, odotus inhottavaa. Mutta sen jälkeinen kipu voi olla joillekin ongelma, koska suomessa sen hoito ei ole aina toiminut kuten pitäisi. Voi olla että jos leikkaus on vaativa, on paremmat tropit, mutta nielurisa- ja kitarisaleikkauksen jälkeen oli huonot lääkkeet. Kesti kivut 3 päivää ja jälkioireet. Mutta siitä selvisi.

Vierailija
20/41 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polta aitoa kannabista varmasti helpottaa ja auttaa :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän