PAINONNOUSU ? Lähtöpaino 55kg, nyt 61kg ja raskausviikko 21 menossa
Minkä verran painonne ovat nousseet ??!!
Itsellä tosiaan otsikossa mainitut lukemat, alussa ehkä noin 15 raskausviikkoon asti paino nousi vajaa 2 kg. Mutta nyt nämä neljä viimeisintä kiloa ovat tulleet aivan hirmu nopsaan!! Tyyliin 3 viimeisen viikon aikana 3-4 kiloa :(
Kaiken kaikkiaan 6 kiloa tullut lisää siis.
Onko syytä huoleen? Missä vauhdissa muiden painot ovat nousseet?
Olen 162 cm pitkä, ja lähtöpaino oli 55 kg.
Kävelen työmatkat, syön normaalisti, tietty pikkasen enemmän verrattuna aikaisempaan, mutta koen että tarvin sen raskauteni tähden.. jotta jaksan pakertaa töissä! :D
Kommentit (7)
Tosin mulla oli liikaa painoa anyway ennen raskautta.. mittaa sorjalle varrelle on kertynyt 165cm ja painoa oli kesän nurkilla 76-75kg. Nyt rv 17+0 sitä on 76,7kg. Neuvolan täti oli ihan " tyytyväinen" lukemaan, mutta sanoi myös ettei jos ei ala nousemaan pikkasen niin sitten jo vähän ihmetellään.. mutta en nyt ota ressiä asiasta, syön järkevästi ja liikun ahkerasti..
Mammanalku + tiitiäinen 17+0
aivan normaalit lukemat sulla. Mulla lähtötilanne 158cm/50kg ja nyt rv 17+5 painoa on 54kg. Kyllä sitä tulee jos alussa on kohtuullisen hoikassa kunnossa. Ei oteta ressiä :) Mulla on tullut kuukaudessa 2 kg yhtäkkiä, ja syön omasta mielestäni kuin ennen raskautta, liikun 3 kertaa/vko.
Moi, mulla oli lähtöpaino 58 ja tasaisesti nousi loppuun saakka, jolloin 72. Viikossa synnytyksen jälkeen lähti 10 kiloa, 4 on nyt vielä, ja mielelläni ne pidän imetyksen ajan.
Mulla lähtö 52kg/158cm ja nyt lukema viikolla 19 on 55kg.
Kakkosta kun odotin olin lähes alipainoinen,47kg ja silloin viikolle 20 oli painoa tullut 10kg.Terkkarin mielestä oli ok asia!
Kaikkiaan mulla on raskauksissa tullut kiloja,vähimmillään 10kg ja enimmillään yli 20kg.Lopussahan voi paino ennen synnytystä vaikka laskeakkin!
Älä siis huolehdi,ihan normaalilta painon nousulta kuullostaa!
Leanna ja 5+sissi rv 19
mulla tullut rv21 tienoilla n 5kg. Nyt rv 27 ja en tiedä plajon kun neuvola perutiin ja ei oo vaakaa.
Käy täällä laskemassa paljon sa tulla raskaus aikana painoa:
http://www.lastenporssi.fi/index.php?selected=rp
-MM- ja baby 27+
Mulla ollut noin samat lukemat vkolla 21.
Lähtöpaino n. 53 kiloa, ja nyt 40+2 komeat lukemat 77,6. Olen ollut herkkulakossa, mutta eipä ole auttanut asiaa, silti tullut lopussa n. kilon vkossa. NESTETTÄ on ihan hirveästi, siis turvotus, osa selittyy sillä. Eli tullut siis koko raskauden aikana 24 kiloa, ja mulla ollut verenpaineet koko ajan tosi hyvät, ei sokeria, ei valkuaista, ei mitään hämminkiä.
Liikuin vielä aika paljon tonne reilun puolen välin yli, silti paino nousi huimaa vauhtia. Huolestutti miten iho kestää, kun on tullut puolet painoa lisää, mutta hyvin on kestänyt venymisen, ei ole yhtään raskausarpeakaan tullut.
eli mulla lähtöpaino oli 55kg ja rv 19+6 neuvolassa jo 59,6. Ja nyt ollaan 60kg paremmalla puolella kun viikkoja kasassa 22+6.
Saas nähdä mitkä on loppulukemat:)