Menet uuteen duuniin. Huomaat, että kaikki menevät työpäivien jälkeen yhdelle. Menetkö?
Siis käyvät joka päivä! Miten pitäisi suhtautua?
Kommentit (54)
En.
Sais taas vaan kuulla, että miks mä en juo. No ei vaan maistu alkoholi.
Juhlissa voi ottaa lasillisen viiniä ruoan kanssa, mutta siitäkin vain siemaillen vähän. En saa edes sitä lasillista juotua.
Vierailija kirjoitti:
Voisin joskus käydä, mutta sanoisin, että minulla on perhe ja en muutenkaan käytä alkoholia päivittäin joten ei ole minun juttuni.
Hyvä tapa saada ihmiset pitämään sinua leuhkana ja paasaavana, MINÄ en käytä alkoholia PÄIVITTÄIN ja minulla on PERHE.
Sano vaan et sori tänään ei ehdi. Mitä sitä selittelemään?
Vierailija kirjoitti:
En menisi. Eihän sitten kaljalta haisevana voi mennä enää mihinkään harrastuksiin.
Miksei?
Ja hysteeristä ajatella että yksi olut nyt jotenkin tuntitolkulla lemuaisi.
Menisi joskus kerran kuussa maksimissaan
Näyttää olevan Etelä-Koreassakin ihan yleinen tapa.
Oikeasti, luulin suomalaisten olevan kovia vetämään alkoholia, kunnes aloin katsella korealaisia sarjoja. Fiktiotahan ne toki, mutta tuskin fiktiossa huvikseen esitettäisiin koko kansa älyttömän kovina ryyppäämään. Sama kun toistuu sarjasta toiseen, ja kommenttien perusteella on ihan todenmukaista siellä.
Missä työpaikalla tapana käydä yhdellä? Jossain hipsteripiireissä? Täällä Seinäjoella ei kukaan käy työpäivän jälkeen missään kapakassa.
Enpä ole tuollaiseen Suomessa törmännyt, onneksi. En menisi, nautin vapaa-ajastani ja jos juon niin mieluummin hyvässä seurassa. Ei minun varmaan kannata muuttaa Englantiin.
Vierailija kirjoitti:
Missä työpaikalla tapana käydä yhdellä? Jossain hipsteripiireissä? Täällä Seinäjoella ei kukaan käy työpäivän jälkeen missään kapakassa.
Seinäjoella ei ole kuin räkälöitä. Kuka sellaiseen haluaa
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, luulin suomalaisten olevan kovia vetämään alkoholia, kunnes aloin katsella korealaisia sarjoja. Fiktiotahan ne toki, mutta tuskin fiktiossa huvikseen esitettäisiin koko kansa älyttömän kovina ryyppäämään. Sama kun toistuu sarjasta toiseen, ja kommenttien perusteella on ihan todenmukaista siellä.
Suomalaisten alkoholinkäyttö on alle Euroopan keskitason. Ongelma on siinä, että Suomessa asia nähdään kaikki tai ei mitään tavalla, kuten monet tässäkin keskustelussa.
Yksillä käyminen on ihan sivistynyt tapa, eikä sen kovaääninen tuomitseminen tee ihmisestä yhtään parempaa, oikeastaan ennemmin juntin. Pakko ei tietenkään ole itse ottaa.
Päälle vielä tämä ajatusmaailma että en varmasti vietä aikaa työkavereiden kanssa. Varsin suomalaista murjotusta, jossa kaikki hauska, uusi tai yhteisöllinen on höttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten alkoholinkäyttö on alle Euroopan keskitason. Ongelma on siinä, että Suomessa asia nähdään kaikki tai ei mitään tavalla, kuten monet tässäkin keskustelussa.
Yksillä käyminen on ihan sivistynyt tapa, eikä sen kovaääninen tuomitseminen tee ihmisestä yhtään parempaa, oikeastaan ennemmin juntin. Pakko ei tietenkään ole itse ottaa.
Päälle vielä tämä ajatusmaailma että en varmasti vietä aikaa työkavereiden kanssa. Varsin suomalaista murjotusta, jossa kaikki hauska, uusi tai yhteisöllinen on höttöä.
No ei nuo korealaiset kyllä millään yksillä käy, vaan juovat ihan humalahakuisesti. Kuten tekevät kyllä brititkin.
Vakiinnuta tapa kuten torstaidrinkki jos ovat silloin menossa. Ihmiset oppivat, että lähdet silloin.
Itse en välttämättä lähtisi mutta riippuu varmaan tilanteesta.
Voin lähteä kahville, kunhan lähdetään niin aikaisin, että ehdin kello neljän junaan, se on viimeinen jolla ehdin päiväkodille ennen sen sulkeutumista. Alkoholia en käytä.
Olen kyllä kuullut työpaikasta, jossa työhaastattelussa jo kysytään, juoko haastateltava olutta vai viiniä, kun lähdetään työporukan kanssa after workille. Oikea vastaus on olutta. Kuulosti karmaisevalt työpaikalta.
Jos kyseessä on palkallinen työaika ja juomaksi voi valita vettä, niin ehkä lasillisen sietäisin juoda.
Todella junttia! Älytöntä, että vielä nykyäänkin nykyäänkin naureskellaan jonkun alkottomuudelle. Tuo ajatusmaailma kuuluu 80-luvulle.