Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritätkö laihduttaa?

Vierailija
28.08.2022 |

Kerro myös mittasi ja tavoitteesi, jos yrität laihduttaa. Jos et yritä, kerro myös! Ja kerro myös syyt, miksi yrittää tai et yritä laihduttaa!

Yritätkö laihduttaa?

Vaihtoehdot

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä vaan laihdutan. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Vierailija
22/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastolla ei todellakaan voi elää normaalisti, syödä normaaleihin ateria-aikoihin kuten ihmiselle optimaalista on. Ap

Ei todellakaan ole optimaalista syödä niin usein ja sitä mitä suositellaan. Se johtaa kaikenlaisiin ikävyyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastolla ei todellakaan voi elää normaalisti, syödä normaaleihin ateria-aikoihin kuten ihmiselle optimaalista on. Ap

Ei todellakaan ole optimaalista syödä niin usein ja sitä mitä suositellaan. Se johtaa kaikenlaisiin ikävyyksiin.

Kuten mihin? Ja kerropa mittasi päälle niin minä kerron sen jälkeen omani. Ap

Vierailija
24/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkilot aion laihduttaa pois. Lomalla lösähdin ja 5 kg tuli parissa kuukaudessa. Aktiivinen työarki, liikunta ja säännöllinen ruokailurytmi ovat ennenkin tehonneet.

M 185, 94 kg

Vierailija
25/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lihavia te pätkäpaastoilijat olette ja monestiko olette joutuneet selittelemään sosiaalisissa tilanteissa ihmisille miksette syö? Ap

Vhh:lla ja pätkäpaastolla olen ollut reilun vuosikymmenen. Pätkäpaastolla en ihan sitä vuosikymmentä. Aloituspaino oli jossain sadassa kilossa, nyt olen vuosia ollut normaalipainoinen. En omista vaakaa. Punnitsen itseni joskus uimahallissa, kun siellä on vaaka. Nyt en tiedä mikä painoni on, kun en ole käynyt hallissa puoleen vuoteen. Vaatekoko kuitenkin on M, joten se kertonee jotain.

Mun pätkäpaasto on sikäli joustava, että pystyn muokkaamaan syömisen aikaikkunaa siten, että sosiaalinen syöminen sopii siihen ikkunaan. Tätä sosiaalista syömistä tapahtuu kuitenkin ääriharvoin.

Mun normaali syömis/paastorytmi menee niin, että n klo12-20 on syömistä ja 20-12 on paastoa. Eikä se ole minuutilleen tai edes tunnilleen niin justiinsa. Jos pitää syödä myöhemmin, niin sitten paastoan aamupäivästä pitempään. Ei se ole sen monimutkaisempaa.

Vierailija
26/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

172cm ja 68kg. Tavoite on 60kg. En ole kovin lihava, mutta haluan rasvaa pois vartalosta. Isosta mahasta haluan eroon. Esteettiset syyt. N36

Vierailija
27/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka lihavia te pätkäpaastoilijat olette ja monestiko olette joutuneet selittelemään sosiaalisissa tilanteissa ihmisille miksette syö? Ap

Vhh:lla ja pätkäpaastolla olen ollut reilun vuosikymmenen. Pätkäpaastolla en ihan sitä vuosikymmentä. Aloituspaino oli jossain sadassa kilossa, nyt olen vuosia ollut normaalipainoinen. En omista vaakaa. Punnitsen itseni joskus uimahallissa, kun siellä on vaaka. Nyt en tiedä mikä painoni on, kun en ole käynyt hallissa puoleen vuoteen. Vaatekoko kuitenkin on M, joten se kertonee jotain.

Mun pätkäpaasto on sikäli joustava, että pystyn muokkaamaan syömisen aikaikkunaa siten, että sosiaalinen syöminen sopii siihen ikkunaan. Tätä sosiaalista syömistä tapahtuu kuitenkin ääriharvoin.

Mun normaali syömis/paastorytmi menee niin, että n klo12-20 on syömistä ja 20-12 on paastoa. Eikä se ole minuutilleen tai edes tunnilleen niin justiinsa. Jos pitää syödä myöhemmin, niin sitten paastoan aamupäivästä pitempään. Ei se ole sen monimutkaisempaa.

Ok, ymmärsin pätkäpaaston niin että joinain päivinä syödään vain jotain 500 kcal. Sinulle tuo on varmasti osoittanut toimivuutensa. Ap

Vierailija
28/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele vähän väitettäsi.

Vierailija
29/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastolla kyllä syödään. Ihan oikeaa ruokaa.

Vierailija
30/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim insuliiniresistenssiin, joka on kaiken pahan alku ja juuri. Mun mitat on just niin hyvät kun tarvii. Pituutta surkeat 166cm ja painosta ei tietoakaan. M koon vaatteet on sopivat. Veriarvot priimaa viime kesäkuun mittauksessa. Mitattiin sokeri, kolesteroli, hemppa, maksa, munuaiset, kilppari ja jotain muutakin mitä en nyt muista, mutta puhtaat paperit sain. Verenpainekin on hyvä, kun tein kahden viikon ajan kahdesti päivässä kotimittauksia.

Meillä on kolmen vuoden välein työterveystarkastus, jossa käydään kaikki terveysasiat läpi. Joka kerta väännän työterveysterkan kanssa kättä aamupalan ja välipalojen tärkeydestä/turhuudesta. Hän ei pysty kerta kaikkiaan ymmärtämään, että harvoin syöminen olisi terveellistä, kun taas minä tiedän, että usein syöminen on terveydelle vahingollista. Totuuden voi nähdä mun verikokeiden historiasta.

Vierailija
31/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

172cm, 65kg. Yritän saada ylimääräistä pois eli tavoitepaino on 62kg. 

Vierailija
32/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim insuliiniresistenssiin, joka on kaiken pahan alku ja juuri. Mun mitat on just niin hyvät kun tarvii. Pituutta surkeat 166cm ja painosta ei tietoakaan. M koon vaatteet on sopivat. Veriarvot priimaa viime kesäkuun mittauksessa. Mitattiin sokeri, kolesteroli, hemppa, maksa, munuaiset, kilppari ja jotain muutakin mitä en nyt muista, mutta puhtaat paperit sain. Verenpainekin on hyvä, kun tein kahden viikon ajan kahdesti päivässä kotimittauksia.

Meillä on kolmen vuoden välein työterveystarkastus, jossa käydään kaikki terveysasiat läpi. Joka kerta väännän työterveysterkan kanssa kättä aamupalan ja välipalojen tärkeydestä/turhuudesta. Hän ei pysty kerta kaikkiaan ymmärtämään, että harvoin syöminen olisi terveellistä, kun taas minä tiedän, että usein syöminen on terveydelle vahingollista. Totuuden voi nähdä mun verikokeiden historiasta.

Terveydenhoidossa ei hyväksytä muuta kuin "virallinen" suositus.  Heidän on pakko ohjeistaa sen mukaan, vaihtoehtoja ei ole. Ei niitten kanssa kannata vääntää, vaan hoitaa omat ruokailut siten kuin itselle on parasta.

Vierailija
33/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, ymmärsin pätkäpaaston niin että joinain päivinä syödään vain jotain 500 kcal. Sinulle tuo on varmasti osoittanut toimivuutensa. Ap

Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen käsityksen? Pätkäpaasto on sitä, kun ollaan ravinnotta 16 tuntia ja syödään 8 tuntia. Tästäkin on sitten eri versioita, kuten esim omad, eli syödään yksi ateria päivässä. Tai paastotaan 20 tuntia ja syödään 4 tuntia.

Mulla menee niin, että noin klo 12 ruokaa, noin klo 15 kahvia, noin klo 19-20 välillä ruokaa.

Vierailija
34/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen myötä elämään tuli sellainen asia kuin iltasyöminen ja se kerrytti kiloja. Lopetin nyt iltamussuttamisen ja vaikein homma siinä oli saada mies ymmärtämään, että en syö illalla. Paino tippuu vaikken muuten ole muuttanut syömisissä juuri mitään. Laihduttaessa oli ruoka mielessä koko ajan ja oli vaikka mitä rajoituksia, tämä on ollut helppoa.

Vierailija
35/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä olet saanut tuollaisen käsityksen? Pätkäpaasto on sitä, kun ollaan ravinnotta 16 tuntia ja syödään 8 tuntia. Tästäkin on sitten eri versioita, kuten esim omad, eli syödään yksi ateria päivässä. Tai paastotaan 20 tuntia ja syödään 4 tuntia.

Mulla menee niin, että noin klo 12 ruokaa, noin klo 15 kahvia, noin klo 19-20 välillä ruokaa.

Tai syödään aamulla ja jätetään illalla syömättä, miten parhaiten sopii. Tosin taitaa useimmille sopia niin, että on aamulla syömättä.

Vierailija
36/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö.

Vierailija
37/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osannut vastata kyselyysi juu tai ei. Periaatteessa laihdutan, mutta en kuitenkaan. Vuosien sitkeän yrittämisen ja kalorilaskennan ja epäonnistumisen jälkeen löysin ratkaisun pätkäpaastosta. Nyt en enää yritä laihtua, vaan olen oikeasti laihtunut. Laihdutuskuuri tämä ei ole, vaan pysyvä elämäntapamuutos.

Kauanko olet ollut pätkäpaastolla? Miltä tuntuu ajatus siitä ettet voi elää normaalisti painonhallinnan takia? Ap

Onneksi voi elää hyvinkin normaalisti jättämällä aamiaisen pois. Eikä yhtään kahvia. Ja paino putoaa.

Mä juon kyllä kahvia, ja arkiaamuina syö myös aamiaisen. Viikonloppuisin saatan paastota pidempään, mutta silloinkin juon kyllä mukillisen mustaa kahvia heti aamutuimaan. Miksi kahvi pitäisi jättää mielestäsi pois? Alkuperäinen vastaaja

Vierailija
38/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä laihduttaa, koska ei ole tarvetta. Tosin varmaan laihduin kesällä, kun housut tuntuu löysiltä.

Vierailija
39/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen myötä elämään tuli sellainen asia kuin iltasyöminen ja se kerrytti kiloja. Lopetin nyt iltamussuttamisen ja vaikein homma siinä oli saada mies ymmärtämään, että en syö illalla. Paino tippuu vaikken muuten ole muuttanut syömisissä juuri mitään. Laihduttaessa oli ruoka mielessä koko ajan ja oli vaikka mitä rajoituksia, tämä on ollut helppoa.

Mulla myös tämä toimii. Eli tavallaan pätkäpaastoan aamupainotteisesti, vaikka en kellon kanssa vahdi syömisiäni. Aamupala on klo 5 ja perheen kanssa syön ruuan iltapäivällä, ja sen jälkeen en mitään. Viikonloppuisin kyllä eri rytmi.

Vierailija
40/40 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan raskauskiloja jota on vielä noin 4 kiloa. Ei ole mitään tiukkaa diettiä vaan syön terveellistä kotiruokaa ja vain vähän herkkuja. Olen lisännyt myös liikuntaa. Puolenvuoden aikana paino tippunut 5-6 kg.