Minkälaisia savolaiset on?
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mualiman napa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika rasistista kirjoittelua täällä
Palstalla aika ajoin haukutaan savolaiset. Modet eivät tosiaankaan siihen puutu, vaan sallivat avoimen vihan savolaisia kohtaan.
Kumma miten savolaisia saa lyödä täällä kuin vierasta sikaa. Pitäisihän sitten heitä verrata vaikkapa hämäläisiin ja pohjalaisiin, jos joku vielä uskoo Suomen heimoihin. Onko Tampere hämäläisten pääkaupunki kuten Kuopio on savolaisten piäkaapunti?
Ei. Hämeen pääkaupunki on Lahti.
Hämeen pääkaupunki taitaa olla Hämeenlinna. Lahti sijaitsee ns. Päijät-Hämeessä.
Niin, Lahti sijaitsee hämeesä, aivan.
Entisen Hämeen eli nykyisen Kanta- Hämeen maakuntakeskus on Hämeenlinna. Päijät-Hämeen maakuntakeskus on Lahti, joka on Suomi-Neidon pe*****kä.
Mistä sinä erotit savolaiset muista? Ja mitä kieroutta he sinulle tekivät,paitsi ottivat ystävällisesti vastaan? Kaikissa heimoissa,väreissä ja roduissa on hyviä ja pahoja ihmisiä. Pahatkin palvelevat Jumalan tarkoituksia ,he etsivät esiin sinussakin asuvan pikkuhitlerin- sen,joka turmelee kaiken hyvän ja kauniin ihmissuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Todella kieroja. Ahneita, aggreessiivisia ja kieroja/kaksinaamaisia. Älä muuta Savoon. Eikä Kuopioon. Pahinta on tosikkomaisuus. Kettuilevat muille, mutta itseen kohdistuvaa pilkkaa - kettuilua - ei kestetä sekuntiakaan.
Apua. Olen asunut ympäri Suomea. Missään ei ole kukaan kestänyt kettuilua "heistä". Jos esim stadissa heität vitsiä/läppää stadista tai stadilaista, niin turpaasi saat.
Hyvinkääläiset ovat pers....tä ja samoin ko kaupunki. Jouduin pakosta asumaan muutaman vuoden ja niin ankeaa paikkaa/ ihmisiä en ole tavannut.
Savossa syntyneenä, siellä kasvaneena ja sieltä pois muuttaneena sanon, että Savossa on kunnianloukkaus, jos sinulla ei ole huumorintajua ja rempseyttä. Itse olen sukuni mustalammas, kun olen vakavamielinen. Savolaiset esi-isät kääntyilee haudoissaan :D
On kyllä niin lapsellisia luuloja näköjään vieläkin, et savolaiset kieroja???
Monissa kaupungeissa asuneena en allekirjoita mitään luuloa/ oletusta kenestäkään. Missään. Olen asunut viidessä kaupungissa, Helsinki, Oulu, Iisalmi jne...
Nykyaikana vieläkin luullaan kaikenmoista? Vielä vissiin luullaan et laihialaiset ovat pihejä ja tappelevat " sentistäkin" nii et se venyy 🤣🤣
Savolaiset eivät ole kieroja eikä kateellisia . Hienotunteisuutta on,niin ettei asioita lauota vain päin naamaa. Sanotaan hienovaraisesti,niin kauan kun vastaan tulee niin täydellinen tomppeli,että on sanottava aivan raa'asti päin naamaa. Eikä mikään heimo ole toista kummempi,on pahoja ja hyviä ihmisiä kaikissa . Pahoilla on oma tehtävänsä,he kiskovat jokaisesta esiin sen, mikä on pois pantava . Hyvä kotikasvatus vaikuttaa myönteisesti ihmiseen,jos vielä on Iso Kirja oppaana.
Esimieheni määritteli minut aikanaan: "Tyhmä, mutta lupsakka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelu-upseereina menevät. Mihinkään et voi luottaa mitä sanovat. Mukavia. Mutta siihen se sitten jääkin. Hyvää seuraa kapakkaan. Siipimiehenä hyvä, siinä voi hiljaisempikin saada pillua siivellä.
Näin länsisuomalaisena ottaisin mielelläni savolaisen naisen kumppaniksi. Luulen, ettei olisi tylsää päivää enää sen jälkeen elämässä. Olettaen, että sellaiselle höpöttäjälle kelpaisi länsisuomalainen, joka on luonnostaan vähän hiljaisempi.
Ainakaan Etelä-Savossa ihmiset eivät ole mitään kovia höpöttäjiä. Toki niitäkin on joukossa, mutta ei enemmistö. Suorapuheisia kyllä ovat. Rentoa ja rauhallista porukkaa, tykkään.
Olen itsekin savolainen, mutta Pohjois-Savosta. Muutin Mikkeliin 90-luvulla ja totesin olevani kotona. Olen aina ollut juuri sillä tavalla vilkkaampi ja suorempi, kuin eteläsavolaiset ovat verrattuna pohjoissavolaisiin. Lisäksi porukka on siellä hauskaa, vähän jopa hullulla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutettiin hiljattain esikoinen Kuopioon opiskeluiden vuoksi ja jouduttiin monta asiaa hoitamaan eri tahojen kanssa paikan päällä. Ja näin etelä-karjalaisena täytyy todeta että ovat jäyhiä, epärehellisiä, ahneita ja kieroja. Kaikki ilo ja huumori puuttuu. Onneksi kuopiossa on paljon ulkopaikkakuntalaisia.
Kommenttisi on kyllä oikein tyypillinen karjalaisuuttansa esiintuovan kommentti. Olen itse näistä karjalaisista vähän toista mieltä, tekolupsakoita, joka paikassa karjalaisuuttansa esiintuovia ja erityisen kateellisia. Erityisesti haukkuvat aina savolaisia, vaikka kuuluvat itse geneettisesti itse samaan porukkaan, tosin enempi venäläisin perimiin.
Pakko nyt oikaista vähän. Karjalaisilla ei ole venäläistä perimää, kuin aniharvoin. Tiedän, kun olen karjalaisia sukuja paljon tutkinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Savolaiset ovat Suomen n-sanoja.
Pellejä, kieroja ja epämiellyttäviä ihmisiä.Totta! Hottentotitkin ovat miellyttävämpiä.
Tuolla asenteella tuskin olet lähtenyt hottentotteihin edes tutustumaan, kun jo savolaistenkin kanssa on vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Savolainen on pääsäntöisesti umpikiero ja kannattaa hätyytellä esim. katuharjalla savolainen kauemmaksi, jos niin onnettomasti käy, että se pääsee lähelle.
Kyllä savolainen osaa tehdä sen huomion ettei ainakaan sinun lähelle tule, joten voit olla ihan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin muutama päivä sitten, että Sanna Marinin juuret ovat Pohjois-Savossa.
Sanna Marinin isä on Vieremältä, Ylä-Savosta. Sannan serkku, miekkamurhaaja Joel Marin, istuu linnassa. Joelin ja Sannan isät ovat veljeksiä.
Sinähän tunnut olevan selvillä Marinin sukuyhteyksistä. Oletko jo soittanut Seiskaan?
Vierailija kirjoitti:
Iha mahottoman lupsakoita kalakukon syöjiä!
sanoo semmonen joka ei ole tutustunut ihmiseen small talkia pitemmälle
Vierailija kirjoitti:
Savossa syntyneenä, siellä kasvaneena ja sieltä pois muuttaneena sanon, että Savossa on kunnianloukkaus, jos sinulla ei ole huumorintajua ja rempseyttä. Itse olen sukuni mustalammas, kun olen vakavamielinen. Savolaiset esi-isät kääntyilee haudoissaan :D
miksi ajattelet noin, juurikin narsmismin ympärillä vellova hovi vahvistuu kun näytät heikkoutesi, pidä mielipiteesi
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi lähteä Savosta, mutta Savo ei koskaan lähde ihmisestä. Esim Spede ei oppinut koskaan puhumaan kunnon kirjakieltä. Nimittäin.
10 +pistettä tälle. Ja sama toisinpäin, Savoon voi tulla asumaan mistä vaan mutta savolaiseksi synnytään.
On täällä hyvää reilu tekemisen meininki, mutta se toisten tekemisien kyrääminen ja toisten asioiden puiminen "huasteluna" ottaa jopa paikallista päähän usein. Puhutaan mieluusti toisesta ihmisestä tämän selän takana, omat onnet ja surut kyllä pidetään piilossa niissä hetkissä.
Kannattaa tiedostaa sanojen passiivimuodot oikein. Esim. syödä aamupalloo ja jonkun tappoomaan lähteminen.
Tässä kokemuksia savolaisista. Hyvin uteliaita, mutta omia asioita salaillaan ja peitellään. Kun hitaammat pohtivat, mitä savolaiset aikovat tehdä, ovat nämä ehtineet jo levittäytyä ja verkostoitua moneen paikkaan. Hyvin pahansisuisia ja pitkävihaisia, jos vähänkään loukataan. Savolaiset kuitenkin nimittelevät ja arvostelevat muita, mutteivat siedä mitään poikkipuolista itsestään. Jos joukossa yksikin savolainen, alkaa tämä komennella muita päällysmiehen tavoin.
Kieroja kuin korkkiruuvit, pipokin pitää ruuvata päähän.
Miksi rasistinen syntyperän perusteella erotteleva ketju sallitaan? Halooo?