Okt alue ja metelöinti. Milloin menisit pyytämään hiljaisuutta?
Parin talon päässä bileet ja meteli sen mukaista. Milloin menisit sanomaan metelöinnistä?
Meteli ja huuto kuuluu sisälle asti ja yritän tässä saada nukuttua kun päätä särkee.
Milloin kehtaa mennä pyytämään hiljaisuutta?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Samat järjestys/rikoslait koskee omakotitalueita kuin muitakin menee kotirauhan häirinnästä jos kunnolla mekastetaan ja kuuluu omaan kotiin asti.
Niin koskee, mutta desibelit tuskin ylittyvät kun poliisi mittaa sisällä äänenpaineet. Kyse on yleisestä juhlapäivästä, joten kotirauhanhäirintä on aika kaukaa haettua. Varsinkin, kun kyse on omakottitaloalueesta.
Ei nyt ihan kauhean innokkaasti kannata pollareita soittaa paikalle pelkkien juhlien takia. On niillä varmaan tärkeämpääkin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä omakotitaloalueella voi mitään hiljaisuutta vaatia.
Miksei voi? Onko ne jotain slummeja missä juopot rettelöi läpi yön.
Voit vaatia, mutta vaatimuksellasi ei ole mitään merkitystä.
Miksei olis. Poliisi ne bileet lopettaa viime kädessä. Ei siellä ole mitkään viidakonlait voimassa.
Poliisi ei todellakaan lopeta kenenkään juhlia omakotitalossa, varsi kaan sisällä pidettäviä. t.POLIISI
Ulkonako juhlivat? Eiköhän ne siirry sisälle kunhan yö viilenee.
Ehkä ovat etkoilla ja kohta häviävät kaupungille.
Kerran sanottiin yhden aikaan yöllä, että voisivatko juhlat siirtyä terassilta sisälle. Naapuri suuttuivat, eivätkä enää tervehtineet. Vaikeaa on joskus naapurisopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei olis. Poliisi ne bileet lopettaa viime kädessä. Ei siellä ole mitkään viidakonlait voimassa.
Poliisi ei todellakaan lopeta kenenkään juhlia omakotitalossa, varsi kaan sisällä pidettäviä. t.POLIISI
Tottakai voi, jos metelöivät niin kovaa, että häiritsee apta oman talonsa sisälle. Eli jossain terassilla hilluvat tietenkin.
Rakenna taloosi paksummat seinät.
Ei omakotialueella saa läpi yön meluta. Mutta kannattaa käydä ensin itse sanomassa, ennen kun soittaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Muutin kerrostalosta omakotitaloon. Luulin saavani rauhaa, sekä hiljaisuutta. Väärin. Meteliä, lasten kiljumista, koneiden ääniä myöhään yöllä/ aikaisin aamulla. Olin tyhmä, ostin postimerkin kokoisen tontin liian läheltä naapureita. Kerrostalossa oli hiljaisempaa.
Sokkonako ostit?
Kannattaa eristää talo paremmin. Ei ole normaalia, että kahden talon päästä kuuluu teille sisään asti äänet niin, että lapsikin herää. Hiljaisuutta et voi naapureilta vaatia, jos ei ole erikseen kaavaan merkitty normaalia alhaisempaa melurajaa.
Soittaisin poliisit. Itse en kuuntelisi.
Kotirauha kuuluu kaikille. Ite oisin soittanu jo poliisit. Se mökä kuuluu kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Eikä keskeytä minun asuntomurtoja. T. Rikollinen
No jos ihan oikeasti lapsi on herännyt meteliin eikä muuten vain, tuo meteli ei ole enää tavallista juhlimista. Voi käydä pyytämässä hiljentymään. Mutta, jos on vähän liioiteltu (kuten uskon), en menisi kerrasta sanomaan ollenkaan. Sitten, jos toistuvasti on meteliä aiheuttavia bileitä, voisin pyytää pitämään pienempää ääntä yöllä.
Bassojumputus kuuluu hyvinkin pitkälle kun jotkut idiootit pihalla jumputtavat. Myös talon sisältä voi jumputus kuulua toiseen taloon sisälle. Tällaisia pas*apäitä on naapureiksi siunaantunut, sanominen asiasta ei paljoa hyödytä. Pakko myös minun todeta, että kerrostalossa oli hiljaisempaa. Oli todellinen virheliike ostaa tämä omakotitalo. Tai siis tässä kävi niin, että häirikkönaapurit muuttivat vasta meidän jälkeemme, ennen sitä ei ääniongelmia ollut täälläkään.
Pidin aikanaan ok-talossa pippalot. Tupa oli täynnä porukkaa sekä osa myös ulkona ja meteli sen mukaista. Naapuri soitti poliisit, kävivät kaksi kertaa. Sanoivat, että pitää olla hiljempaa, ei muuta. Ei lopettaneet bileitä eikä edes tulleet taloon vaikka itse olin alaikäinen. Eikä ne bileet niihin poliisin käynteihin loppuneet. Ne loppu sitten kun porukka väsyi ja hiljeni. Ja nämä bileet oli kertaluontoinen tapaus. Onko sinun naapuri usein pitänyt äänekkäitä juhlia? Jos ei ole niin en puuttuisi mitenkään, enkä soittaisi poliiseja. Sitten jos meno on jatkuvaa tai näet jotain mihin täytyy oikeasti puuttua niin sitten tietenkin.
Etkö tunne naapureitasi? Outoa jos ei voi sanoa tutulle naapurille. Itse olisin kymmenen maissa soittanut että vähän volyymia pienemmälle että lapsi saa nukuttua, naapuri olisi todennäköisesti pahoitellut meteliä ja toivottanut hyvää yötä.
Poliisit voi kutsua normaalisti, lähinnä pikkutuntien puolelle jatkuvasta metelistä.