**LOKAMASUJEN PERJANTAI**
Kommentit (25)
NIINANII: Lääkäri on tarkoittanut, että sinulla on kanavaa puoli senttiä jälellä (eli tosi vähän) ja kohdunsuu on aavistuksen auki.
En halua mitenkään masentaa, mutta mulla oli rv 37+5 tilanne kanavaa 2cm, kohdunsuu 3cm auki. Nyt sitten jo kohta 2 vkoa ollut kanavaa 1cm ja kohdunsuu 4-5cm JA VAUVA PÖTKÖTTELEE YHÄ MAHASSA! Tosin, en nyt muista että oletko ensi- vai uudelleen synnyttäjä. Uudelleensynnyttäjillä siis paikat aukeaa usein aiemmin..
Nyt tarvii mennä iltasatua lukemaan.. Taas ois yö edessä. Ja täällä on ihan KAUHEA keli, lumimyrsky oikeen. Että jokohan se NYT se lähtö yöllä tulee, kun ei varmaan ambulanssikaan uskalla ajaa ku 50km/h Ouluun :P
Mianni, edelleen 40+6
Voi vitsi LATE, kylläpä oli kurja tuomio tilanteesta :( :( Mulla varmaan räjähtäisi pää, jos tuollasta tulisi.
Omasta KOHDUNSUUN TILANTEESTA ei mullakaan ole varsinaista hajua, kukas sitä tuossa kyseli. Viimeksi tutkittu yli 5 vko sitten, silloin oli 1,5-2 cm kanavaa ja paikat pehmenneet, kohdunsuu kuitenkin kiinni vaikka uudelleensynnyttäjä olenkin. Omakätisesti olen välillä yrittänyt kokeilla ja se mitä nyt olen havainnut niin selvästi on kohdunsuu siirtynyt eteenpäin ja mielestäni myös se suuaukko on levennyt selkeästi... mutta vaikeahan sitä on kovin hyvin kontrolloida kun ei ole asiantuntemusta.
(Oho, meidän 1v7kk neito sai elämänsä ekan uhmakohtauksen tässä välissä kun käskettiin pois kielletystä paikasta, rupesi hakkaamaan tavaroita ja kirkumaan... Aiemminkin ollut viitteitä mutta kyllä tää olikin ihan uusi aluevaltaus.)
(.) - Vähän tuli sentään sitä limatulpan klimppilimaa aiemmin ja pari supistusta kauppareissulla mutta eipä mitän muuta. Patistelin miestä varautumaan että huomenna sitten sitä ässää taas - eilen piti lopettaa kesken kun miestä alkoi hämäämään kun vauvan pää tuntuu... :) Sanoin että nyt totuttelet siihen vauvan päähän jo valmiiksi sitten, piruvie :)
Muita hommia: Vauvan sänky (eli kantokoppa) on tänään pesty ja myös pesemättömät vaatteet, että voi tulla nyt jos sen takia on pantannut mahassa. Sain myös päivällä pestyä sohvatyynyjen kankaat ja aion niitä nyt illalla pykätä, ja ne kehyksetkin tuli maalattua ja lakattua... keksin vielä uuttakin hommaa kun rupean tekemään käsipyyhkeille kylttejä. Ajattelin että keksin nyt sit jotain tekemistä että jos mieli pysyis sitten poissa näistä synnäriasioista.
WAIMOLLE hyvää synnärimatkaa, jos sinne pääset, toivottavasti valvot ens yönä ihan oikeiden supparien kourissa!
Ja muillekin lähtötsemppejä, paitsi MIANNI jos lähdet ni muista sit mut herättää ja ottaa mukaan :)
Coe
Ja kun jostain kumman syystä ei just nyt oo tuo pinna kaikkein parhaimmalla tolalla, niin meinas ihan tosissaan hermo mennä. Noh,nukkuvat nyt kuitenki kaikki kolme.
Päivällä tuossa ihmettelin, että onkohan mulla kropassa mitään paikkaa, joka ei oo kipeä. No, nyt huomasin, että olihan mulla KURKKU, mutta nyt seki on yhtäkkiä ihan hellänä ja ääni pihisee. Että saikohan tässä nyt sitten vielä hyvän flunssan. Poikaki valitti, että palelee ja päätä särkee... Jipii :(
Huomasin tässä, että täällä on paaaaljon isommillaki viikoilla kärvistelijöitä kuin minä. TSEMPPIÄ TEILLE!! Mitenhän se vaan aina tämä OMA napa tuntuu kaikkein kurjimmalta (tai ainaki melkein ;)
WAIMO tais päästä matkaan, ihanaa, että edes joku!
Ja COE, juu tuun kyllä ilmottelemaan jos otetaan ensyönä startti. Tosin ei YHTÄÄN MITÄÄN merkkejä oo sinne suuntaan, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Jepulis, mutta nyt taidan kömpiä peiton alle lämmittelemään. Oispa ihanaa nukkua pitkästä aikaa hyvin. Tai sitten tosi huonosti supistusten (tietty niiden oikeiden) kans ;P
En olekaan ennen kirjottanu tänne mut nyt täytyy kun vähän jänskättää..:-/ tänään neuvolalääkärillä sanovat ettei kohdunkaulaa enää oo ja et on sormelle auki. mitään supistuksia ei oo joten niitä odotellessa.. jännittää! RV40+3
Jääsydämelle tsemit, taitaa olla seuraava lähtijä.
Ja onnea taas vauvautuneille!!!
Kävin tänään siellä yliaikakontrollissa.
Otin miehen mukaan, koska tossa eilen illalla vähän supisteli ja tänä aamuna, sekä tulee kokoajan pientä rusehtavaa vuotoa.
En sitten uskaltanu itekseen lähteä ajelemaan.
Vauva oli käyrässä vähän unelias ekalla kerralla, toisella kerralla jo heräsi.
Käyräänkin saatiin pari hyvää supparia, muttei ollut kipeitä :(
Painoa vauvalla tällä hetkellä n.3,5kg, eli ihan hyvän kokoinen jo.
Mutta vieläkään se ei ole laskeutunut alas, mahtaako sitten ollenkaan laskeutua.
Kohdunsuulla kanavaa vielä 2cm ja ihan vähän vain auki...
Sain uuden kontrolliajan maanantaille, muttei silloinkaan kuulemma vielä käynnistetä, vasta kun päiviä on 42+2, niin sitten aletaan tehdä jotain.
Koitan nyt kuitenkin päästä jo maanantaina sisään sinne , kun vähän huolestuttaa jo toi vauvan vointi, vaikkei siinä mitään hälyttävää lääkärin mielestä ollut.
Elleipä sitten lähtisi itse sovinnolla viikonlopun aikana käyntiin.
Jotenkin turhauttavaa rampata siel polilla kokoajan... ja kallistakin!!!
SYNTYIS JO!!!!!!!!!!!
Jaksamisia taas kaikille odottajille... tosiaankin tässä saa odottaa!!
Zimppu 41+3