Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasikaupoilla

Vierailija
27.08.2022 |

Uusin silmälasini 4v jälkeen, kuinka usein sinä ostat uudet silmälasit?
Ostin samalla kahdet, kun sai ns yksien hinnalla, silti tuli loppusummaksi 650€, kiitos linssivahvuuksieni jotka vaativat kaikki saatavilla olevat ohennukset ja koska en löytänyt mieluisia kehyksiä edullisemmista vaihtoehdoista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pari vuotta sitten linssileikkauksessa, enkä enää tarvitse laseja.

Vierailija
2/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kymmenessä vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa että jopa 650eur kahdista lasista, itse ostin viime vuonna yhdet ja 1000eur, kiitos erikoislinsseistä..

Vierailija
4/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v välein, ja aina se 600-800 menee, oli mitkä tarjoukset milloinkin. Lisäksi otan aurinkolasit vahvuuksilla. 40v alkoi näkö huononemaan, sitä ennen meni 10 vuotta pelkillä tietokonelaseille, nekään ei ehdottomat- ensin nuorisomonitehot-sitten monitehot- sitten nekin jäi niin että ei nähnyt...ärsyttää :( Nyt en näe edes lehteä lukea, saati viestiä kännykästä.

Vierailija
5/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten uusin kun alkaa tuntua, että entisillä ei enää näe. Mun pitää kyllä käydä ihan silmälääkärin tarkastuksessa kahden vuoden välein sukuperimän vuoksi ja samalla tehdään näöntarkastus.  700 maksoi viimeksi, otin jotain heijastuksen estoja kun en tykkää erillisistä päätelaseista, syynä että unohtelen ne aina päähän ja sitten ulkona ihmettelen kun en näe kauas.  

Vierailija
6/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, en tiennytkään, että aloitukseni oli hintakilpailun aloitus..

Ap

Vierailija
7/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uusin parin vuoden välein. Olen aika huoleton lasien säilyttäjä ja parissa vuodessa alkaa olla naarmuja linsseissä tai kehyksissä. Tai sitten alkaa tuntua, ettei enää näe vanhoilla laseilla. Näyttöpäätetyötä tehdessä pienikin näön heikentyminen alkaa tuntua aika nopeasti ikävältä.

Itse ostan nykyään vain yhdet lasit kerrallaan; aina kahdet ostaessa toisista tulee ne lempparit ja toiset jäävät hyvin vähäiselle käytölle. Mieluummin siis uusin ne ainoat lasit vähän tiheämmällä välillä. Viime kerralla lasit taisivat olla 500€ pintaan, kehykset sieltä kalliimmasta päästä ja linsseinä monitehot (joiksi tämä hinta on vielä ihan edullinen).

Vierailija
8/10 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi jouduin uusimaan n, 2 vuoden välein 12 vuoden ajan, mutta nyt on kulunut melkien 5 vuotta ja vasta nyt tuntuu, että tarvitsen uudet lasit. En halua enempää miinuksia koska ne saavat silmäni näyttämään niin pieniltä, niin nyt olen menossa silmälaserleikkausarviointiin.

Mistä muuten johtuu, että linssien pinta naarmuntuu tai karhentuu ja näyttää aina likaiselta vaikka ne eivät ole likaiset? Käytän aina silmälasien putsaukseen tarkoitettuja mikrokuituliinoja ja puhdistusainetta, mutta n. 1 vuoden käyttöajan jälkeen alkaa ilmestymään ensimmäiset kulumakohdat linsseihin.

Vierailija
9/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana näkö huononi niin nopeasti, että jouduin hankkimaan uudet lasit joskus jopa alle vuoden välein. Kolmekymppisenä pärjäsin hyvin samoilla laseilla niin kauan kun linssit ja kehykset kestivät. Nyt on ollut reilun vuoden käytössä ensimmäiset monitehot ja tuntuu, että lähilisä ei enää tahdo riittää. Eli taitaa taas saada hankkia uudet useammin

Vierailija
10/10 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin tilaamassa uudet: tuplaohennus, sinivalosuodatus ja joku teräväpiirto linsseissä, kehykset 175€, linssit puoleen hintaan ja aurinkolasit kokonaisuudessaan -50% ja loppusumma 623. Nelisen vuotta mullakin mennyt ja uusin kun ei enää näe tai kun kehykset ja linssit siinä kunnossa ettei kehtaa käyttää enää :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi