Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä maksaisi luksusloman mutta ylpeys ei anna periksi ottaa sellaista lahjaa vastaan

Vierailija
27.08.2022 |

Ottaisitko itse vastaan tuollaisen lahjan?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perintöä, mutta ei lähiperhettä. Paljon mielummin maksaisin ystävän mukaan matkalle kuin menisin sinne sitten pakosta yksin tai istuisin kotona. 

Vierailija
22/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä että joku haluaa matkaseuraa, yksin ei aina niin kiva matkustaa, ja mieluummin sitten vaikka maksaa toisen matkan, että pääsisi reissuun ystävän kanssa.

Olisiko joku all inclusive -resort tai risteily hyvä, niin ei tulisi koko ajan tunnetta, että ystävä on kaivamassa korttiaan esille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Ilmaisia lounaita ei ole.

Maksat lomastasi jossain muodossa joko loman aikana tai sen jälkeen.

Vierailija
24/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle varmaan tulisi olo, että lomalla mentäisiin sitten kokonaan ystävän halujen mukaan, koska en viitsisi esittää omia toiveita. Jos siis esim. itse olisin halukas menemään museoon ja ystävä halukas viettää koko päivän rannalla. Tällaiset asiat voivat muutenkin aiheuttaa riitoja, että onkin eri odotukset matkalta. Mitä sitten kun toinen kustantaa sut matkaseuraksi, niin ei ole mitään sananvaltaa ohjelmaan tai sitä ei kehtaa edes esittää, jos poikkeaa ystävän haluista? Ehkä kysyisin ystävältä tarkemmin, millaista lomaa hän haluaa viettää ja millaisia aktiviteetteja. Jotkut myös haluaa kokea kaikkea kalliimpiakin ja Michelin ravintoloita jne, joihin ei välttämättä itsellä olisi varaa :D maksaako ystävä nekin hmm

Kai ap nyt tietää tässä vaiheessa minkälaisesta matkasta on kyse, ja tuntee ystävänsä että minkälaisia aktiviteetteja hänellä on matkoillaan. Kenelle tulee yllätyksenä se, että ystävä haluaa museoon tai rannalle?

Vierailija
25/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi. Ilmaisia lounaita ei ole.

Maksat lomastasi jossain muodossa joko loman aikana tai sen jälkeen.

Olet tympeä ihminen. Sun kanssa ystävyys onkin varmasti sitten tuollaista. Et ymmärrä todellisesta ystävyydestä yhtään mitään.

Vierailija
26/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. rahattomana reissussa, vaikka toisen henkilön varaan voisikin laskea, on stressaavaa. Kokemusta on. Jotenkin pitäisi järkätä niin että mah. suuri osa matkasta on maksettu jo ennen reissua.

Vierailija
27/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jos pelisäännöt on selvät, tarkoitan todella selvät. Ettei ystävä sitten lomalla määrää kaikesta, koska on matkan maksanut. Ja sama sinulla, joutuisitko myötäilemään ystävääsi ja menemään hänen pillinsä mukaan koska hän on maksanut matkan. Ei ihan helppo tilanne ottaa vastaan matkaa, mutta ymmärrän ystäväsi tilanteen, haluaa kaverin mukaan ja tietää, ettei sinulla ole varaa ja hänen on mahdollisuus tarjota. Jos on hyvä ystävä, juttele avoimesti mitkä fiilikset sinulla asiasta on ja syyt miksi epäröit.

.

Vierailija
28/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle varmaan tulisi olo, että lomalla mentäisiin sitten kokonaan ystävän halujen mukaan, koska en viitsisi esittää omia toiveita. Jos siis esim. itse olisin halukas menemään museoon ja ystävä halukas viettää koko päivän rannalla. Tällaiset asiat voivat muutenkin aiheuttaa riitoja, että onkin eri odotukset matkalta. Mitä sitten kun toinen kustantaa sut matkaseuraksi, niin ei ole mitään sananvaltaa ohjelmaan tai sitä ei kehtaa edes esittää, jos poikkeaa ystävän haluista? Ehkä kysyisin ystävältä tarkemmin, millaista lomaa hän haluaa viettää ja millaisia aktiviteetteja. Jotkut myös haluaa kokea kaikkea kalliimpiakin ja Michelin ravintoloita jne, joihin ei välttämättä itsellä olisi varaa :D maksaako ystävä nekin hmm

Ei voi tulla tuollaisia riitoja, jos olette ystäviä. Ystävät valitaan juuri sen mukaan, että mitään erimielisyyksiä ei voi olla eikä tulla.

Vierailija
29/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ap nyt tietää tässä vaiheessa minkälaisesta matkasta on kyse, ja tuntee ystävänsä että minkälaisia aktiviteetteja hänellä on matkoillaan. Kenelle tulee yllätyksenä se, että ystävä haluaa museoon tai rannalle?

Kyllä mulla ainakin on joidenkin ystävien kanssa ollut erilaisia haluja oman fiiliksen mukaan matkan aikana. Kaveri on vaikka halunnut vain yhteen tiettyyn museoon ja viettää enemmän aikaa rannalla. Itse olen vaikkapa halunnut vain yhden rantapäivän, mutta muuten on kiinnostanut vierailla enemmänkin museoissa tai tehdä muuta aktiviteettia. Tällöin omat rahat auttavat tilannetta eli joitakin asioita tehdään yhdessä ja niinä päivinä kun kiinnostukset menevät ristiin, voidaan liikkua välillä ominkin päin ja tavata sitten myöhemmin. Valitsetteko te vain omia kloonejanne ystäviksenne kun ikinä ei fiilikset tai mielenkiinnon kohteet eroa?

Vierailija
30/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkat voi mennä perseelleen ystävän kanssa, vaikka molemmat maksaisi omansa. Ja matka voi olla loistava, vaikka toinen maksaisi matkan. 

Ap, onko sinulla rahaa omaan käyttörahaan niin, että ystävä maksaa matkan ja majoituksen vai oletko tilanteessa, että tarvitsisit kaiken?

Vierailija
31/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, olen ollut miljonäärin vieraana Karibialla. Lento yksityiskoneella, henkilökunta passasi huvilalla. Not bad. Kannattaa toki ottaa lomatarjous vastaan. En olisi itse kuunaan päivänä omin rahoin lähtenyt tuollaiselle reissulle.

Vierailija
32/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain toises ketjus paheksuttiin että ei kukaan ottaisi lomaa vastaan jos joku tarjoais, eikä olisi ok.

Vierailija
33/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ottamaan apu ja aidosti hyvät asiat vastaan kun ne ilmestyvät.

Sitten viet kaverin vaikka illalliselle siellä lomalla.

Vierailija
34/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat tosi raskaalta seuralta, varmaan parempi olla menemättä.

Itse menisin kyllä.

Tunnistat lapsellisen ylpeyden ja silti pidät siitä kiinni, hieno ihminen.

No pointsit sulle, olet sitten varmaan parempi ihminen kuin minä👍

Vierailija
35/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää koskaan lähtekö ulkomaille, toiseen kaupunkiin tai ulos syömään jos teillä ei ole varaa matkustaa itse takaisin kotiin, maksaa lasku ruuasta tai maksaa omasta hotellihuoneesta siinä tapauksessa, että tulee riitaa.

No ihan persaukinen en ole, mutta en ikinä laittaisi lomailuun niin paljon rahaa mitä tuo maksaisi. Jos joku järisyttävä riita tulisi niin kyllä kotiin pääsisin ja kai huoneenkin pystyisin hampaita kiristellen maksamaan😄

Eli ongelma ei ole rahassa, vaan siinä että pidät ystävääsi vähän tyhmänä kun haluaa tuhlata rahaa sellaiseen ylelliseen lomaan, ja itse fiksumpana et tuhlaa rahaa, ja nyt et tiedä miten sanoisit ystävälle, että pidä lomasi se on typerää tuhlausta, ilman että hän tulkitsee sen niin että olet kiittämätön paskiainen joka pitää häntä tyhmänä etkä halua olla hänen seurassaan kivoissa jutuissa.

Joo, ihan just näin ajattelenkin.

Vierailija
36/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tulla tuollaisia riitoja, jos olette ystäviä. Ystävät valitaan juuri sen mukaan, että mitään erimielisyyksiä ei voi olla eikä tulla.

Olisi kyllä kiinnostavaa tietää, miten sinä tutustut ihmisiin. Ilmeisesti alusta asti tenttaat toisten mieltymyksiä ja sitten oikein VALITSET ne, jotka miellyttävät eniten. 

Oikeasti ihan jokaisen ihmisen kanssa tulee yllätyksiä, kun yht'äkkiä ollaan yhdessä monta päivää putkeen. 

Vierailija
37/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, jos pelisäännöt on selvät, tarkoitan todella selvät. Ettei ystävä sitten lomalla määrää kaikesta, koska on matkan maksanut. Ja sama sinulla, joutuisitko myötäilemään ystävääsi ja menemään hänen pillinsä mukaan koska hän on maksanut matkan. Ei ihan helppo tilanne ottaa vastaan matkaa, mutta ymmärrän ystäväsi tilanteen, haluaa kaverin mukaan ja tietää, ettei sinulla ole varaa ja hänen on mahdollisuus tarjota. Jos on hyvä ystävä, juttele avoimesti mitkä fiilikset sinulla asiasta on ja syyt miksi epäröit.

.

Ihmiset, jotka kuvittelevat toisten olevan noin määräileviä, taitavat itse olla sellaisia. Sinäkin ilmeisesti haluaisit määrätä ihan kaikesta, vaikka olisit tarjoamassa matkaa, koska olet (mukamas) kiva ihminen, joka haluaa matkaseuraa. 

Vierailija
38/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla ainakin on joidenkin ystävien kanssa ollut erilaisia haluja oman fiiliksen mukaan matkan aikana. Kaveri on vaikka halunnut vain yhteen tiettyyn museoon ja viettää enemmän aikaa rannalla. Itse olen vaikkapa halunnut vain yhden rantapäivän, mutta muuten on kiinnostanut vierailla enemmänkin museoissa tai tehdä muuta aktiviteettia. Tällöin omat rahat auttavat tilannetta eli joitakin asioita tehdään yhdessä ja niinä päivinä kun kiinnostukset menevät ristiin, voidaan liikkua välillä ominkin päin ja tavata sitten myöhemmin. Valitsetteko te vain omia kloonejanne ystäviksenne kun ikinä ei fiilikset tai mielenkiinnon kohteet eroa?

Jos joku maksaa matkan, siis lennot ja hotellin, niin ei kai se sitä tarkoita etteikö itse maksaisi aktiviteetit ja ruuat, eli silloin saa itse päättää mihin menee ja mitä syö jne.

Sehän on ihan normaalia että jo ennen matkaa suunnitellaan että käydäänkö kymmenessä museossa vai vain yhdessä, ja montako päivää maataan rannalla, ja jos ne halut ei käy yksiin, niin suunnitellaan että mikä päivä se on kun käydään yhdessä siinä yhdessä museossa jossa molemmat haluaa käydä ja mikä päivä on se yhteinen rantapäivä. Kai nyt herranjumala sen ystävän kanssa puhutaan jonka kanssa ollaan reissuun menossa?

Vierailija
39/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkat voi mennä perseelleen ystävän kanssa, vaikka molemmat maksaisi omansa. Ja matka voi olla loistava, vaikka toinen maksaisi matkan. 

Ap, onko sinulla rahaa omaan käyttörahaan niin, että ystävä maksaa matkan ja majoituksen vai oletko tilanteessa, että tarvitsisit kaiken?

Hänhän sanoi että voisi periaatteessa maksaa oman matkansa ja hotellinsa, mutta ei halua koska se on kallista, joten varmasti pystyy maksamaan ruokansa ja muut menonsa.

Vierailija
40/41 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiinnostavaa tietää, miten sinä tutustut ihmisiin. Ilmeisesti alusta asti tenttaat toisten mieltymyksiä ja sitten oikein VALITSET ne, jotka miellyttävät eniten. 

Oikeasti ihan jokaisen ihmisen kanssa tulee yllätyksiä, kun yht'äkkiä ollaan yhdessä monta päivää putkeen. 

Kun tuntee toisen luonteen, niin tietää ettei aleta riidellä vaikka oltaisiin eri mieltä jostain. Ei ystävien tarvitse tykätä kaikista samoista asioista, vaan hyväksyä se mistä toinen tykkää, kuten kaikissa läheisissä ihmissuhteissa, eikä alkaa huutamaan ja haukkumaan jossain lomalla jos toinen ei haluakaan museoon tai rannalle makaamaan. Minä en osaa edes kuviella tilannetta, jossa ystävän kanssa tulisi jotain riitaa, ei vaikka väiteltäisiin jostain asiasta.