Te osakesijoittajat jotka olette matkalla kohti taloudellista riippittomuutta
Kommentit (20)
Hyvin. Olen jo taloudellisesti riippumaton. Irtisanoidun töistä kevällä ja elän osinkotuloilla elämästä nauttien. Vuodessa saan osinkoja 50 000 - 60 000 €. Kun on vielä velaton omistusasunto ja pari sijoitusasuntoa osakesalkun lisäksi, voi matkustella aika huoletta ja rahaa jää säästönkin. Ei oikein nähnyt mitään järkeä tehdä 3600 €/kk bruttopalkalla enää töitä.
Aika hyvin täytyy myöntää! Öljy ja kaasufirmat tuottaa niin pirusti tällä hetkellä ja myös tulevaisuudessa. Ostettu näitä ulkomaalaisia firmoja, siis osakkeita silloin kun olivat pohjassa. Hymyilyttää.
Olisinpa älynnyt laittaa all-in osinko-osakkeisiin silloin koronakuopassa, mutku eeei. Tulisi nyt sievoiset osinkotulot.
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa älynnyt laittaa all-in osinko-osakkeisiin silloin koronakuopassa, mutku eeei. Tulisi nyt sievoiset osinkotulot.
Kohta on uusi kuoppa. Malta hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on uusi kuoppa. Malta hetki.
Taidankin myydä plussalla olevat osakkeeni jotta kassaa olisi maksimaalisesti kuoppaa varten.
Olen jo jäänyt töistä pois ja elän osingoilla, joita on tullut n. 4000 e/kk/netto, joista Fortumin osuus ollut 1000e/kk. Myin Fortumit nyt kesällä tappiolla pois ja nyt ihmettelen sijoitanko saadut rahat johonkin vai annanko inflaation syödä pankkitililtä vai pistänkö sileäksi ja lähden puolison kanssa talveksi jonnekin luxus-kohteeseen.
Tyhjensin jo puolet. Vielä tyhjennän puolesta puolet ja sen jälkeen odottelen kuoppaa. Mitä ajattelitte ostaa kuopasta?
Vierailija kirjoitti:
Olen jo jäänyt töistä pois ja elän osingoilla, joita on tullut n. 4000 e/kk/netto, joista Fortumin osuus ollut 1000e/kk. Myin Fortumit nyt kesällä tappiolla pois ja nyt ihmettelen sijoitanko saadut rahat johonkin vai annanko inflaation syödä pankkitililtä vai pistänkö sileäksi ja lähden puolison kanssa talveksi jonnekin luxus-kohteeseen.
Sammon osakkeita tilalle? Hyvää osinkoa on maksaneet.
Ihmetellä täytyy näitä jotka tienaa tonneja osinkoja kuussa, osakkeissa täytyy olla silloin miljoonia ja entinen työ ollut joku kravattikaulainen toimitusjohtajan positio vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäis ostaa Sampoa sitten kuopasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellä täytyy näitä jotka tienaa tonneja osinkoja kuussa, osakkeissa täytyy olla silloin miljoonia ja entinen työ ollut joku kravattikaulainen toimitusjohtajan positio vähintään.
Voihan sitä olla saanu vaikka perinnön tai voittanu Ässä-arvasta.
Vasta alussa. Olen nyt kaksi vuotta vasta sijoittanut aktiivisesti, joten palaan asiaan 20 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tyhjensin jo puolet. Vielä tyhjennän puolesta puolet ja sen jälkeen odottelen kuoppaa. Mitä ajattelitte ostaa kuopasta?
Kauanko ajattelit odotella kuoppaa? Entä jos mitään äkkikuoppaa ei tulekaan vaan loivasti pikkuhiljaa lasketellaan menemään?
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään sellainen olo :D palataan asiaan 15 vuoden päästä.
Sama. Toistaiseksi juna on raiteillaan ja matkustan tukevasti 2. luokan vaunussa, mutta katsotaan tilanne uudestaan 10-15 vuoden päästä, kun juna saapuu pääteasemalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, nykyhinnalla Sampo tuntuu vähän kalliilta. Kuoppaa odottelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Mietin vain aikooko splitata jossain vaiheessa, kun on ollut staattinen jo todella pitkään. Nyt on ostanut omiaan takaisin.
En tule koskaan saavuttamaan taloudellista riippumattomuutta, mutta hyvällä tuurilla minulla on hieman enemmän rahaa käytössä.
Pienestä palkasta ei vain yksinkertaisesti pysty minun tietotaidolla laittamaan riittävästi osakkeisiin, jotta pelkillä pääomatuloilla eläisi huolettomasti. Eri asia toki, jos tulisi aina väh. +10%/vuosi tuotto ja ei koskaan epäonnistuneita osakeostoja.
Ei yhtään sellainen olo :D palataan asiaan 15 vuoden päästä.