Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avain ja puhelin sisällä, sinä ulkona, mitä teet?

Vierailija
27.08.2022 |

Huomaat yöllä klo 2 kerrostalon alaovella ennen ulos menoa ettei olekaan avainta ja puhelinta, olit menossa viemään roskia katokseen. On pe-la yö ja asut isossa kaupungissa. Yö on viileähkö, sinulla on takki ja pipo. Minkä vaihtoehdon valitset siinä tilanteessa. Sillä hetkellä vannot että seuraavaa vastaavaa tilannetta ei tule.

Avain ja puhelin sisällä, sinä ulkona, mitä teet?

Vaihtoehdot

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu vaihtoehto.

Olen kännissä eksynyt jonnekin weetee kerrostaloalueelle.

Selvitän pääni ja kävelen takaisin omaan talooni.

Vierailija
22/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen 10 minuuttia työpaikalleni, jossa on vartija paikalla 24/7, haen toimistostani vara-avaimen ja menen kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman avainta, jos talossa ei ole ovisummerijärjestelmää niin miten saan alaoven auki laittaakseni maton oven väliin, kiinnittääkseni sen auki tai ylipäänsä päästäkseni rappuun, millä soittaisin vanhemmilleni ilman puhelinta ja miksi ottaisin keskellä yötä laukun mukaan jos olen menossa viemään roskia?

Numerokoodilla jonka muistat ulkoa

Vierailija
24/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen kaverin luo, jolla mun avain, ja heittelen kiviä ikkunaan kunnes herää.

Kysymys on kohdallani täysin epärealistinen, koska en ikinä lähtisi yöllä viemään roskia, ja jos muusta syystä löhtisin ulos yöllä, tarkistan takuulla monta kertaa, että avain on mukana.

Joillekin voi käydä niin, että on paljon muita ajatuksia mielessä (hetken hajamielisyys) ja jos on eri säille takki esim. kesätakki, kevättakki ja talvitakki, avain on jonkun toisen takin taskussa. Jolloin pitäisi olla nauha avaimelle ja sitoa laukkuun jonka ottaa aina mukaan tai housujen lenkki+tasku. Kaulanauhassa pitäisi olla taas turvalukko, nahkariipuksissa ei tosin aina ole.

Jollekin voi toki käydä niin, mutta ei minulle. Olen suorastaan neuroottisen tarkka tällaisissa asioissa. Lisäksi mulla roikkuu aina ovenkahvassa avain ( tämäkin on osoitus neuroottisuudestani... :D)

Vierailija
25/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ulko-oven hakaan ja lähden etsimään jotain tyyppiä (lähes kaikilla puhelin mukana nykyään.) Jos ketään ei löydy, palaan rappuun odottamaan aamun aikaisinta kulkijaa. Joo, avainten mukanaolon triplavarmistamisesta en kyllä luovu, ainoa asia jossa käyttäydyn lähes neuroottisesti. Täällä maksaa oven avaus 80-100e nykyään ja tuossa on varmaan aikalailla kuun ruokabudjetti.

Vierailija
26/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurilla on mun vara-avain. Kävisin varovasti koputtelemassa ja pyytäisin. Kiitokseksi veisein seuraavana päivänä pullon valkkaria.

Vierailija
27/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se jolle vastasit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävelen kaverin luo, jolla mun avain, ja heittelen kiviä ikkunaan kunnes herää.

Kysymys on kohdallani täysin epärealistinen, koska en ikinä lähtisi yöllä viemään roskia, ja jos muusta syystä löhtisin ulos yöllä, tarkistan takuulla monta kertaa, että avain on mukana.

Joillekin voi käydä niin, että on paljon muita ajatuksia mielessä (hetken hajamielisyys) ja jos on eri säille takki esim. kesätakki, kevättakki ja talvitakki, avain on jonkun toisen takin taskussa. Jolloin pitäisi olla nauha avaimelle ja sitoa laukkuun jonka ottaa aina mukaan tai housujen lenkki+tasku. Kaulanauhassa pitäisi olla taas turvalukko, nahkariipuksissa ei tosin aina ole.

Jollekin voi toki käydä niin, mutta ei minulle. Olen suorastaan neuroottisen tarkka tällaisissa asioissa. Lisäksi mulla roikkuu aina ovenkahvassa avain ( tämäkin on osoitus neuroottisuudestani... :D)

Mulla oli Muista eväät!-lappu ulko-ovessa, mutta otin sen pois koska silmä tottui eikä siihen enää reagoinut. :') Vähän eri asia mutta kerroinpa nyt kuitenkin

Vierailija
28/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan ulko-oven hakaan ja lähden etsimään jotain tyyppiä (lähes kaikilla puhelin mukana nykyään.) Jos ketään ei löydy, palaan rappuun odottamaan aamun aikaisinta kulkijaa. Joo, avainten mukanaolon triplavarmistamisesta en kyllä luovu, ainoa asia jossa käyttäydyn lähes neuroottisesti. Täällä maksaa oven avaus 80-100e nykyään ja tuossa on varmaan aikalailla kuun ruokabudjetti.

Jos olisi kova pakkanen, olisi vähän hankalaa jättää ovi hakaan ja joku nopea voi laittaa oven kiinni - jäisi tavallaan ulos, paitsi voi soittaa jonkun summeria. Yöperhosia lentää sisään syksyllä kun menevät käytävän valoon, alakerrassa jatkuva valaistus. Kuulostaa hyvältä tuo triplavarmistaminen. Miten se tehdään ? Entä jos on ajatuksissa. Joillakin varmistelu tapahtuu teiden läheisyydessä ja parkkipaikalla. 

Vierailija
29/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko pelotella tämmösil kysymyksenasetteluilla, ja kirjotuksilla kun joka kerta yksinäisenä sinkkuna tulee tämmöset jutut mieleen ku lähen yöllä viemään roskiksia jne.??? :( :D

Vierailija
30/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä pelottelija kirjoitti:

Onko pakko pelotella tämmösil kysymyksenasetteluilla, ja kirjotuksilla kun joka kerta yksinäisenä sinkkuna tulee tämmöset jutut mieleen ku lähen yöllä viemään roskiksia jne.??? :( :D

En halua pelotella. :) Minulle kävi tuohon tapaan. Outoa kyllä tyhjään laukkuun ilmestyi puhelin, missä lienee oli piilossa. Ihmepelastus. Ei tullut edes mieleen siinä vaiheessa eri vaihtoehdot, mitä voisi tehdä, ettei jää pitkäksi aikaa asunnon ulkopuolelle tai ulos. Vähitellen ajatus kirkastui.

Vierailija
31/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu mikä: menen ovikoodilla sisään ja ringutan seinänaapurin ovikelloa ja kysyn puhelinta lainaa. Hän herää kyllä heti jos meen oven taakse. Kerran kävelin unissaa rappukäytävään ja siellä heräsin ja heti soitin naapurin ovikelloa. Pääsin sinne istumaa ja odottamaan kun huoltomies tuli päästää minut kotio..

Vierailija
32/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muu mikä: menen ovikoodilla sisään ja ringutan seinänaapurin ovikelloa ja kysyn puhelinta lainaa. Hän herää kyllä heti jos meen oven taakse. Kerran kävelin unissaa rappukäytävään ja siellä heräsin ja heti soitin naapurin ovikelloa. Pääsin sinne istumaa ja odottamaan kun huoltomies tuli päästää minut kotio..

Sinulla oli hyvä ja pätevä syy. Muiden pitäisi sanoa että "avain jäi kotiin" kun se vaan jäi ja naapuri olisi kiukkuinen jos herää kesken unien?

Vierailija
33/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho en huomannu että tarinassa en kerinnyt ulko-ovesta ulos. No silti sama vastaus, meen tutun naapurin ovelle. Jos olis tuntematon, menisin silti jonku oven taakse, varmaa vanhemman ihmisen koska ne herää helpommin. Nuoriso ei varmana avaa ovea.

Vierailija
34/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on ikävä. Siksi otan avaimen mukaan kun poistun kotoa.

Olen osannut tehdä sen 7-vuotiaasta lähtien.

Vierailija
35/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman avainta, jos talossa ei ole ovisummerijärjestelmää niin miten saan alaoven auki laittaakseni maton oven väliin, kiinnittääkseni sen auki tai ylipäänsä päästäkseni rappuun, millä soittaisin vanhemmilleni ilman puhelinta ja miksi ottaisin keskellä yötä laukun mukaan jos olen menossa viemään roskia?

Numerokoodilla jonka muistat ulkoa

Kaikissa niissä paikoissa mihin minä tiedän koodin, ei se koodi toimi yöaikaan. Se on rajattu vain tietylle aikavälille.

Itse kiertäisin talon toiselle puolle karjumaan teinin avaamaan oven, jos en saa miestä heräämään siellä oven puolella.

Vierailija
36/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään pää edellä etuoven tai olohuoneen ikkunan läpi. 

Vierailija
37/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä olisin se naapuri jonka ovikelloa rimputetaan yöllä en avaisi ovea vaan soittaisin poliisin.

Vierailija
38/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimpautan ovikelloa, siellä on kolme muuta sisällä. Jos ei rimpauttelu riitä, huudan postiluukusta, että ovi auki.

Vierailija
39/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on ikävä. Siksi otan avaimen mukaan kun poistun kotoa.

Olen osannut tehdä sen 7-vuotiaasta lähtien.

80-luvulla lapsilla oli naru kaulassa avaimineen. Mutta aikuisena ei sitä halua kaulaan välttämättä. Ja jos on monta asiaa yhtä aikaa mielessä, tapahtuu pieni hajamielisyys, joskaan ei kaikissa asioissa.

Vierailija
40/49 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyppään pää edellä etuoven tai olohuoneen ikkunan läpi. 

Kerrostalossa asunto voi olla korkealla, en suosittele.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän