Piilarien asetin
Onko kellään kokemusta? Varmaan hygienian kannalta hyvä.
Harkitsen piilareita ja laittaminen tulee varmasti olemaan vaikeaa, niin olisikohan asettimesta apua?
Kommentit (13)
38 vuotta käyttöä takana. Ei ole asetinta tarvittu, ei koskaan edes peiliä! Homma on selkärangassa. Kukaan ei voi olla niin tumpelo, ettei saisi linssejä silmiin!
Piilolinssien asetin on puhdas sormi, samoin se on poistoväline. Tosi kätevää!
Kai se helppoa onkin, jos on vuosikymmeniä niitä laittanut. Tarkennetaan nyt, että kysymys on uusille käyttäjille.
Vierailija kirjoitti:
Piilolinssien asetin on puhdas sormi, samoin se on poistoväline. Tosi kätevää!
Ei oo kätevää. Mä olin yrittänyt laittaa niitä muutama vuosi sitten eikä siitä tullut mitään. Mä en pysty koskemaan mun silmään. Pakko käyttää laseja.
En ole kuulutkaan asettimesta. Aloin itse käyttämään piilareita vasta aikuisena, ja niiden laittaminen oli alusta asti helppoa. Pois ottaminen oli alussa todella vaikeaa, ennen kuin opin systeemin. Olin ekoilla kerroilla lähes paniikissa. Mutta nopeasti sen oppii.
Käyttäjä28381 kirjoitti:
38 vuotta käyttöä takana. Ei ole asetinta tarvittu, ei koskaan edes peiliä! Homma on selkärangassa. Kukaan ei voi olla niin tumpelo, ettei saisi linssejä silmiin!
Ei niitä varmaan silloin ole ollutkaan, kun sinä opettelit niitä käyttämään. Eikä niitä pakko ole käyttää nytkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei piilarien laitossa tarvi koskea silmään. Pois ottaessa kyllä.
Ilmastako se linssi ilmaistaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei piilarien laitossa tarvi koskea silmään. Pois ottaessa kyllä.
Ilmastako se linssi ilmaistaan?
Kyllä, vie sen silmämunan lähelle ja pyöräyttää silmää niin iiris imaisee sen kiinni.
Käyttäjä28381 kirjoitti:
No kyllä mä ihmettelisin, jos olisi 38 vuotta käyttänyt eikä osaisi.
En ole kuullutkaan asettimista, piilarit ovat olleet yli 20 vuotta. Helposti menevät piilarit päähän, ainakin kuukausilinssit.
Ainakin joskus aiemmin kertakäyttölinssit olivat jotenkin löperöitä ja vaikea saada silmiin.Muutama meni hukkaankin, kun ei viitsinyt loputtomiin pyöritellä sormissa. Kestolinsseissä ei ikinä mitään ongelmia ja varmaan ne uudet kertakäyttölinssit ovat parempia.