Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sähkön palautus maksaa 200e?????

Vierailija
27.08.2022 |

Mikä on perustelu tälle hinnalle? Henkilö, joka on pulassa laskujen maksamisen kanssa ei hoida ajoissa isoa sähkölaskuaan, koska ei pysty: Sähköt katkaistaan. Ja, kun henkilö saa laskun maksettua, se ei riitä vaan sähkölaitos perii siitä 200e maksun, että palauttavat sähköt talouteen.

Tämä on oksettavaa ahneutta ja lyödyn lyömistä lisää. Voitaisiinko tästä luopua? Varsinkin nyt, kun tiedetään minkälainen talvi tulossa. Miksei se riitä, että henkilö maksaa laskunsa? Miksei? Häh?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halutaan lyödä ja potkia maassa olevaa entistäkin enemmän ja valtio on tällekin fantsuttelulle antanut siunauksensa.

Vierailija
2/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativat kai ennakkomaksun, koska asiakas ei ole hoitanut laskujaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakas ei viitsinyt ottaa yhteyttä yhtiöön ja sopia maksusuunnittelmaa. Nyt on sähköyhtiön vika kun haluaa omansa takaisin?

Vierailija
4/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa siksi koska asentaja joutuu käymään kohteessa. Jos ei ole varaa sähköön, niin älä käytä.

Vierailija
5/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköntoimituksen keskeyttäminen

Lain mukaan sähköntoimitus voidaan keskeyttää, jos sähkönkäyttäjä (asiakas) on olennaisesti lyönyt laimin vähittäismyyjälle tai jakeluverkonhaltijalle tulevat maksut. Ennen keskeyttämistä asiakkaalle on lähetettävä kirjallinen huomautus. Lisäksi hänelle on lähetettävä erillinen katkaisuvaroitus aikaisintaan kahden viikon kuluttua huomautuksen lähettämisestä. Sähköntoimituksen saa katkaista aikaisintaan viiden viikon kuluttua maksun erääntymisestä.

Jos maksujen laiminlyönnin perusteena on henkilön sairaus, työttömyys tai muu erityinen syy, saa sähköt katkaista vasta kolmen kuukauden kuluttua maksun eräpäivästä. Esteestä tulee ilmoittaa verkonhaltijalle ja myyjälle niin pian kuin mahdollista. Sähköntoimitusta ei saa maksujen laiminlyönnin vuoksi keskeyttää vakituisena asuntona käytettävästä rakennuksesta lokakuun alun ja huhtikuun lopun välisenä aikana, ennen kuin on kulunut neljä kuukautta laiminlyödyn maksun eräpäivästä.

https://www.kuluttajaliitto.fi/materiaalit/sahkosopimus/

Vierailija
6/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei viitsinyt ottaa yhteyttä yhtiöön ja sopia maksusuunnittelmaa. Nyt on sähköyhtiön vika kun haluaa omansa takaisin?

Ei ole aina kyse viitsimisestä. Mt-ongelmat voi olla aivan yhtä invalidisoivia kuin fyysisetkin ongelmat. Tätä ei tunnu moni tajuavan, edes mt-puolen ammattilaisista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei viitsinyt ottaa yhteyttä yhtiöön ja sopia maksusuunnittelmaa. Nyt on sähköyhtiön vika kun haluaa omansa takaisin?

Ei ole aina kyse viitsimisestä. Mt-ongelmat voi olla aivan yhtä invalidisoivia kuin fyysisetkin ongelmat. Tätä ei tunnu moni tajuavan, edes mt-puolen ammattilaisista. 

Hanki edunvalvoja, jos et itse osaa hoitaa laskuja. Turha syyttää muita jos pystyt roikkumaan netissä koko ajan.

Vierailija
8/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei viitsinyt ottaa yhteyttä yhtiöön ja sopia maksusuunnittelmaa. Nyt on sähköyhtiön vika kun haluaa omansa takaisin?

Mä en oikein usko että kukaan jättäis asiansa hoitamatta ihan vaan siksi että ei viitsi. Siinä on joku moniongelmainen tipahtanut taas turva- ja hoitoverkosta. Saattaa olla että on hoidon piirissä ja kertonut tilanteestaan. Itseltä ei oo sähköt sentään menneet, mutta voin kertoa että ei niitä kiinnosta hittoakaan jos sanot että nyt on kunto semmoinen ettei saa hoidettua byrokratiaa, tai käytyä kaupassa sen vertaa että ois ruokaa kaapissa jne., sanovat vain että koeta kovemmin. Ei kukaan huvikseen oo kuukausitolkulla pelkän kaurapuuron varassa jos senkään ihan vaan siksi ettei viitsisi käydä kaupassa. Sama homma tällaisten asioiden hoidossa. Jos ei vaan kykene, niin ei kykene. 

Meidän yhteiskunnan esteettömyys ei koske kuin fyysisiä esteitä. Pyörätuoliväelle tehdään vaikka tie erämaahan että pääsevät retkelle. Mt-ongelmien takia rajoitteiset voivat ilmeisesti vaikka kuolla pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakas ei viitsinyt ottaa yhteyttä yhtiöön ja sopia maksusuunnittelmaa. Nyt on sähköyhtiön vika kun haluaa omansa takaisin?

Ei ole aina kyse viitsimisestä. Mt-ongelmat voi olla aivan yhtä invalidisoivia kuin fyysisetkin ongelmat. Tätä ei tunnu moni tajuavan, edes mt-puolen ammattilaisista. 

Hanki edunvalvoja, jos et itse osaa hoitaa laskuja. Turha syyttää muita jos pystyt roikkumaan netissä koko ajan.

Ei edunvalvojaa hommata jos on satunnaisesti toimintakyky alentunut. Vaikutat aika mulkulta ihmiseltä muuten näitten kommentties perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi