Sinun pitää keksiä kahvilaasi myyvä sämpylä. Millä täytät sen?
Kerro ihan, minkä merkkisiä tuotteita käyttäisit.
Kommentit (29)
Hapattaisin sitä sämpylätaikinaa ennen kohottamista, niin että kuplii hiukan. Antaa tosi hyvän ja raikkaan maun. Jauhoina käyttäisin vehnän lisäksi kaura- ruis- tai ohrajauhoa.
Sipuli on edullista ja etenkin karamellisoitu antaa hyvän maun levitteen kera, sitten vain kinkku- tai juustosiivu väliin.
Tekisin jonkun raikkaan sämpylän...
Itse leivottu tuore sämpylä, siivu laadukasta palvikinkkua, emmentalia, keitetty kananmuna siivutettyna, kurkkua, tomaattia ja jääsalaatin lehti + voita.
Tuo olisi siis se sämpylä, jonka itse aamiaiseksi kahvilassa valitsisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse leivottu tuore sämpylä, siivu laadukasta palvikinkkua, emmentalia, keitetty kananmuna siivutettyna, kurkkua, tomaattia ja jääsalaatin lehti + voita.
Tuo olisi siis se sämpylä, jonka itse aamiaiseksi kahvilassa valitsisin.
Ja vielä lisäys sämpyläjauhot ei olisi sitten mitään pelkkää höttövehnää.
Vierailija kirjoitti:
Tuore lähes lämmin sämpylä ja voita. Ei se muuta kaipaa.
Tätähän tässä kysyttiinkin. 🤦
Vierailija kirjoitti:
Mikä on raikas sämpylä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on raikas sämpylä? 😂
Vaihtoehto raikkaalle voileivälle
Pahin on kuiva sämpylä, jota ei meinaa saada kurkusta alas. Eli leivän osuus ei saa olla liian iso vs täytteet. Pro vinkki tässä: kun sämpylän on puolittanut, puolikkaisiin voi kovertaa kolot poistamalla sisusta, jotta täytteitä mahtuu enemmän ja ne pysyvät paikallaan paremmin, eivätkä turskahda ulos syödessä. Ja aina tulee olla jokin "kosteuttava elementti" molemmissa puolikkaissa, eli majoneesi, tuorejuusto, kastike tms.
Kätevää kysyä palstalta vastauksia koulutehtäviin.