Sinun pitää keksiä kahvilaasi myyvä sämpylä. Millä täytät sen?
Kommentit (29)
Myisin aamiaissämpylää, jossa voissa paistettu kananmuna, rapeita pekonisiivuja ja karamellisoituja sipulirenkaita. Lisänä tuorejuustoa ja ruohosipulisilppua.
pala lehmän maksaa ja vahvaa chiliä ja sämpylän saa ilmaiseksi jos syö alle 30 sekunnissa.
Stockalla oli myynnissä yli 20 vuotta sitten yhdessä kahviossa (en enää muista missä, muistaakseni jossain alakerrassa) sellainen täytetty kaura- tai sekapuikula, jossa oli sisällä porkkanaraastetta, jossa oli seassa öljyä ja mausteita, sekä aurinkokuivattua tomaattia. En enää tarkkaan muista sitä, tein joskus itsekin kotona samantyylistä. Se oli todella hyvää, vieläkin kaipaan.
Ensinnäkään sämpylä ei olisi kuiva käntty vaan itse leivottu. Laittaisin täytteet tarjolle ja kukin saisi koota mieleisensä.
Vierailija kirjoitti:
Keksi itse se työnantajasi vaatima uusi sämpylä.
Outo kommentti. Olen asiakas ja söin juuri huonon sämpylän. Ap
Söin just lentokentällä Eat:n sämpylän, jossa oli mm. paistia (kunnollista, ei jänteitä), maustekurkkua, jotain majoneesia, olikohan hillottua punasipulia (jos ei, niin laittaisin). En tiedä mitä kaikkea oli, mutta jumalaisen herkullista. Kopioisin sen.
Söin kerran kauraleivän , jossa oli täytteenä ihan vain tomaatti, kurkkua, kinkku sekä juusto. En tiedä miksi se oli niin hirveän hyvää, mutta oli pakko mennä heti seuraavana päivänä ostamaan toinen samanlainen. Hintakin huimat 1.50€
Ei ollut yhtä hyvää, sitten kun koitin tehdä itse ihan samanlaisen. ):
Vierailija kirjoitti:
Söin kerran kauraleivän , jossa oli täytteenä ihan vain tomaatti, kurkkua, kinkku sekä juusto. En tiedä miksi se oli niin hirveän hyvää, mutta oli pakko mennä heti seuraavana päivänä ostamaan toinen samanlainen. Hintakin huimat 1.50€
Ei ollut yhtä hyvää, sitten kun koitin tehdä itse ihan samanlaisen. ):
Kinkkuja ja juustoja on niin erilaisia ja aina se tomaattikaan ei ole yhtä hyvän makuinen.
Oikein kypsää tomaattia ja ihan voiksi muuttuneen kypsää avokadoa, paitsi avokadot tuovat maailman.
Vierailija kirjoitti:
Oikein kypsää tomaattia ja ihan voiksi muuttuneen kypsää avokadoa, paitsi avokadot tuovat maailman.
Taas jäi oikoluku, tuhoavat ei tuovat.
Gluteeniton, sellaisella kunnon itse tehdyllä tonnikalasössöllä ja tomaattiviipaleilla, niin saisin itsekin syödä.
Täytyykin varmaan ostaa tonnikalaa.
Moniviljasämpylä, lämmintä nöyhtökanaa BBQ-kastikkeessa, coleslaw-salaattia ja ohuita paprikaviipaleita. Aivan taivaallisen hyvää ja tosi helppo tehdä.
Tärkeintä on, että sämpylät on itse leivottu samana aamuna. Toiseksi tärkeintä ovat tuoreet täytteet. Tekisin 2-3 eri vaihtoehtoa, koska aina on joku joka ei tykkää jostain. Esimerkiksi tuo muna-pekonisämpylä on hyvä, vaihtoehdoiksi vaikkapa lohi-avokado ja mausteinen nyhtökana-feta. Olen ammatiltani kokki ja nuo voisin kuvitella omaan kahvilaani, jos minulla sellainen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tuore lähes lämmin sämpylä ja voita. Ei se muuta kaipaa.
Sitten sämpylän syötyään äidillinen hahmo pesee hampaat ja peittelee sänkyyn nukkumaan.
Kaurasämpylä, Cheddar juustoa, voileipäkinkku siivuja, paistettu kananmuna, kurkkua ja paprika siivuja.
Tonnikalaa sekoitettuna majoneesin, creme fraichen, tomaattipuretta hieman antamaan väriä, sipulia ,hakattua keitettyä kananmunaa.
Minun suurin herkku ever! Voi syödä kylmänä tai tehdä tousti.
Keksi itse se työnantajasi vaatima uusi sämpylä.