Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haittaako joitain ihmisiä suht normaalit arvet itsessään? Siis ei mitkään koko naaman palovammat vaan esim. 5-10 cm viiva jossain näkyvillä?

Vierailija
26.08.2022 |

Iltalehdessä oli juttu jossa joku tyttö ihmetteli että miksi häneltä kysyttiin niin kovin huolissaan että haittaako leikkausarpi, lääkäri siis kyseli, ja tyttö tuumasi että kai se enemmän haittaa jos olkapäästä törröttää luu.

Kommenteissa ihmeteltiin että miksi hän tuollaista nyt ihmettelee, naisilla vähemmän peittäviä vaatteita niin kyllähän se arpi näkyy.

Niin siis oikeastiko on useampikin ihminen jonka mielestä arpi on naiselle pahempi kuin joku sirpaleinen luu? Mitä hiton väliä jollain arvella

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jotkut ovat niinkin pinnallisia että joku arpikin haittaa. Valitettavasti, mutta omapahan on häpeänsä.

Vierailija
2/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohden?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohden?

Mitä väliä sillä on? Vaikka keskellä otsaa.

ap

Vierailija
4/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa.

Vierailija
5/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poskessa arpi. Ollut niin kauan kuin muistan, saanut sen tosi pienenä. Itse en edes huomaa sitä, kun peilistä katson tai edes muista koko asiaa. Yllätyn melkein aina, kun joku siitä jotain kysyy.

Vierailija
6/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko paloi pahasti kasvoista ja rinnuksista. Kertoi osastolla ollessaan jonkun nuoren naisen avautuneen umpisuoliarvesta kovaan ääneen, kuinka ulkonäkö on nyt pilalla.

Vierailija
7/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa. Aivan arpiset jalat, koska harrastin muodostelmaluistelua nuorena ja siellä sattui ja tapahtui. Joskus joku kysyy niistä tai huomaan että jää katsomaan, mutta ei siinä mitään. Kerron sitten mistä ovat tulleet. Pari leikkausarpeakin on. Umppari vielä aika hurjan näköinen.

Vierailija
8/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni on leikelty sieltä ja täältä ja jopa lääkärit ovat välillä hämillään siitä, miten rujolta näytän vaatteiden alta, mutta itse lakkasin välittämästä sen jälkeen, kun jo ensimmäisen leikkauksen jälkeinen parantuminen oli katastrofi. Tiesin hyvin pian, ettei arvesta tule koskaan edes siedettävän näköistä ja yhtenä päivänä tuli vain semmoinen valaistuminen, että joko voin murehtia asiaa, jolle ei voi enää mitään, tai sitten hyväksyn asian ja jatkan elämää.

Nykyään lähinnä kyrsii, kun kirurgi puhuu jotain siisteistä arvista. Mulle on aivan sama miltä se arpi näyttää tässä katastrofissa, kunhan se ei puske mätää ja pysyy kiinni.

Vierailija
9/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se terveys on tärkeämpi saada kuntoon ensin, ja esteettiset seikat on sen rinnalla toissijaisia. Toki jollekin voi ulkonäkö olla niin tärkeää, että mieluummin kärsii kuin ottaa itselleen arvet.

Vierailija
10/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsi 12cm umppariarpeni siihen asti kunnes tehtiin abdominoplastia ja se korvattiin 50cm arvella.

Vierailija
11/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Iso, kasvoissa oleva arpi voisi vaivata, jos se olisi kovin näkyvä, mutta toisaalta minkäs sille sitten voisi. Pari pientä on kasvoissa eikä haittaa mitään.

Törmäsin samaan kommenttiin luomien poistossa, kun lääkäri sanoi että pieni arpi voi jäädä. No ei todellakaan haittaa jos vaihtoehtona on poistaa mahdollisesti vaarallinen luomi.

Vierailija
12/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen täynnä pienempiä ja isompia arpia, eikä haittaa pätkääkään. Mieluummin kunnon arpi kuin syöpä.

Vierailija
13/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen täynnä pienempiä ja isompia arpia, eikä haittaa pätkääkään. Mieluummin kunnon arpi kuin syöpä.

Lohdullista. Mulla myös arpia runsaasti, mutta myös syöpä löytyy...

Vierailija
14/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kasvoissani olisi todella näkyvä arpi, siis sellainen johon jokainen minua katsova kiinnittäisi heti huomiota ensimmäisenä, niin se saattaisi haitata. Muualla kuin kasvoissa ei ole juurikaan väliä. Ei mulla kyllä ole juurikaan arpia, mutta hyvin vaikea kuvitella että vaikka esim. umppariarpi haittaisi yhtään, sehän on mahassa, kuka kenenkään mahaa missään katsoo muutenkaan.

Vierailija
15/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita kolhuja ja leikkausarpia jokunen on meikäläiselläkin, mahtaako kukaan selvitä elämästä ilman joitain "käytön jälkiä" :P

Vierailija
16/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohden?

Mitä väliä sillä on? Vaikka keskellä otsaa.

ap

Minulla on kulmakarvan yläpuolella. Ketään ei ole kiinnostanut mokoma viiru. Myös naamassa voi olla  arpia mutta plastikkakirurgi saa niistä hyvin huomaamattomia.

Vierailija
17/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini, siihen aikaan kuusikymppinen, oli pahassa liikenneonnettomuudessa ja joutui kiireelliseen leikkaukseen, jossa kylkeä jouduttiin leikkaamaan auki pitkältä matkalta. Hän sai vakuutuskorvausta kosmeettisesta haitasta yli 2000 euroa ja oli tästä hyvin huvittunut, koska ei kokenut arven haittaavan itseään millään tavalla, kun "ei aikonut missikisoihinkaan osallistua". Hän teki muistaakseni ulkomaanmatkan korvausrahoilla.

Vierailija
18/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on Vitiligo, niin saa selitellä näitä valkoisia jälkiä. Ihmiset luulevat viiltelyarviksi, vaikka kyseessä on sairaus.

Vierailija
19/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun menin tähystysleikkaukseen ja harmittelin etukäteen vatsaani rumentavia arpia. Parin päivän päästä toimenpiteestä olin kuolla leikkauksen komplikaatioihin joten sen jälkeen ei enää arvet niin jaksaneet huoletuttaa. Hävetti oikein että olin edes niin tyhmästä asiasta nurissut.

Vierailija
20/21 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyynärpäässä arpi, itse en edes muista sitä kun ollut siinä lapsesta asti. Mutta ihmettelen, kuinka moni sitä jaksaa kysellä! Varsinkin nuorempana, aina kun oli jotain lyhyempi hihaista päällä; Mikä sulla on tossa!? -No, kuule se on leikkausarpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi