Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa oikeasti ja ehdottakaa ostoreskontran hoitajan palkkaa paperiteollisuudessa

Ineedhelp
26.08.2022 |

Olen hakemassa paikkaa ensimmäistä kertaa ja työ on Keski-Suomessa.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haet Metsä Fibrelle Äänekoskelle niin siellä ei ihan hirveitä makseta kellekään. Ilman koulutusta ja kokemusta voi saada just ja just sen pari tonttua. Ei siellä kokeneet työnjohtajatkaan saa kuin alle neljä tuhatta, moni etsii koko ajan muita hommia.

Vierailija
22/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin vaihtelee paljon, osa firmoista maksaa ilolla 2500-2700 jos teet myynti ja ostolaskutusta, etenkin jos on vielä ulkomaalaisiakin asiakkaita. Osa maksaa sen 2200-2400.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä ap tällä hetkellä teet siinä firmassa ja millainen palkka sulla on? Olisiko reskontranhoito siirtymistä vaativaampaan työhön? Suhteuta palkkatoive siihen.

Vierailija
24/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin vaihtelee paljon, osa firmoista maksaa ilolla 2500-2700 jos teet myynti ja ostolaskutusta, etenkin jos on vielä ulkomaalaisiakin asiakkaita. Osa maksaa sen 2200-2400.

Kokemuksesta voidaankin maksaa ilolla, mutta sitähän ei ap:lla ole!

Vierailija
25/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä uskaltautui takaisin keskusteluun. Olen firmassa töissä, mutta talouspuoli on minulle täysin vieras ala. Yritin saada täältä sellaista keskiarvoa palkkaan, koska en tiedä millaista olen pyytämässä. En halua olla kummassakaan ääripäässä. Kiitos kaikille ketkä vastasivat asiallisesti. 

Vierailija
26/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap täällä uskaltautui takaisin keskusteluun. Olen firmassa töissä, mutta talouspuoli on minulle täysin vieras ala. Yritin saada täältä sellaista keskiarvoa palkkaan, koska en tiedä millaista olen pyytämässä. En halua olla kummassakaan ääripäässä. Kiitos kaikille ketkä vastasivat asiallisesti. 

Ymmärräthän, että jos ala on täysin vieras, niin ei ole mitenkään perusteltua pyytää keskipalkkaa.

Vierailija
27/30 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärräthän, että jos ala on täysin vieras, niin ei ole mitenkään perusteltua pyytää keskipalkkaa.

En minä sanonut pyytäväni työnantajaltani myöskään sitä palkanlaskennan keskipalkkaa vaan saada täältä sellaista kuvaa keskipalkasta, jotta osaan arvioida palkkapyynnön edes suunnilleen.

Antaa olla, heitän hatusta.

Vierailija
28/30 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse työskentelen kansainvälisessä yrityksessä ja pääasiallinen tehtäväni on ostoreskontran hoito, mutta työhön kuuluu myös prosessien kehitys työtä. Minulla on korkeakoulututkinto ja palkka on 3500€/kk.

Vierailija
29/30 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä sinä tiedät minun osaamisesta tai motivaatiosta? Yritin etsiä tietoa tältä kanavalta aiheesta mistä en löydä tarkkaa tietoa muualta. 

Kyllä noita löytyy googlettamalla.

Mutta tosiaan toimistoalan palkkaryhmistä (1-5, 1=korkein ja 5=matalin) reskontranhoito kuuluu ryhmään 4. Menee samalle tasolle kuin esim avustavat kirjanpidon työt. Ihan alimmalla tasolla on ne simppeleimmät toimistoassarin työt postituksineen ym ihan perusrutiineineen, eli reskontranhoito on vain yksi hyppäys siitä ylemmäs. Ei siitä voi 2500e pyytää, ei edes paperialalla.

Kyllä siitä monessakin paikassa maksetaan 2500 € ja enemmänkin. Minulle myös, tällä hetkellä tosin työskentelen myyntireskontran puolella ja palkka ylittää tuon selvästi. Työnkuva ei ole sama joka paikassa tuolla nimikkeellä työskentelevällä. Työ voi jossain olla suurimmaksi osaksi laskujen kiertoon laittamista, mutta siihen voi sisältyä paljon muutakin. Arvonlisäverotuksesta ja kirjanpidosta vaaditaan tietämystä. Toki jos ei ole lainkaan alan kokemusta, ei voi kovin kummoista palkkaa odottaa. En nyt jaksa sen enempää jaaritella, oli vain pakko kommentoida tuota väittämää, että 2500 muka olisi mahdoton palkka noissa tehtävissä. Voihan sitä tietysti suostua mihin tahansa hommiin vaikka 1500 € palkalla, jos niin haluaa.

Vierailija
30/30 |
23.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla "paperiteollisuuden korkeammat" palkat liittyy siihen, mitä sä siellä toimistossa teet? Jos olet alalla ollut niin tiedät sen, että ne paperimiehet nimenomaa saa tuolla alalla sitä korkeampaa palkkaa, ei esimerkiksi niiden paperimiesten DI-koulutuksen käyneet esimiehet tai AMK-koulutuksen käyneet lähiesimiehet. Heillä on ihan eri TES mitä on muilla. Miksi ajattelit, että nykyään paperiteollisuudessa maksettaisiin jollekin sihteerikoulutuksen tasoiselle ihmiselle toimistossa istumisesta paremmin kuin vaikka leipomon toimistossa istumisesta? Joskus 1980-luvulla on tehtaalla ollut se käytäntö, että siellä maksetaan yleisesti kaikille parempaa palkkaa (esimerkiksi siistijälle maksettiin montakymmentä markkaa korkeampi palkka kuin vaikka koulusiistijälle), mutta ihmiset on ihan itse halunneet tämän historian tuhota erilaisilla liitoilla ja muilla.