Onko oikein varastaa työpaikalta?
Tarkoitan sitä, että jos vie wc-paperia ja käsipyyhkeitä? Minusta ei ole oikein, koska yritys ne maksaa, ja ne jotka sen tilaavat, vievät ja täyttävät sen vessan taas uudelleen uusilla papereilla. Se tekee lisätöitä enemmän sille, joka ne vessat siivoaa ja tekee paljon muutakin oman työnsä ohella. Ne eivät ole siis mitään ilmaisia. Joten toivon, että maksa itse omat asiat. Ei riitä veruke, että olen köyhä opiskelija ym.
Kommentit (46)
Minusta on oikein viedä työpaikaltani kyniä, tulostuspaperia, klemmareita yms. Mutta minä olenkin osaomistaja, eli osittain itseni työnantaja ;)
Kyl mä usein safkaa "varastin" kun olin töissä kaupassa. Nimittäin tuotteita jotka oli menossa ruokajakoon niin niistä otin parhaat päältä. Näin ollen ei mennyt ruokaan paljonkaan rahaa ja siinä säästi yli 50 euroa viikossa.
Etuoikeutetussa asemassa kirjoitti:
Naiselle se on yhteiskunnassa ok, mutta miehelle ei.
Jokainen naisen työpaikaltaan varastama euro on tänäkin päivänä vielä miehen nolla euroa. Pistää miettimään.
Piti tulla oikein täältä kysymään tuommoista.
Oon vienyt toimistotarvikkeita. Kivoja yliviivaustusseja ja yhden hienon vihon.
Ei varastaminen koskaan oikein ole mutta varastinpa silti.
Varastaminen työpaikalta pitää aloittaa työsuhteen ensimmäisenä päivänä! Itse ainakin olen kupannut kaiken firmoista missä olen ollut töissä. Ja nyt tarkoitan siis tosissaan arvokasta kamaa enkä mitään pskapaperia.
Se wc paperi on niin ohutta että mulla menee aina pyyhkiessä sormi läpi. En ottaisi kotiin ja harvemmin onneksi täytyy isolla tarpeella käydä työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, mikä kysymys. No tiedoksesi onneton, työpaikalta tai mistään muualtakaan ei saa varastaa yhtään mitään.
Sano tuo kokoomukselle. Ne kun vastustaa talousrikostutkijoiden määrän lisäämistä. Siinä joku vessaperirulla tunnu missä jos aletaan oikeasti asioita tutkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Varastaminen työpaikalta pitää aloittaa työsuhteen ensimmäisenä päivänä! Itse ainakin olen kupannut kaiken firmoista missä olen ollut töissä. Ja nyt tarkoitan siis tosissaan arvokasta kamaa enkä mitään pskapaperia.
Minä en toimisi noin hätäisesti. Suunnitelmallisuus, tarkkailu ja tilaisuus. Tai sitten kokoomuslainnen ns. laillinen ryöstö, Kuten carunakauppa veroparasiiteille.
Mä voisin varastaa bussin jos lupaisi viedä vasemmistolaiset
hevon kuuseen Suomea pilaamasta.
Varastaminen työnantajalta ei ole koskaan hyväksyttävää.
Työnantajalta ei viedä edes klemmaria eikä wc paperia.
Jos esim. ruokaa menee roskiin, niin totta kai ne otetaan. Opiskeluaikoina Carrolsilla meitä aloitti kolme harjoittelijaa samana iltana. Vuoropäällikkö (9 vuotta alalla) veti meidät syrjään vuoron päätteeksi ja sanoi, että hän antaa viedä hävikkejä, koska olisi häpeä heittää ruokaa roskiin. Kaikki vp:t eivät olleet samoilla linjoilla, joten silloin otettiin ne salassa ja vietiin pois repun suojissa. Se säästi oikeasti paljon rahaa opiskeluaikoina ja ei tarvinnut ottaa velkaa. Ja ihan oikein se oli, vaikka onkin jonkun mielestä väärin. Nykyaikana voisi olla vaikeampaa, kun tarkkailevat hävikkejä ihan liikaa.
Ja edelliseen vielä, että kaikki jaettiin tasan vuoron työntekijöiden kesken. Kaikki vanhatkin duunarit tiesivät tämän "pelisäännön".
Latasin sähköpyörän töissä. Varastin aikaa taukoihin +5tai 10 min.568
Kuntouttava työtoiminta ei kai ole työpaikka? Kaikesta huolimatta varastin vuoden aikana ruokaa niin, ettei tarvinnut käydä liki puoleen vuoteen pestin jälkeen kaupasta kuin kahvimaitoa. Työhöni kuului myös työvaatepesulan hoitaminen, josta pöllin työasuina käytettäviä T-paitoja sekä collegehousuja varmaan kymmenen vuoden tarpeisiin. Olin siis työttömien ruokalassa hommissa - limpparia meni asiakkailla pullotolkulla ja jo päivittäisistä tyhjistä pulloista jotka sosialisoin sai liki kympin lisätienestiä.
Jos on huono palkka, se kompensoidaan viemällä tavaraa. Jos saat yli 5 tonnia palkkaa, tuskin viet mitään.
Vessapaperit ilman muuta. Sitten voi alkaa miettiä mitä seuraavaksi. Voi käyttää luovaa ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Joku varastaa vessapaperia, joku kyniä, joku sitä ja tätä. Eihän ne omia ole, siksi kyseessä on varkaus vai onko se luvaton käyttöönotto?
Meinaatko että palautat vessapaperin käytön jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä usein safkaa "varastin" kun olin töissä kaupassa. Nimittäin tuotteita jotka oli menossa ruokajakoon niin niistä otin parhaat päältä. Näin ollen ei mennyt ruokaan paljonkaan rahaa ja siinä säästi yli 50 euroa viikossa.
Ne ruuat on tarkoitettu ihmisille joilla ei ole tarpeeksi rahaa ruokaan, sinulla on työpaikka joten et kuulu näihin. Varastat ruokaa köyhän suusta.
Naiselle se on yhteiskunnassa ok, mutta miehelle ei.