KEHITTÄVIÄ lautapelejä 5-vuotiaalle pojalle???
Kovasti jo mietin millaisen pelin ostaisin 5-vuotiaalle pojallemme. Itse olen vähän " pelihullu" , joten joka joulu pitää hankkia joku peli.
Pelin pitäisi olla melko yksinkertainen ohjeiltaan, mutta ei kuitenkaan liian tylsä, EI Kimble-tyylinen.
Pelissä voisi olla jotain numero- kirjain- juttuja, ne kun on alkaneet jo poikaa kiinnostaa.
Viime jouluna poitsu sai Maalla on mukavaa- pelin ja Kummitusjuna- pelin. Ne oli molemmat kivoja ja niitä on pelattu paljon.
Ehdotuksia, millaisia lautapelejä teidän samanikäiset lapset pelaa?
Kommentit (3)
tai arvaa kuka ( ei oikeasti mikään laua peli mutta melkein) kehittää hahmotusta
Ikäsuositus 8v mutta meidän 4v pelaa sitä sujuvasti tosin ilman strategiaa - myöhemmin peli on varmasti todella antoisa kun poika oppii ajattelemaan pari siirtoa eteenpäin, minä ainakin tykkään. Pelaamme myös mm. Dominoa ja Yatzya, jotka tosin eivät ole lautapelejä mutta enpä muita hyviä lautapelejä osannut mainita. Seuraavaksi ajattelin hankkia Afrikan tähden..?
Ei varsinainen lautapeli, mutta Herra Hakkaraisen muistipeli, jossa etsitään kirjainpareja.
Toinen suosikkipeli on Kummitusportaat. Kehittää keskittymiskykyä ja muistia ja äitikin jaksaa tätä pelata :)
Minäkin otan vinkkejä vastaan peleistä, joihin liittyisi laskemista, kirjaimia ym. :)