Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voi johtua hengästyminen ja kylmä hiki kävellessä?

Vierailija
26.08.2022 |

Niin ja olen 30v hoikka nainen. Sairastan kyllä endometrioosi a. Tuntuu että vain kunto huonontunut, en jaksa enää mäkiä ulos kävellä oikein ilman että henkeen ottaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänvaivoihinhan tuo viittaa. Tai huonoon hapensaantiin muusta syystä, voi johtua keuhkoistakin. Sinuna kävisin lääkärillä.

Vierailija
2/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoitko,juotko? miten on varastoraudan tasosi? Onko verikokeilla katsottu? Entä hivenaineesi? Uni rytmisi ja ruoka rytmisi? Useimilla hoikilla naisilla on varasto raudan puutos kuin hivenaineidenym. ravintoaineiden puutostilat,vaikka ei tupakoi,ei juo..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kunto, pitkä korona, matala ferritiini, joku muu, ei me voida tietää.

Vierailija
4/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma? Veritulppa?

Vierailija
5/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta!

Vierailija
6/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitko,juotko? miten on varastoraudan tasosi? Onko verikokeilla katsottu? Entä hivenaineesi? Uni rytmisi ja ruoka rytmisi? Useimilla hoikilla naisilla on varasto raudan puutos kuin hivenaineidenym. ravintoaineiden puutostilat,vaikka ei tupakoi,ei juo..

En juo tai tupakoi. Otettu verikokeita ja sydänfilmi. Mm kilpirauhas, hemppa jne. Ainoa sairaus on tuo endo mietin voiko se aiheuttaa tällaista. Sehän on tulehdus elimistössä?

Vierailija
7/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noill aannetuilla spekseillä paha sanoa. Miten noin yleensä syöt, liikut ja lepäät. Onko stressiä, onko ollut sairauksia, onko alttiutta tai sukurasitusta jollekin sairaudelle, milloin olet viimeksi käynyt lääkärintarkastuksessa ja verikokeissa, kuinka kauan tilanne on jatkunut ja kuinka nopeasti pahentunut.

Vierailija
8/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolo kannoillas kulkee.

Vierailija
9/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse veikkaisin myös verenpainetta tai vaan huonoa kuntoa/ylipainoa syyksi.

Vierailija
10/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noill aannetuilla spekseillä paha sanoa. Miten noin yleensä syöt, liikut ja lepäät. Onko stressiä, onko ollut sairauksia, onko alttiutta tai sukurasitusta jollekin sairaudelle, milloin olet viimeksi käynyt lääkärintarkastuksessa ja verikokeissa, kuinka kauan tilanne on jatkunut ja kuinka nopeasti pahentunut.

On stressiä mutta miten se muka vaikuttaisi juuri ulkona meassa? Sitten toinen on sykkeen nouse joskus kotona seistessa 130-140. Syön ja liikun ihan hyvin. Olen aina ollut kova liikkumaan mutta en muista että ottaisi henkeen noin. En ole sairastanut koronaa. Kävin kesällä niissä kokeissa eikä löytynyt juuri mitään. Lääkäri epäili stressiä. Voiko stressi muka aiheuttaa tällaista?

Vierailija
11/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen hieman alipainoinen. Voiko se olla syynä? Mutra olen aina ollut tällainen.

Vierailija
12/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikunto? Keuhkoembolia?

Vierailija
13/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On stressiä mutta miten se muka vaikuttaisi juuri ulkona meassa? Sitten toinen on sykkeen nouse joskus kotona seistessa 130-140. Syön ja liikun ihan hyvin. Olen aina ollut kova liikkumaan mutta en muista että ottaisi henkeen noin. En ole sairastanut koronaa. Kävin kesällä niissä kokeissa eikä löytynyt juuri mitään. Lääkäri epäili stressiä. Voiko stressi muka aiheuttaa tällaista?

Jo kroppa/verenkeirtoelimistö on jo ylikierroksilla stressin takia, syke ei enää reagoi samalla tavalla fyysisessä rasituksessa. Ihan vastaava tilanne kuin ns. ylikunnossa, jossa kortisolia on elimistössä jo niin paljon, että kroppa ei kestä yhtään fyysistä rasitusta. Mikä on ihan hyvin? Syötkö varmasti riittävästi ja onko liikunta riittävää kunnon kannalta, mutta ei mene kuitenkaan liian rankaksi etenkin muu stressi huomioiden. Eli paljonko syöt ja miten, ja paljonko liikut ja miten rankoilla tehoilla? "Ihan hyvin" kertoo hyttysen pissan verran. 

Vierailija
14/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveyskeskuksessa rasitustesti

Vierailija
15/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistus?

Vierailija
16/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pumppu pettämässä. Tai joku muu.

Vierailija
17/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo kroppa/verenkeirtoelimistö on jo ylikierroksilla stressin takia, syke ei enää reagoi samalla tavalla fyysisessä rasituksessa. Ihan vastaava tilanne kuin ns. ylikunnossa, jossa kortisolia on elimistössä jo niin paljon, että kroppa ei kestä yhtään fyysistä rasitusta. Mikä on ihan hyvin? Syötkö varmasti riittävästi ja onko liikunta riittävää kunnon kannalta, mutta ei mene kuitenkaan liian rankaksi etenkin muu stressi huomioiden. Eli paljonko syöt ja miten, ja paljonko liikut ja miten rankoilla tehoilla? "Ihan hyvin" kertoo hyttysen pissan verran. 

Olen syönyt aina ihan saman verran eikä tällaisia oireita ole ennen ollut. Mutta olen myös aikaisemmin sairastanut ahdistusta joten vaikea sanoa mitä tämä on. Ja kun käyn lääkärissä tuntuu ettei mitään koskaan löydy. En liiku edes rankasti, tänään yritin kävellä ylämäkeä ja otti henkeen. Mutta joskus on taas parempia päiviä ja jaksan kävellä paljonkin.

Vierailija
18/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita oireita on korvien humina, korkea syke,nenä tukkoisuus ja sitten sairastan endoa. Ei ole mitään rintakipuja tai yskää. Ei koske ikinä rintaan.

Vierailija
19/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla saattaa olla sydämen rytmihäiriö, eli flimmeri päällä. Hakeudu terveyskeskukseen jossa otetaan sydänfilmi, niin sillä se selviää. Rytmi saadaan kyllä käännettyä täysin kivuttomasti normaaliksi, eli ei huolta.

Vierailija
20/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En juo tai tupakoi. Otettu verikokeita ja sydänfilmi. Mm kilpirauhas, hemppa jne. Ainoa sairaus on tuo endo mietin voiko se aiheuttaa tällaista. Sehän on tulehdus elimistössä?

Onko tehty spirometriaa joko normina tai rasituksessa? Rasitus-EKG olisi toinen kiinnostava.

Voi tietty olla että olet vain rapakuntoinen laihaläski ja syöt huonosti.