Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pinterest nakertaa hermojani - ovatko ilmaiset neuleohjeet pelkkiä täkyjä?

Vierailija
26.08.2022 |

Olen viikkokausia etsinyt neuleohjetta huiviin. Pinterest on täynnä upeita huiveja, joiden ohjeiden luvataan olevan ilmaisia. Kun sitten etsin sitä ohjetta, joko en löydä mitään tai löydän vain maksullisia ohjeita, lukukelvottoman suttuisia ohjeita tai ihan muiden huivien ohjeita. Venäjänkielisiä en edes yritä ryhtyä tutkimaan, koska kielitaito ei riitä.

Ilmaisia etsin siis siksi, että neulominen saattaa hyvinkin jäädä kesken monestakin syystä, ja muutenkin nettisivuilta ostaminen arveluttaa.

Muun muassa oheinen huivi kiinnostaa (jos siis oikea kuva tulee esille). Tuon rinnalla Garnstudion ja nettilehtien mallit ovat ihan karvalakkiosastoa.

https://knittingpattern.org/knit-ice-cream-lace-shawl-free-knitting-pat…

Enkö vain osaa etsiä oikein, vai ovatko hienot kuvat pelkkiä täkyjä ja syöttejä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaisin, että tuota nimenomaista ohjetta ei saa ostettua, koska Ravelry käyttää Paypaliä ja Paypal on blokannut venäläiset palvelustaan.

Siis ihan vain arvauksena, että suunnittelija Ilona Dimitrieva olisi venäläinen.

Ja lisään vielä, että ilmaiset ohjeet ovat varmaan menneet mukana, jos venäläisiltä suunnittelijoilta on yksinkertaisesti kaikki osta- ja lataa-nappulat otettu pois.

Tuo saattaakin selittää koko jutun. Olen etsinyt ohjeita Pinterestistä vasta muutaman viikon, joten venäläisten boikotti on alkanut jo ennen sitä. Kaikkeen se naapurin rähinöinti johtaakin, kun ei edes saa neuloa, mitä tahtoo.

Ap

Vierailija
22/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalta kirjoitti:

Hei, se pitää ottaa se linkki siitä ensimmäisen sivun alta, niin tulee se download- vaihtoehto.

Siinä lukee your ice cream shawl by tatiana oruta.

Siinä kuvien alapuolella

Tuosta aukeaa väärän huivin ohje, "Your Ice Cream Shawl". Minä etsin tuota valkoista huivia nimeltään "Marshmallow Ice Cream".

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ehdi alkaa kyseistä huivia metsästämään, mutta itse olen ajatellut, että harrastus saa maksaa. Eli otan ohjeista sen hienoimman version, maksoi tai ei, ja samaten lankakaupassa otan ihanimman langan.

Itse ainakin neulon kuukausia tuollaista pitsiluomusta.

Vierailija
24/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile googlen käänteistä kuvahakua

Vierailija
25/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ehdi alkaa kyseistä huivia metsästämään, mutta itse olen ajatellut, että harrastus saa maksaa. Eli otan ohjeista sen hienoimman version, maksoi tai ei, ja samaten lankakaupassa otan ihanimman langan.

Itse ainakin neulon kuukausia tuollaista pitsiluomusta.

Minä olen neljässä kuukaudessa virkannut 70-ruutuisen huivin ja pari metriä vaaksan levyistä reunapitsiä sekä neulonut kaksi isoa, yksinkertaista hartiahuivia, kaksi sileäneuleista jakkua, yhden pitsineuletakin ja yhdet sukat. Eilen aloitin hulmuavan mohairsilkkikaavun neulomisen. Olen nyt mielestäni harjoitellut riittävästi, jotta rohkenen ryhtyä tuollaisen työläämmän huivin tekoon. Harmittaa, kun tykästyin juuri tuohon huiviin, johon ei ohjetta ole saatavissa.

Rahaa ei ole ihan mihin vain, joten kohteita pitää harkita.

Ap

Vierailija
26/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile googlen käänteistä kuvahakua

Tämä olikin mielenkiintoinen kokeilu: kaikki hakutulokset vievät Pinterestiin - samalle ongelmasivulle sekä niihin ihmisiin, jotka myös ovat neuloneet samanlaisen. Ensimmäinen hakutulos oli Wikipediaan, joka kertoi, että kyseessä on puolapitsi Buckinghamshiresta. :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä