Onko ihmiset oikeesti niin tyhmiä, että maksavat tästä "korurasiasta" 164€?
https://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-koristeesineet-rasiat-cassett…
Jos maksaa, niin minä rupeen tekemään näitä ja myymään puoleen hintaan. Höylätty lauta maksaa n. 3€/m ja siitä saa ainakin 4-5kpl tehtyä näitä.
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi laudankappaletta päällekäin?
Jep eikä edes kunnolla päällekkäin. Mua häiritsee tuossa se kun se toinen palikka on sillä lailla vinossa toisen päällä. Tekisi mieli suoristaa se linjaan toisen kanssa.
Silloin taide on tehnyt tehtävänsä, kun se herättää tunnereaktion. Joku tavallinen korurasia ei herätä ajatuksia lainkaan. Suomalaisille puu on tuttu ja köyhän materiaali, mutta voihan tuo jonkun suurkaupungin rikkaan pöydällä näyttää erikoiselta.
Neljäsataa? Oukkelidoukkeli. 😳🥳 Kirpparilta voisin tuon ostaa parilla eurolla, jos tuo olisi tyyliäni. Ei kyllä ole. Mutta hyvähän se on, että edes joillakin on näinä vaikeina aikoina ylimääräistä rahaa 😏
Vierailija kirjoitti:
https://www.finnishdesignshop.fi/taide-taideesineet-kukkii-bud-veistos-…
Tuo on vielä parempi
Se onkin design shop, eikä Claes Ohlsson. Asiakaskunta etsii ehkä eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että tuo puurasia ei ole kummoisen näköinen. Mutta artesaanina ärsyttää tämä kommentointi, jokaiseen käsintehtyyn esineeseen kuluu aikaa, eikä se materiaalikaan ilmaista ole. Olen siis neuleartesaani, sekä ompeluartesaani, ja kavereilta/ sukulaisilta tulee pyyntöjä milloin mistäkin. Kun ilmoitan pelkän materiaalien hinnan, niin ollaan naama nurinpäin, ja olen ahne kun haluaisin vielä vielä tekopalkankin. Esim. pelkät langat polvipituisiin kirjoneulesukkiin maksaa helposti 30e. Uniikkia ja käsintehtyä pitäisi olla, mutta mitään ei haluta maksaa.
Nykyään teen vain lahjaksi, tai pelkästään itselle.
Tuosta saa kiittää mm. Ikeaa, hintamielikuva on monilla ihan perseellään. Kun hintaa verrataan aina siihen kaikkein halvimpaan kiina kuraan, jossa on säästetty kaikessa. Monesti pelkän materiaalin hinta on kymmenkertainen noihin Ikean tuotteisiin verrattuna.
Eihän tuotetta, joka on tehty mahdollisimman laadukkaista materiaaleista ja valmistettu laadukkaasti voi verrata tuotteeseen jossa on säästetty kaikessa. Noissa halvoissa tuotteissa merkitsee ainoastaan valmistushinta, jotta katteet saadaan halvasta hinnasta huolimatta korkeaksi.
Ikean 2 eur ja 169 eur välillä ei ole mitään?
Tässä ihmetellään tarvetta ostaa sadoilla euroilla rasia, johon mahtuu pari sormusta ja joka näyttää laudanpätkiltä. Olkoonkin mahdollisimman laadukkaista materiaaleista.
EI oikeastaan pitäisi enää yllättää kommentoijien tyhmyys, mutta täytyy silti kysyä ymmärrätkö sinä lainkaan lukemaasi tekstiä?
Minähän kommentoin ainoastaan sitä, miksi hintamielikuva on perseellään. Se että väliin mahtuu joitakin muita tuotteita, ei muuta sitä tosiasiaa, että nämä halpis roskat vääristävät hintamielikuvaa.
Itse olen ollut myyjänä, ja kyllä asiakkaat aina vertaavat Ikeaan, vaikkeivat tuotteet olisi mitenkään yhteismitallisia.
Apua 🤣En ottaisi edes ilmaiseksi.
Tämä on taas sitä että rikkaat ostaa vaikka pas""aa kunhan siinä on parin tonnin hintalappu.
Vierailija kirjoitti:
Muistuttaa kahta kirjaa??? Siis kahta laudanpätkää.
Katsoitko tarkkaan? Tässähän on molemmissa palikoissa toinen sivureuna pyöristetty (kuten sidotuissa kirjoissa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi laudankappaletta päällekäin?
Jep eikä edes kunnolla päällekkäin. Mua häiritsee tuossa se kun se toinen palikka on sillä lailla vinossa toisen päällä. Tekisi mieli suoristaa se linjaan toisen kanssa.
Silloin taide on tehnyt tehtävänsä, kun se herättää tunnereaktion. Joku tavallinen korurasia ei herätä ajatuksia lainkaan. Suomalaisille puu on tuttu ja köyhän materiaali, mutta voihan tuo jonkun suurkaupungin rikkaan pöydällä näyttää erikoiselta.
Suurimmasta osasta materiaaleista on halvempaa valmistaa, kun niitä voi esim. valaa tai prässätä koneilla sarjatyönä valtavia määriä.
Puu ikävä kyllä vaatii suurempaa työstämistä. Käsityönä tehden asia on tietenkin toinen, aiemmin kun koneet olivat harvinaisia ja kalliita ei käsityö tuntunut kalliilta.
Silloin kun teollisuus ei ollut niin koneistunutta/automatisoitunutta, olisi kommentissasi ollut järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on taas sitä että rikkaat ostaa vaikka pas""aa kunhan siinä on parin tonnin hintalappu.
Sinäkin voit sitten varmaan alkaa tehdä hyvää tiliä myymällä käsitöitäsi, sehän ei vaadi tuotteelta muuta kuin riittävän suurta hintaa. Jos ei mene parilla tonnilla kaupaksi, voisihan hinnan nostaa sitten vaikka pariin kymmeneen tuhanteen, jolloin kaupat alkaisivat olla varmat.
Tosiasiaa on kuitenkin se, että olisi jo hyvä jos joku maksaisi edes sen verran, että se kattaa materiaalit.
Vierailija kirjoitti:
Rasia on kallis, mutta eipä ole saarni mikään edullinen materiaali.
Näyttää kyllÄ ihan kahdelta tavalliselta laudanpätkältä. Puulajia ei ulkonäöstä kyllä erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarnia tuskin saat tohon hintaan etkä sitä ihan joka lautakaupastakaan löydä.
Saahan, montako tehdään?
https://puustore.com/products/saarni?variant=31990760472673Höylättynä hinta nousee tasolle 106€/1,74m
Sitä ei sitten ikävä kyllä saanutkaan mainostettuun 3€/metri.
No saisihan korurasia kuitenkin itse tekemällä kuitenkin paljon halvemmalla, mikäli omalle työlle ei laske liian suurta hintaa.
Itse voi höylätä ja omalle työlle ei lasketa hintaa. Ainakaan etukäteen, koska oletus on, että kaikki on valmista kädenkäänteessä.
Höyläämätönkin maksaa yli 44€/m. Minkähänlainen konekanta AP:lla mahtaa olla, että saa jyrsittyä siistin kolon ja varmaan kannessakin on joku huullos, että pysyy tuossa vinossa asennossa paikoillaan, missään sitä ei näytetä. Käsin sitä tuskin nakuttelee päivässä. Puutyöt on yllättävän kallis harrastus, kävin joskus puutyökurssilla, missä oli kunnon laitteita. Oikohöylä ja tasohöylä, puhumattakaan muista laitteista. Oksaista mäntyä saa jollain kolmella eurolla.
Tuskin tuollaista itselleni hankkisin, ei säväytä, mutta ei sitä ihan muutamalla eurolla tee. Helppoahan sitä on kopioida jonkun toisen ideoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saarnia tuskin saat tohon hintaan etkä sitä ihan joka lautakaupastakaan löydä.
Saahan, montako tehdään?
https://puustore.com/products/saarni?variant=31990760472673Höylättynä hinta nousee tasolle 106€/1,74m
Sitä ei sitten ikävä kyllä saanutkaan mainostettuun 3€/metri.
No saisihan korurasia kuitenkin itse tekemällä kuitenkin paljon halvemmalla, mikäli omalle työlle ei laske liian suurta hintaa.
Itse voi höylätä ja omalle työlle ei lasketa hintaa. Ainakaan etukäteen, koska oletus on, että kaikki on valmista kädenkäänteessä.
Höyläämätönkin maksaa yli 44€/m. Minkähänlainen konekanta AP:lla mahtaa olla, että saa jyrsittyä siistin kolon ja varmaan kannessakin on joku huullos, että pysyy tuossa vinossa asennossa paikoillaan, missään sitä ei näytetä. Käsin sitä tuskin nakuttelee päivässä. Puutyöt on yllättävän kallis harrastus, kävin joskus puutyökurssilla, missä oli kunnon laitteita. Oikohöylä ja tasohöylä, puhumattakaan muista laitteista. Oksaista mäntyä saa jollain kolmella eurolla.
Tuskin tuollaista itselleni hankkisin, ei säväytä, mutta ei sitä ihan muutamalla eurolla tee. Helppoahan sitä on kopioida jonkun toisen ideoita.
Tyttö halusi erään tietyn korulippaan, missä oli useita vedettäviä lokeroita. Se siis muistutti minikokoista lipastoa.
Se on valmistettu kartongista ja päällystetty kuviopaperilla. Sekin maksoi 99€, vaikka on tuollainen hutera heiluva kötöstys. Toki tuohon mahtuu enemmän helyjä.
Kyllä tuo olisi paljon tyylikkäämpi, kuin tuo monenkirjava kukkakuvioinen kartonkilipasto. Kuva ei koskaan kerro kaikkea, viimeistelyn tasoa on kuvasta vaikea nähdä.
Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Järkky. Vielä Finnish design shop ja ranskalainen suunnittelija. Ihan tulee mieleen ala-asteen puutyöt.
Vierailija kirjoitti:
Ei se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Ja kaikkein tyhmimmät kirjoittelevat samoja latteuksia.
tuolla myytävät taiteteokset sopisivat henkilölle joka haluaa ottaa asunnostaan uniikkeja kuvia. ei tarvitse pelätä että vastaavanlaisia kuvia tulisi heti vastaan.
Miesten partaterään pinkki tai turkoosi varsi ja hinta on sitte x 3 , naiset ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se on designia...
Juuri eilen mietin, kun käväisin eräällä paikallisella torikujalla, jossa myydään käsitöitä, että kuka niitä kortteja ja koruja yms. piiperryksiä ostelee siihen hintaan...?
Millaisia ne hinnat sitten olivat? Kiinnostaa, kun itse olen tuollaisten tuotteiden "piipertäjä".
No esimerkkinä käsin askarreltu perus onnittelukortti 10 euroa/kpl...
Itse taas maksan mielelläni läheisen ihmisen onnittelukortista enemmän, markettien tusinakortit on jotenkin persoonattomia.
Vierailija kirjoitti:
No tämä on myös tosi paha :D Onko joku oikeasti ostanut tällaisen?
446 euroa oranssista rasiasta. Ainoa kuvaus siitä on sanalla pieni. No kuinka pieni, saisiko mitat? Entä miltä rasia näyttää sisäpuolelta? Mitä sinne mahtuu?
https://www.finnishdesignshop.fi/piensailytys-purkit-rasiat-beebee-rasi…
Siinä ilmoitettiin korkeus 23cm.
Ikean 2 eur ja 169 eur välillä ei ole mitään?
Tässä ihmetellään tarvetta ostaa sadoilla euroilla rasia, johon mahtuu pari sormusta ja joka näyttää laudanpätkiltä. Olkoonkin mahdollisimman laadukkaista materiaaleista.