Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmiset oikeesti niin tyhmiä, että maksavat tästä "korurasiasta" 164€?

Vierailija
26.08.2022 |

https://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-koristeesineet-rasiat-cassett…
Jos maksaa, niin minä rupeen tekemään näitä ja myymään puoleen hintaan. Höylätty lauta maksaa n. 3€/m ja siitä saa ainakin 4-5kpl tehtyä näitä.

Kommentit (173)

Vierailija
121/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan on myynnissä myös se kerrassaan upea yöpöytä. Pala lankkua johon porattu reiät ja tungettu naru läpi. Ei toimi yöpöytänä, on ruma, kallis ja helppo tehdä itse jos nyt joku moisen haluaa.

Vierailija
122/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan niin, että joillekin ulkomaalaisille nuo näyttäytyvät eksoottisina, Pohjoismaisen nimimalismin ja luonnonläheisyyden tyylipuhtaina ilmentyminä? Suomalaisille ne tosiaan on vain laudanpätkiä yms. koska meillä puu on niin arkinen asia. 

Suunnittelija on ranskalainen, valmistusmaata en löytänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.finnishdesignshop.fi/taide-taideesineet-kukkii-bud-veistos-…

Tuo on vielä parempi

Tuollaisenhan osaisi alakoululainenkin tehdä. Lautaan keppi, johon on veistelty kukka. Olen itsekin tehnyt puisen kukan ala-asteella puutöissä.

Sinähän varsinainen mestari olet, mitä maailma menettikään sinussa, kun ne taidot jäi ala-asteelle!!!

Tuossa juttua tästä tekijästä:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008550864.html

Hartikainen on voittanut kaksi kultaa nuorten ammattitaidon suomenmestaruuskilpailu Taitajasta, sekä hopeaa nuorten ammattitaidon maailmanmestaruuskilpailu Worldskillsista.

Se ei ole mitään sen rinnalla, mitä jonkin äidin mielestä on itse koulussa tehnyt, tai oma lapsi on saavuttanut ala-asteen puutyötynnilla.

Vierailija
124/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksei kuvissa näytetä, miltä tuo näyttää sisältä?

Sivua pitää vierittää alaspäin,

https://www.finnishdesignshop.fi/sisustus-koristeesineet-rasiat-cassett…

Vierailija
125/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi laudankappaletta päällekäin? 

Tyttareni teki paremman rasian kuudennen luokan puutyotunneilla. Tykkaan siita.

EI muuta kuin tehdas pystyyn ja myymään. Hinnaksi voisi panna vaikka 200€, jos niitä sitten tekisi vaikka vain 10kpl päivässä, tienaisi sillä lähes 2000€ päivässä.

Kappalehinta on 3€/4kpl=0,75€

Eli päivässä tulisi voittoa 199,25€x10=1992,50€

Ihan mukavasti tolla tienaisi, miksi vain harva älyää perustaa puusepänliikeen, kun se tuollainen kultakaivos olisi.

Vierailija
126/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se oli se paikka, missä myytiin ihan vaan puusta leikattua pölliä useammalla satasella?

En nyt sitä löytänyt, mutta bauhausissa ainakin markkinoitu tällainen pölli ja romantisoitu siinä olevat halkeamatkin :,D https://www.bauhaus.fi/massiivipolkky-pyokki-30-x-30-x-45-cm.html#

Vierailija
127/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
128/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on designia... 

Juuri eilen mietin, kun käväisin eräällä paikallisella torikujalla, jossa myydään käsitöitä, että kuka niitä kortteja ja koruja yms. piiperryksiä ostelee siihen hintaan...? 

Millaisia ne hinnat sitten olivat? Kiinnostaa, kun itse olen tuollaisten tuotteiden "piipertäjä".

No esimerkkinä käsin askarreltu perus onnittelukortti 10 euroa/kpl...

Vierailija
129/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Mimmonenhan tämä on sisältä. Tosi onnistuneet tuotekuvat, pyhä jysäys!

Siihen on jyrsitty kolo sisään. Jos katsot maalattuja, niin niistä näkee. Sekä tuo "kansi" ole millään kiinni, vaan on pelkkä laudan palanen kantena. Ois edes jonkun ruuvin tai tapin tehnyt saranaksi.

Aa! Koska sisäkuvaa ei ollut, ajattelin että puutyön hienous piilee rakenteessa. Mielessäni kansi avautuu kuin linkkuveitsi. Ilmeisesti näin ei kuitenkaan todellisuudessa ole. Harmi.

Vierailija
130/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pala pölliä vain 90€

https://ecofurnstore.fi/products/ecofurn-polkky-poyta-jakkara-60-cm-x-2…

Onko muutama kymppi joillekin muka iso raha? Eihän tuo ole kun normaali tuntiveloitus lähes missä tahansa firmassa.

Itsellä kävi lämpöpumppuasentaja asentamassa ilmalämpöpumpun, veloitus asennuksesta oli 590€ ja veloitus pumpusta oli 1250. Pumpun olisin saanut ostettua itse rautakaupasta hintaan 990€.

Aikaa meni 4 tuntia ja firmalle jäi siitä ainakin 840€, siitä voit arvioida tuntiveloituksen suuruuden. Tosin firma saa ostettua pumput vielä halvemmalla.

Vierailija
131/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että tuo puurasia ei ole kummoisen näköinen. Mutta artesaanina ärsyttää tämä kommentointi, jokaiseen käsintehtyyn esineeseen kuluu aikaa, eikä se materiaalikaan ilmaista ole. Olen siis neuleartesaani, sekä ompeluartesaani, ja kavereilta/ sukulaisilta tulee pyyntöjä milloin mistäkin. Kun ilmoitan pelkän materiaalien hinnan, niin ollaan naama nurinpäin, ja olen ahne kun haluaisin vielä vielä tekopalkankin. Esim. pelkät langat polvipituisiin kirjoneulesukkiin maksaa helposti 30e. Uniikkia ja käsintehtyä pitäisi olla, mutta mitään ei haluta maksaa.

Nykyään teen vain lahjaksi, tai pelkästään itselle.

Vierailija
132/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo punakantinen on kaunis.

Vierailija
133/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän että tuo puurasia ei ole kummoisen näköinen. Mutta artesaanina ärsyttää tämä kommentointi, jokaiseen käsintehtyyn esineeseen kuluu aikaa, eikä se materiaalikaan ilmaista ole. Olen siis neuleartesaani, sekä ompeluartesaani, ja kavereilta/ sukulaisilta tulee pyyntöjä milloin mistäkin. Kun ilmoitan pelkän materiaalien hinnan, niin ollaan naama nurinpäin, ja olen ahne kun haluaisin vielä vielä tekopalkankin. Esim. pelkät langat polvipituisiin kirjoneulesukkiin maksaa helposti 30e. Uniikkia ja käsintehtyä pitäisi olla, mutta mitään ei haluta maksaa.

Taide on taidetta, ei nämä palstalaiset sitä tajua, eikä heillä ole nimeä jonka heittää desing tuotteen taakse vaikka miten osaisi tehdä samanlaisia. Tuollaiset koriste-esineet on sitäpaitsi enemmänkin sijoituksia kuin mitään mitä raahaisi mukanaan jatkuvasti. Tuo pähkinäpuinen kukka-veistoksen arvo vain nousee, toisin kuin jonkun random kaapo-elinan tekemä rasia jolla ei ole muuta kuin materiaalin arvo.

Vierailija
134/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kaunis. Maksaisin 10 euroa jos vaikka Kiasman kaupassa tulisi vastaan.

Vierailija
135/173 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta saa kiittää mm. Ikeaa, hintamielikuva on monilla ihan perseellään. Kun hintaa verrataan aina siihen kaikkein halvimpaan kiina kuraan, jossa on säästetty kaikessa. Monesti pelkän materiaalin hinta on kymmenkertainen noihin Ikean tuotteisiin verrattuna.

Eihän tuotetta, joka on tehty mahdollisimman laadukkaista materiaaleista ja valmistettu laadukkaasti voi verrata tuotteeseen jossa on säästetty kaikessa. Noissa halvoissa tuotteissa merkitsee ainoastaan valmistushinta, jotta katteet saadaan halvasta hinnasta huolimatta korkeaksi.

Vierailija
136/173 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taide on taidetta, ei nämä palstalaiset sitä tajua, eikä heillä ole nimeä jonka heittää desing tuotteen taakse vaikka miten osaisi tehdä samanlaisia. Tuollaiset koriste-esineet on sitäpaitsi enemmänkin sijoituksia kuin mitään mitä raahaisi mukanaan jatkuvasti. Tuo pähkinäpuinen kukka-veistoksen arvo vain nousee, toisin kuin jonkun random kaapo-elinan tekemä rasia jolla ei ole muuta kuin materiaalin arvo.

Eivät tajua, mutta onneksi näitä tuotteita ei myydä nimellä, kuten maalaustaidetta. Hinnat olisivat vielä aivan eri lukemissa, mikäli näissä olisi jokin taidelisä, oikeastihan nuo ei mitään järjettömän kalliita ole.

Ja eivät aivan varmasti osaa tehdä samanlaisia, johan sen kertoo se, että kuvittelevat lapsen ala-asteen puutyötunnilla tekemää tekelettä saman tasoiseksi.

Suomessa ei oikein ole markkinoita laadukkaimmille tuotteille, kun niihin ei ole perinteitä eikä käsitystä. Suomalaiset eivät tunnista laatua, suurimmalle osalle voi myydä ihan paskaa. Totaalisimmat idiootit voivat jopa sanoa "Ikean laadussa ei ole mitään vikaa". Tuo lause kertoo kyseisestä ihmisestä kaiken.

Vierailija
137/173 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo rasia on kaunis, ja jos tarvitsisin tuollaista rasiaa, voisin sen hankkia tuolla hinnalla. Pidän yksinkertaisesta muotoilusta ja rohkenen epäillä, että ap:n metrilaudasta höyläämässä viimeistely ei olisi samalla tasolla. 

Vierailija
138/173 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäisen noloa ja suorastaa rikollista tuhlata jalopuuta tollaseen paskaan. Suunnittelija on huono ihminen joka ei välitä luonnosta paskaakaan

Vierailija
139/173 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tällaisten taide-esineiden ostaminen hupaisaa. Meillä on kotona todellinen aarre. Puolisoni edesmenneen käsistään taitavan isoisän puusta tekemä kukkateline sisäkukille. Puolisoni hiukan entisöi sitä ja nyt se on olohuoneessamme ja todella kaunis. Sopii nykyaikaiseenkiin kotiin.

Se oli pölyttymässä vanhempien ullakolla ja nyt se on pelastettu. Se on todellista designia ja arvokas ja uniikki esine.

Vierailija
140/173 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on niin tyhmiä, että maksavat myös jossain Stockalla myydyistä rentoutuskivistä = kivenmurikoita joita voit asetella selkääsi 80e 😂

Rikkailla vaan on sitä rahaa niin etteivät tiedä mihin laittaisivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi