Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin käytät tänään tulleet lapsilisät?

Vierailija
26.08.2022 |

??

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan nuohoojalle ja menen ruokakauppaan seuraavaksi, siellä ne lapsilisät on samalla tilillä kuin muutkin rahat enkä erittele millä ostan mitäkin, lapsiperheen elämiseen menee. Enemmän nuo syö, harrastaa ja kuluttaa vaatteita kuin mitä on lapsilisä per nuppi, ei sillä että kaikki kulut pitäisikään yhteiskunnan korvata mutta ei meillä tarvii miettiä mihin osakkeisiin lapsilisät sijoittaisi. Kyllä ne tarpeeseen tulee ja menee.

Vierailija
62/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes näe koko rahoja.

Olen vaimoltakin kysellyt, mihin menevät, mutta en ole oikein saanut tämällistä vastausta.

M41

Kuka ostaa teillä lasten vaatteet? Eikö hän osta ruokaa koko perheelle ja lapsille. Monestihan nämä tulevat tilille johon muutkin rahat, joten taitaa monissa perheissä mennä niin, että joskus lasten kuluja maksetaan vanhempien omista tuloista ja esim. perheen kuluja kun lapsilisät tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan nähny mitään rahoja, kun olin lapsi. Missä mun massit?!

Itsekäs vanhempi kun ei laittanut säästöön ja hummasi itse. On varmaan vanhempia, jotka eivät edes osta "koko rahalla" lapsille. Tarkoitan koko rahalla esim. tukiosuutta minkä lapsesta saa. Monelle se on vain lapsilisä, joillekin monien tukien yhteissumma esim. n. 300€/kk. (Paitsi vaikea kuvitella että perustarpeet saisi katettua lapsilisällä)

Saa sen menemään nopeasti lapsen perustarpeisiin ja johonkin kivaankin välillä ja monet laittaakin, mihin se on tarkoitettu. Jos hyvät tulot, niin helposti säästötilille tallettaa esim. lapsilisän

Vierailija
64/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes näe koko rahoja.

Olen vaimoltakin kysellyt, mihin menevät, mutta en ole oikein saanut tämällistä vastausta.

M41

Kuka ostaa teillä lasten vaatteet? Eikö hän osta ruokaa koko perheelle ja lapsille. Monestihan nämä tulevat tilille johon muutkin rahat, joten taitaa monissa perheissä mennä niin, että joskus lasten kuluja maksetaan vanhempien omista tuloista ja esim. perheen kuluja kun lapsilisät tulee.

Uskon että jos vaimolla ei hyvät tulot, niin menee ihan lasten vaatteisiin ruokaan ja muihin juttuihin mitä joskus tulee eteen. Näin syksyllä vaikka koulutarvikkeet.

Vierailija
65/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on jo melkein kolmikymppinen. Ei tarvi lisiä miettiä.

Vierailija
66/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes näe koko rahoja.

M41

Annatko sä vaimollesi selvityksen rahankäytöstäsi?

Me ei anneta kummatkaan eikä tarvitse... paitsi tietenkin kun pitäisi jakaa jotain kuluja kuten ruokakuluja ja yhteisiä laskuja niin vähän huono idea. Varsinkin silloin kun toinen vastaa vain: mä maksan niin paljon (ilman erittelyjä kaikkia hänen kulujaan ei voi kuitenkaan laskea "yhteisiksi" kuluiksi)tai että ei ole rahaa nyt ruokaan, mutta on pistänyt kuitenkin säästöön omalle luottokortille, mikä hyvä, paitsi että pitäisi olla yhteisiin juttuihin tuo säästö ja tulee sitten nipottamista että miksi en ole säästänyt ja säästöt ei välttämättä menekään yhteiseen hyvään.

Itsellänikin tietenkn menoja, jotka ei yhteisiä, mutta voin aika karkeasti erotella kulutuksen yhteiset ruuat, lasten jutut ja omat. Pelkkiä omia todella vähän.

Vierailija
67/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
68/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valon etsintään

Vierailija
69/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten shoppailuvuorossa lapselle vaatteita, (tulee tarpeeseen...) kännytarpeita ja syömme ulkona. Taitaa olla sen verran omaa raha tilillä, että lapsilisästä en kata ateriaani....

Vierailija
70/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksi kolmasosaa meni ihan tavallisiin elämän kuluihin, loput laitoin lapselle säästöön. Kotoa muuttaessaan hän maksoi niillä asumisoikeusasunnon maksun ja pääsi heti kivaan yksiöön opiskelupaikkakunnalle. Ei tarvitse asua kaukana koulusta soluasunnossa. :)

Vierailija
71/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset mummolaan ja lärvätsalo 💃

N36

Vierailija
72/72 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes näe koko rahoja.

M41

Annatko sä vaimollesi selvityksen rahankäytöstäsi?

Onko lapsilisät vain äidin rahoja? Jotenkin olen lisän nimestä tulkinnut että ne olisi suotavaa käyttää lapsem hyvinvointiin.

Niin, eiköhän ne ruoka- vaate ja muut kulut ole lapsen hyvinvointiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä