Mihin käytät tänään tulleet lapsilisät?
Kommentit (72)
94 euroa, ei sillä saa edes viikoksi ruokia.
94€ ei saa viikoksi ruokia? Mitä teillä syödään, sisäfilettä?? Ostin juuri 50€ yli viikoksi ruuat....
Haen tietysti tyttärelleni mietoa ja itselleni vahvaa viinaa monopoliliikkeestä taksilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiin tietenkin. Ei ne minun rahoja ole. Vaipat, vaatteet sun muut hankinnat kustannetaan niistä. Jos jää yli (kuukausitasolla), laitan säästötilille myöhempää käyttöä (isompia hankintoja, kuten nyt vaikka skootterit teini-iässä, tietokone ym. lasten omaa) varten. Pienemmällä ei ole vielä omaa tiliä, mutta olen pitänyt kirjaa minkä verran tilillä pitäisi olla ja kun saadaan avattua, siirrän sinne.
Ruoat sun muu eläminen menee vanhempien omasta pussista.
Miten tuo käytännössä toimii, että niitä lasten kuluja maksetaan juuri lapsilisästä?
Pidän tarkkaa kirjaa perheen yhteisistä ostoksista/menoista. Maksetaan miehen kanssa vuorotellen ruokaa sun muuta, ja nuo lasten jutut ei mene "yhteisistä kuluista", vaan minun tililleni tulevista lapsilisistä niin kauan kuin lapsilisiä riittää. Katson kuitilta, mitä on lapsille ostettu ja vähennän kuitilta ennen kuin merkitsen kuluihin. Jos lapsilisät loppuvat, ylijäämä menee yhteisiin kuluihin.
Jos lapsilisää jää jäljelle vaikka nyt 23e joku kuukausi, siirrän tämän summan lapsen tilille. Lapsen tilillä olevista rahoista neuvotellaan, että mihin (isompaan asiaan) käytetään. Itse olen ajatellut tosiaan, että sieltä ei käytetä niin kauan kuin ovat pieniä, vaan sitten kun alkaa tulla noita isoja menoja, kuten tietokoneet ja skootterit, voi lapsi "osallistua" omien tavaroidensa hankintaan. Ei tarvitse sanoa, että ei ole vanhemmilla varaa tuohon ja tuohon, vaan voidaan rahankäyttöä opetella ja sanoa, että jos haluaa jotain kallista, osallistuu tällä tavalla sen maksamiseen itse.
Omat vanhempani säästivät minulle lapsilisistä ja juuri noin "osallistuin itse" isompiin hankintoihin; vanhemmat sopivat, että maksan itse puolet tietokoneesta ja he toisen puolen jne. Minusta oikein kohtuullista, vaikka kieltämättä tuo tarkka kirjanpito voi olla jollekin vähemmän pikkutarkalle ihmiselle liian vaikeaa.
No sitten kun kauppareisssu niin ruokaa ostan
Sairaalassa olevan lapsen ilahduttamiseen.
mä haluun kalkkii koko lahal
petteli 3 v
Menevät lapsen tilille ja sieltä siirtyy joka kuukausi tietty osuus osakerahastoihin. 18 vuotiaana on mukava alkusiivu asunnon ostamista varten olemassa.
Vierailija kirjoitti:
94€ ei saa viikoksi ruokia? Mitä teillä syödään, sisäfilettä?? Ostin juuri 50€ yli viikoksi ruuat....
Oho 😄 meillä menee vajaa 300 euroa viikossa ruokakauppaan
Ajattelin käyttää ne itseeni, jotta jaksan paremmin lasten kanssa. Ehkä otan siiderin tai kaksi baarissa. Näin molemmat voittavat. Sekä lapset, että minä.
Vaimo ostaa niillä kenkiä itselleen.
Röökiä ja sitten illaksi kaljaa. Sitten ajattelin ottaa taas uuden tatuoinnin. Sisäreidessä löytyy tyhjä kohta, jossa ei ole vielä tatuointia.
Lähden baariin etsimään iloa ja valoa.
Lapsen kuukausirahaan ja kahteen ratsastuskertaan.
Maksoin puhelinlaskut ja netin sekä autovakuutuksesta erän. Loput menee ruokakauppaan ja lapsille 20 € viikkorahaksi.
Eipä ole nykyhinnoilla varaa muuhun enää.
ruokaan ja laskuihin