Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoatko jotain ruokaa/juomaa siksi, että sinut pakotettiin lapsena syömään/juomaan sitä?

Vierailija
26.08.2022 |

Minuun ei uppoa pinaattikeitto, koska päiväkodissa semmoinen paakkuinen, jäähtynyt keitto lopunviimeksi pakkosyötettiin minulle kun en syönyt. Muistan yhä sen vihaisen hoitajan naaman joka piti suutani auki ja karjaisi "kotona voit ehkä pelleillä ruuan kanssa mutta täällä määrään minä" Puklailin välillä keittoa takaisin lautaselle ja täti syötti siitä oksennuskohtien vierestä, eli oksennustani en sentään joutunut syömään.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna

Lapsuudenkodissa syötiin aina perunaa eri muodoissa ja tähteistä tehtiin sitten rieskaa tai pyttipannua tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakat. En vaan pysty syömään niitä, kun niissä on ruotoja niin paljon (lapsena noita joutui syömään ja tuli kammo). Muikkuja kuitenkin syön hyvillä mielin ihan samanlaisessa muodossa kuin lapsena silakoita.

Vierailija
4/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,mulla sama mutta olin kansakoulussa.

Vierailija
5/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Maksalaatikkoa

Vierailija
6/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Maksalaatikkoa

Sama. Minulle pakkosyötettiin maksalaatikkoa päiväkodissa 90-luvulla. Tai en oikeastaan enää vihaa maksalaatikkoa, mutta en myöskään osta sitä.

Vierailija
7/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sitkeän läskiset lihaklimpit kouluruuassa ja kesäkeitto.

Vierailija
8/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänteinen ja läskinen liha. Kaikki liha, missä on vähänkin jotain mikä narskuu hampaissa.

En siis enää syö lihaa ollenkaan, mutta en tiedä onko tuo ollut yksi syy siihen että siirtyminen kasvisruokavalioon oli helppo.

Vierailija
9/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalikääryleet

Vierailija
10/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tilliliha.

Vierailija
11/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilliliha

Vierailija
12/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pakotettu syömään mitään.

Vierailija
13/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa ala-asteella piti syödä kaikki tai ei päässyt välitunnille. Raejuustosta en tykkää.

Vierailija
14/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko. Onko Atrian vai Saarioisten mutta isäni rakasti sitä joten jouduin minäkin syömään sitä pienenä jatkuvasti. Yäk.

Vierailija
15/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki veri- ja sisäelinruoat saa mut yökkimään. Mennessäni kouluun 1 luokalle luokanopettaja oli vanha kanttura joka pakotti maistamaan kaikkea, ja jos sanoin etten pidä jostain, niin laittoi kiusallaan lautasen puolilleen juuri sitä pahaa ruokaa. Kaikki piti syödä vaikka olisi silminnähden voinut pahoin.

Erityisen pahaa: maksakastike, maksalaatikko, veriletut, veripalttu (pohjanmaalla oli tätä), rössipotut jossa myös veripalttua seassa, maksamakkara. Hyi hyi ja vielä kerran hyi noille kaikille.

Tilliliha on myös pahaa, mutta sen pystyy jotenkuten nielemään jos on kova nälkä. Samoin kanaviillokki, sen voi pilata helposti valmistamalla kastikkeesta limaista...

Vierailija
16/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha. Meillä oli aina jauhelihaa ja perunoita kotona. Lopetin lihansyönnin heti, kun muutin omilleni.

Kesäkeittoa en ole saanut alas koskaan, edes lapsena.

Vierailija
17/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuro, hyi hel! Sitä joutui syömään joka päivä ennen kouluikää.

Vierailija
18/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienikastike. Ja kaikki mahdolliset sieniruuat sen myötä.

Vierailija
19/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottumaito. Pakotettiin lapsena monesti syömään ihan väkisin. Kammoksun kyseistä ruokaa.

Vierailija
20/67 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu pakotti minut juomaan lämmintä lehmänmaitos, juuri lypsettyä. Ei siinä varmaan muuten mitään, mutta olin oksennustaudissa. Kaikki lensi kaaressa ulos. Sen jälkeen pelkkä haju on yököttänut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi