Ai lääkäri ei saisi kysyä sterilisaariota haluavalta "Mitä jos vielä rakastut mieheen, joka haluaa lapsia?"
Kommentit (206)
ASIA ON KUITENKIN NIIN, ETTÄ MINÄ ITSE OLEN PÄÄTÖKSENI TEHNYT ETTEN HALUA LAPSIA. ...jos joku mies haluaa, niin sitten hankkii jonkun muun kanssa ja se kiinnostus loppuu sillä sekunnilla kun jotain lapsia alkaa haikailla.
En tajunnut tätä ollenkaan! Onko lääkäri ollut mies ja patriarkaatin edustaja? Mitä helvetin merkitystä yksilön kannalta on, mitä joku _toinen_ haluaa - etenkin tällaisessa hyvin henkilökohtaisessa asiassa! 😳
No onhan tuo typerä kysymys. Jos rakastun mieheen joka haluaa lapsia, niin en edelleenkään halua lapsia.
Joo ja sitten vuoden päästä itku ku pitää mennä yksityiselle hoitoihin kun tavattiin uus mies, jolla ei lasta. Niin nähty. T. Sh
Ei voi kysyä, koska kysymys on absurdi. Sitten rakastuu, ei tule mies saamaan lapsia tämän naisen kanssa. Se on sitten miehen asia miettiä jääkö siihen vai ei. Lapsi ei minusta tule missään tilanteessa. Kyllä maailmaan miehiä mahtuu ja yksinkin pitää osata olla. Elääkö meillä lääkärit jossain 1700 luvun patriarkaatissa missä naisen elanto häviää jos ei löydä miestä?
Lääkäri on ollut raskaan sarjan sovinisti ja naisenalistaja! Kaikkea sitä leipä elättää!
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri on ollut raskaan sarjan sovinisti ja naisenalistaja! Kaikkea sitä leipä elättää!
Samaa kyllä kysyttiin minulta ennen vasektomiaa. Operaatiopäivänä vastaanottanut hoitaja kysyi olenko varma ja operaation tehnyt lääkäri kysyi vielä ennen aloittamista, että olenhan varma. En kokenut tuossa olleen mitään alistamista tai vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja sitten vuoden päästä itku ku pitää mennä yksityiselle hoitoihin kun tavattiin uus mies, jolla ei lasta. Niin nähty. T. Sh
Tämä on nähty liian monta kertaa. Klinikoiden pitäisi laittaa näille triplahinta palveluistaan.
Jos MINÄ en enää halua lapsia, ei miehen haluaminen merkitse mitään. Se on nimittäin näihin päiviin saakka nainen, joka on raskaana, synnyttää, imettää ja usein myös hoitaa lapsen eikä mies.
Todella sovinistinen lääkäri, jos kuvittelee naisen velvollisuuden olevan synnyttää lapsia, jos mies haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kyllä kysyttiin minulta ennen vasektomiaa. Operaatiopäivänä vastaanottanut hoitaja kysyi olenko varma ja operaation tehnyt lääkäri kysyi vielä ennen aloittamista, että olenhan varma. En kokenut tuossa olleen mitään alistamista tai vihaa.
Koska olet aivopesty ja hyväksyt tuollaisen käytöksen. Ole hyvä vaan. Moni muu ei. Minä tekisin valituksen välittömästi.
Ja tässä taas nähdään kun naisten pitäisi miettiä kuvitteellisen puolisonsa tunteita jopa omasta terveydestään päättäessään ja sitten vielä laittaa tämän kuvitteellisen tulevan puolison kuvitteellinen halu saada lapsia oman tahtonsa eteen. Oikeasti nyt. Toimintakieltoon tuollaiset läheisriippuvaisuuteen pakottavat pässit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitettiinkö kysymys sinulle samassa muodossa, eli "jos rakastut naiseen, joka haluaa lapsia" vai kysyttiinkö vain "oletko varma" naista mainitsematta?
Miehen sterilisaation purku on käsittääkseni helpompi kuin naisen, kuten alkuperäinenkin leikkaus eikä ainakaan itselle ole vaarana kohdunulkoinen raskaus.
No ei saisi. Kun itse hain sterilisaatiota ollessani 29v (tiesin, että ehdin varmasti täyttää vaaditun 30v ennen kuin itse leikkaus on), pyydettiin minuakin ottamaan mieheni mukaan kertomaan mielipiteensä. Sanoin ihan suoraan, että v##tuako se hänelle kuuluu. Minun kehoni, minun päätökseni. Onneksi mun mies oli samaa mieltä, vaikka itse sterilisaatiosta ei ollutkaan.
Ja sitäpaitsi; miksi oletetaan, että steriä hakevalla naisella on mies?
Äitipuoleni loukkaantui myös aikoinaan verisesti kun samassa tilanteessa lääkäri ei suostunut leikkaamaan, jos vaikka mun isäni haluaisi lisää lapsia. Törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet aivopesty ja hyväksyt tuollaisen käytöksen. Ole hyvä vaan. Moni muu ei. Minä tekisin valituksen välittömästi.
Kun tehdään jotain periaatteessa peruutamatonta, niin minusta ei ole mitenkään väärin tarkistaa onko potilas varma valinnastaan.
Olen rakastunut mieheen joka halusi lapsia, itselleni en enää halunnut lisää. Ei sitten ryhdytty pidemmälle suhteeseen kun ei siitä mitään olisi tullut. Ei lapsia tehdä jonkun mieliksi.
Oletan että lapsettomalla on samoin, tietää kyllä itse mikä määrä on sopiva.
Multa kysyi hoitaja, että mitä mieltä isä on kun hain aborttia. Tulin raskaaksi raiskauksen seurauksena. En ikinä anna sille hoitsuille anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esitettiinkö kysymys sinulle samassa muodossa, eli "jos rakastut naiseen, joka haluaa lapsia" vai kysyttiinkö vain "oletko varma" naista mainitsematta?
Miehen sterilisaation purku on käsittääkseni helpompi kuin naisen, kuten alkuperäinenkin leikkaus eikä ainakaan itselle ole vaarana kohdunulkoinen raskaus.
Olin vasektomian aikaan naimisissa, joten tilanne oli siinä mielessä eri ettei voinut kysyä sanatarkasti noin. Taisi kysyä mitä mieltä vaimo asiasta on.
Kuka sitä nyt lapsia, synnyttäminen tekee kipeää ja vit-hattu repeää.
Miksi tehdä tuollainen operaatio kun asia ratkeaa sillä kun ei harrasta seksiä!
No ei. Todella epäkunnioittavaa, alentuvaa ja nöyryyttävää.