Miksi täällä on niin paljon katkeria ihmisiä?
Oon nyt viikon verran lukenut tätä palstaa. Tämähän on kuin joku ikävien tunteiden kaatopaikka. Ihan järkyttävän pahantahtoisia ihmisiä. Mitä hyvää te kiukkuiset saavutatte sillä, että puhutte muista ihmisistä ja muille ihmisille niin rumasti? Haluatteko oikeasti olla sellaisia kuin minkä kuvan annatte täällä? Itse olen sitä mieltä, että meillä kaikilla olisi parempi olla jos suhtautuisimme muihin ihmisiin empaattisemmin. Myös meillä itsellämme.
Kommentit (39)
Mitäpä jos annatte vaan mennä toisesta sisään tai toisesta ulos? Eipä näihin kannata sen enempää takertua. Miksi pitää loukkaantua jonkun anonyymin kirjoituksista?
Ei pidä heittäytyä tekopyhäksi. Tekopyhyys vaivaa monessa nettiyhteisössä.
"Rehellisyys on aina väärinymmärrettyä suloiseen tekopyhyyteen naamioitujen valheiden hallitsemalla maalla. Aivan kuin olisi rikos keskustella avoimesti"
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä kuin ap. Muutamia viikkoja pitemmän ajan olen ketjuja lukenut. Suoraan ja räväkästikin saa mielipiteensä sanoa, mutta se on erilaista kuin ilkeily, nälviminen ja sen sellaiset.
En ymmärrä.
Olet yksinkertainen, ap. Ei maailma pyöri sinun tunteidesi ympärillä, vaikka kuinka paljon haluaisit. Suoraan sanominen tarkoittaa sinulle mielenpahoittamista, muille normaalia keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Sisäänrakennettu ominaisuus anonyymilla keskustelupalstalla.
Ehkä tai ei välttämättä. Jos tänne osuu palstailemaan aikaisin aamulla, tuntuu siltä kuin olisi ihan eri palstalla, kun se tietty porukka on vielä nukkumassa. Ei anonyymiys mitenkään laita ihmistä huutelemaan, kyllä se on sisäsyntyistä.
Oletan, eträ räällä on muutama 247 trolli, jotka keksii tarinoita mistä vaan ja dissaa ihan kaikkea ilkeyttään. Ehkä jopa hakkereita, jotka lukevat ihmisten vaikeuksista ja tekevät tänne aloituksia niiden pohjalta. Tällaista kuultu syväavokadoilta.
Niillä ei ole muuta tekemistä. Ei rahaa eikä ystäviä.
Pimeyden managerille oikea paikka.
T: pm
Olen muutamassa hoitaja-aiheisessa ketjussa tuonut esille tykkääväni työstäni hoitajana ja muita hoitoalan positiivisia puolia. Olen ollut alalla yli 20 vuotta ja olen eläkeikään saakka. Tämä herättää valtavan lynkkausmielialan, epäilyn ja syyttelyn. En voi olla hoitaja, jos en saa työssäni turpiin tuon tuosta ja jatkuvasti haukkuja jne. Alanuolta satelee jos uskallat sanoa jotakin myönteistä.
Pitäisi hyväksyä myös se, että toisen kokemus voi olla yhtä lailla (subjektiivinen) totuus samasta asiasta. Kokemus on erilainen johtuen siitäkin, että tuskin työskentelemme samassa paikassa. Myös työkaverini viihtyvät työssään. En ole katkera palkastakaan, pahoittelut. Omalla kohdalla suurin ilo on saada työstä niin paljon hyvää ja saada työskennellä arvojeni mukaisesti.
Jos elämän ainoa sisältö on lasten teko ja lihominen, lapsilisien kiskominen kurkusta alas ja neljän seinän tuijottaminen, kun laiskottaa lähteä kouluun/duuniin, niin katkeroittaahan se.
Ei ole sitä kuuluisaa Elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska suomalaiset voivat todella huonosti ja tämä on yksi keino purkaa sitä pahaa oloa.
Toinen keino on huutaa ja riehua julkisilla paikoilla. Itsekin olen tässä korona-aikana joutunut liian monta kertaa tilanteeseen, jossa joku epävakaa alkaa ilman syytä huutaa pää punaisena joko minulle tai jollekin lähettyvillä olevalle ihmiselle. Parempi noiden epävakaiden on tulla purkautumaan tällaisille palstoille, tänne ei kuitenkaan ole muiden pakko tulla niitä vuodatuksia lukemaan.
Huh..tämä selittääkin kerrostalonaapurini?? käytöksen. Luulin että mussa on vikaa.
En oo onneton ja palstailen välillä täällä. Sanna on hyvä pääministeri.
Sitä suu puhuu mitä sydän on täynnä.
https://anna.fi/hyvinvointi/itsetuntemus/kannatko-mukanasi-jatkuvaa-vih…
Lähestyin tätä aihetta myös tuon TTK n keskusteluketjun vuoksi , olin hämmästynyt miksi joku/jotku näkee raivon vallassa sellaista mitä ei tavis ihminen näe.
Olen itsekin hapan joillekin ihmisille, mutta yritän päästä siitä pois,. Koska ei se satuta häntä joka on minua satuttanut, vaan minä olen se joka joutuu kärsimään. Omien tunteideni vuoksi.
Eli, koitan kääntää asiat positiivisemmaksi tai jättää ne taakseni.
Johtuiskohan ihan Suomen hallituksesta.
Tämä palsta on samaa tasoa kuin esimerkiksi Suoli24 ja Ulilauta. Ei suurempia eroja näiden kolmen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat köyhä ja ahdistunut kansa, siksi on paljon masentuneita ja katkeria.
Ongelmat ovat siis,
Riistoverotus
Kalliit hinnat
Tuplaverotus
Jättibyrokratia
Huono ilmasto
Ankea ilmapiiri
Talousvaikeudet
Heikko ostovoima
Länsimaisittain matala elintasoNyt lisäksi korona, ukr sota, energiakriisi ja nousevat hinnat vie ihmiset kurjuuteen, konkurssiin ja masennukseen...eipä ihme jos ihminen uupuu, masentuu tai katkeroituu...
Eli suomen yhteiskunta tuottaa siis paljon kurjuutta ja ahdistusta. Siksi!
Materialismi ei tuo onnea. Hyvinvointi on valinta. Mitä jos ei syyteltäisi muita omista ongelmista?
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan syynä paska maailma?
Ei henkilökohtaisista asioista voi syyttää maailmaa.
niin metsä vastaa, kuin sinne huudetaan . ( tai jotain sinnepäin, en muista sanatarkkaan dananlaskua ).
Kun katsotte kellon aikoja aloiteiden tekijän.Ymmärätte he eivät ole työelämä. Kenties huvikseen suoltavat vain tekstiä ärsyttäkseen kanssa ihmisiä? Tämän sivun kalluppi kyselyssä oliko aikainen kevät? Hämmästyin enemmistö miehiä! Paljon kirjotetan iltapäivän lehtien lööppejä omina kuin otetaan aihe omina mitä TV ovat katselleet.