Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin paljon katkeria ihmisiä?

Vierailija
26.08.2022 |

Oon nyt viikon verran lukenut tätä palstaa. Tämähän on kuin joku ikävien tunteiden kaatopaikka. Ihan järkyttävän pahantahtoisia ihmisiä. Mitä hyvää te kiukkuiset saavutatte sillä, että puhutte muista ihmisistä ja muille ihmisille niin rumasti? Haluatteko oikeasti olla sellaisia kuin minkä kuvan annatte täällä? Itse olen sitä mieltä, että meillä kaikilla olisi parempi olla jos suhtautuisimme muihin ihmisiin empaattisemmin. Myös meillä itsellämme.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että katkerat ovat vain äänekkäimpiä. Katkeruuden määrä on verrannollinrn siihen, miten paljon sitä tuodaan palstalla esiin.

Vierailija
2/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalaiset voivat todella huonosti ja tämä on yksi keino purkaa sitä pahaa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kaatopaikalla kannata mitään järkevää keskustelua edes käydä. Joku poistattaa ketjut mielensä mukaan.

Vierailija
4/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman huomioinut. Katkeruus tuntuu syövän ihmiseltä järkevän ajattelun kokonaan, puhumattakaan inhimillisyydestä.

Vierailija
5/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat köyhä ja ahdistunut kansa, siksi on paljon masentuneita ja katkeria.

Ongelmat ovat siis,

Riistoverotus

Kalliit hinnat

Tuplaverotus

Jättibyrokratia

Huono ilmasto

Ankea ilmapiiri

Talousvaikeudet

Heikko ostovoima

Länsimaisittain matala elintaso

Nyt lisäksi korona, ukr sota, energiakriisi ja nousevat hinnat vie ihmiset kurjuuteen, konkurssiin ja masennukseen...eipä ihme jos ihminen uupuu, masentuu tai katkeroituu...

Eli suomen yhteiskunta tuottaa siis paljon kurjuutta ja ahdistusta. Siksi!

Vierailija
6/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palsta ei vaadi rekisteröitymistä ja huonosta käytöksestä ei ole seurauksia, niin porukka voi trollaa sekä kirjoitella vitsinä mitä tahansa.  Meno on sitten sen mukaista. Seuraan toistakin palstaa, jossa rekisteröidytään ja moderointi puuttuu yksittäisiin viesteihin jakaen eri mittaisia kirjoitusoikeuksia poistoja väärinkäyttäytyville. Meno on paljon siistimpää ja keskustelu parempaa. Tämä palsta on sellaista aivot narikkaan viihdettä. 

Vierailija
7/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suomalaiset voivat todella huonosti ja tämä on yksi keino purkaa sitä pahaa oloa.

Toinen keino on huutaa ja riehua julkisilla paikoilla. Itsekin olen tässä korona-aikana joutunut liian monta kertaa tilanteeseen, jossa joku epävakaa alkaa ilman syytä huutaa pää punaisena joko minulle tai jollekin lähettyvillä olevalle ihmiselle. Parempi noiden epävakaiden on tulla purkautumaan tällaisille palstoille, tänne ei kuitenkaan ole muiden pakko tulla niitä vuodatuksia lukemaan.

Vierailija
8/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska palsta ei vaadi rekisteröitymistä ja huonosta käytöksestä ei ole seurauksia, niin porukka voi trollaa sekä kirjoitella vitsinä mitä tahansa.  Meno on sitten sen mukaista. Seuraan toistakin palstaa, jossa rekisteröidytään ja moderointi puuttuu yksittäisiin viesteihin jakaen eri mittaisia kirjoitusoikeuksia poistoja väärinkäyttäytyville. Meno on paljon siistimpää ja keskustelu parempaa. Tämä palsta on sellaista aivot narikkaan viihdettä. 

Joo varmasti vaikuttaa kun on anonyymi. Mutta silti mun on vaikea ymmärtää sitä perimmäistä syytä miten joillekin on viihdettä olla ilkeä muille. Että saa siitä hyvän olonsa, että aiheuttaa jollekin toiselle pahan olon.

Vierailija
9/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti vaikuttaa kun on anonyymi. Mutta silti mun on vaikea ymmärtää sitä perimmäistä syytä miten joillekin on viihdettä olla ilkeä muille. Että saa siitä hyvän olonsa, että aiheuttaa jollekin toiselle pahan olon.

Niin tai sitten toiset loukkaantuu ihan turhaan ja pitää suoraan puhumista ilkeilynä...

Ei kannata anonyymi palstalla loukkaantua.

Vierailija
10/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Maailman onnellisin kansa syö paljon mieleialalääkkeitä. Juo paljon ja humalahakuisesti eikä siinä vielä kaikki kuten mainos sanoisi. Lisäksi käytetään laittomia huumeitakin niin paljon että huumekuolemissa ollaan eurooopan kärkeä.

Vierailija
11/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viime aikoina nähnyt mitään suurempaa ilkeyttä. Ehkä lukijat ovat itse liian herkkiä? Mielestäni keskustelukulttuuri on muuten muuttunut ahdistavaksi. Rehellisyyttä ja suoruutta ei arvosteta vaan kaikki pitäisi kääriä sanahelinän sisään ettei kukaan vaan pahoittaisi mieltään mistään. Se tekee keskustelusta äärimmäisen vaikeaa. En tarkoita mitään tölvimistä mutta kyllä asioista pitää pystyä suoraankin puhumaan ja mielipiteensä esittämään ilman että syytetään katkeraksi tai ties miksi.

Vierailija
12/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai sitten toiset loukkaantuu ihan turhaan ja pitää suoraan puhumista ilkeilynä...

Ei kannata anonyymi palstalla loukkaantua.

Minä en ole loukkaantunut. En ole edes osallistunut keskusteluihin, vaan lukenut niitä. Enkä tässä tarkoita suoraan puhumista, vaan ihan suoraa ilkeyttä ja pahantahtoisuutta. Ja kiinnostaa se perimmäinen motiivi sille käytöksellä.

Vierailija
13/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymi palstan tarkoitus on se että voit sanoa mielipiteesi miettimättä sitä, miltä keskustelun toisesta osapuolesta tuntuu.

On täällä toki myös trolleja, kakaroita, provosointia.

Kaikki mielipiteet jotka on kirjoitettu kaunistelematta ei kuitenkaan ole ilkeilyä, vaan rastorehellisiä mielipiteitä ja niihin pitää kaikilla olla oikeus.

Vierailija
14/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska onnellisilla ja työssäkäyvillä ihmisillä on tekemistä.

Vierailija
15/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ei ole rekisteröitymistä, niin kaikki kirjoitukset on rinnastettavissa vitseihin. Ei Vieralija ole toinen ihminen vaan kasvoton virtuaalinen juttu. Moniko edes palaa johonkin ketjuun sittemmin, kun pitäisi hakea mihinköhän kohtaan ketjussa jäi jne.

Vierailija
16/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anonyymi palstan tarkoitus on se että voit sanoa mielipiteesi miettimättä sitä, miltä keskustelun toisesta osapuolesta tuntuu.

On täällä toki myös trolleja, kakaroita, provosointia.

Kaikki mielipiteet jotka on kirjoitettu kaunistelematta ei kuitenkaan ole ilkeilyä, vaan rastorehellisiä mielipiteitä ja niihin pitää kaikilla olla oikeus.

Samaa mieltä olen, että täytyy voida puhua mielipiteistä. Aloitukseni ei koske mielipiteen ilmaisua, vaan nimenomaan sitä ilkeilyä (ehkä voisi trolleista puhua). Mitä tapahtuu ihmisen mielessä joka saa hyvän olonsa olemalla muille ikävä?

Vierailija
17/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin ap. Muutamia viikkoja pitemmän ajan olen ketjuja lukenut. Suoraan ja räväkästikin saa mielipiteensä sanoa, mutta se on erilaista kuin ilkeily, nälviminen ja sen sellaiset.

En ymmärrä.

Vierailija
18/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuota nälvimistä täällä on kun ei ole tullut kiinnitettyä huomiota? Antakaa esimerkki jostakin nälvimisestä tms.

Vierailija
19/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänrakennettu ominaisuus anonyymilla keskustelupalstalla. 

Vierailija
20/39 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin vähän paikkoja missä voi puhua umpirehellisesti

En itsekään ymmärrä sitä, että toisen kirjoittamaa viestiä lytätään, mitätöidään tai vaikka julkkiksen /reality tähden ulkonäköä ruoditaan täällä.

Mutta kun hatuttaa vaikkapa jonkun käytös- eikä siihen voi puuttua IRL , niin täällä voi & johan helpottaa!

Eli---aikuinen kundi, palauta rahat, jotka annoimme fillarin ostoon! Fillaria ei oo näkynyt.

Ja käyttäydy!

Piereskely ruokapöydässä, ei oo kivaa.

Ja hanki omat rahat, omaan asuntoon! Tilillesi on aikoinaan talletettu senverran rahoja --- ehkäpä olet tuhlannut ne ulkomaan reissuihin?

Johan helpotti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän