Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, tietokoneen usb-portti välähti kun kytkin laturin johdon koneeseen!

Vierailija
25.08.2022 |

Auttakaa tyhmää: kummassa lienee vika, koneessa vai laturissa? Tarkistin laturin johdon ja ainakin päällisin puolin kunnossa. Nyt pelottaa, onko sähköiskuvaara? Kannattaisiko ostaa uusi laturi vai viedä kone huoltoon?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone huoltoon tai mäkeen

Vierailija
2/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USB portti yhdisti sinun avaruuteen? No ei vaan. Oliko välähdys iso vai pieni? Tunsitko sähköä kädessä vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vaarallinen sähköisku joten en sinuna käyttäisi ap konetta ennekuin asiantuntija on tarkistanut sen

Vierailija
4/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

USB portti yhdisti sinun avaruuteen? No ei vaan. Oliko välähdys iso vai pieni? Tunsitko sähköä kädessä vai ei.

Aika pieni, mutta todella kirkas välähdys ja en tuntenut sähköä, mutta nyt pelottaa, että kone ei ole enää turvallinen käyttää :/  Mulla on rytmihäiriöitä muutenkin niin siksi erityisesti mietin, että jos tästä koneesta tulee joku hengenvaarallinen sähköisku mahdollisesti...

Vierailija
5/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis laturin? Usb- porttiin?

Vierailija
6/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan se välähtää kun laittaa töpselin seinään sitä ei vaan huomaa kuin pimeässä.

Vierailija
7/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vanhat USB-portit vanhoissa tietokoneissa ei välttämättä tue 100w pikalatausta.

Vierailija
8/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

USB portin kautta tuleva jännite on pienempi kuin dildosi paristossa eikä sekään varmaan pelota.

Vierailija
9/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko provo vai oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
10/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne vanhat USB-portit vanhoissa tietokoneissa ei välttämättä tue 100w pikalatausta.

Mulla on vajaa 2 vuotta vanha läppäri

ap

Vierailija
11/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika pieni, mutta todella kirkas välähdys ja en tuntenut sähköä, mutta nyt pelottaa, että kone ei ole enää turvallinen käyttää :/  Mulla on rytmihäiriöitä muutenkin niin siksi erityisesti mietin, että jos tästä koneesta tulee joku hengenvaarallinen sähköisku mahdollisesti...

Yleensä välähdys tulee tavallisesta maadoitetusta pistorasiastakin. Onko sinun pistorasiasi maadoitettu kuitenkin, josta sähkö menee laturiin ja laturista johto koneeseen? Tai läppäriin siis.

Vierailija
12/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko provo vai oikeasti noin tyhmä?

En ole provo joten taidan sitten olla tyhmä :)

ap

Vierailija
13/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikka nuolla sitä usb porttia ilman mitään pelkoja. Sieltä tulee niin hituvirtaa, että ei mitään riskiä. Mulla välähtää tavallinen pistorasia melkein joka kerta kun kytken siihen jotain, mutta en ole onnistunut friikkaamaan asiasta.

Vierailija
14/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vajaa 2 vuotta vanha läppäri

ap

Yritti tukea. LOL

Vierailija
15/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä välähdys tulee tavallisesta maadoitetusta pistorasiastakin. Onko sinun pistorasiasi maadoitettu kuitenkin, josta sähkö menee laturiin ja laturista johto koneeseen? Tai läppäriin siis.

Pistorasia on maadoittamaton ja laturi on pistorasian ja johdon välissä

Vierailija
16/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, että en tajua tietotekniikasta/sähköjutuista juuri mitään ja siitä huolimatta, että kuulostan varmaan idi ootilta niin päätin kysyä asiasta täältä, koska ajattelin, että varmaan joku pystyy neuvomaan

ap

Vierailija
17/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tarvi pelätä ja voit huoletta käyttää molempia jatkossakin.

Vierailija
18/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko koneen oma laturi? Laitotko varmasti oikeeseen porttiin?

Vierailija
19/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei tarvi pelätä ja voit huoletta käyttää molempia jatkossakin.

Toivottavasti saat syytteen taposta jos ap saa sähköiskun ja kuolee.

Vierailija
20/25 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun läppärissä on huono usbiportti ja saattaa sammua yhtäkkiä koko kone kun sinne tökkää liittimen.