Suora lähetys kello 14.30: Toimittaja eksyy Nuuksion erämaahan - löytääkö takaisin sivilisaation pariin ilman kännykkää ja karttaa?
Tuskin.. karhut raatelee ja sudet syö. Korpit nokkii silmät jos jää jäljelle.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa?
Kiviäkin
Siellä ne nyt eksyneenä palloilee.
Noihan kävelee polkua pitkin. Nehän johtaa aina pois metsästä. Menisivät pois poluilta.
En pystyisi eksymään ikinä. On joku sisäinen kompassi päässä kun tiedän aina mihin suuntaan pitää mennä.
Märät sukat ja kylmyys saivat Makwan Amirkhanin hermostumaan Nuuksiossa: ”Mä kuolen nälkään”
Miten ne pärjää hirvikärpästen kanssa?
Pöh, olis nyt ollut joku sellainen toimittaja jonka voisi toivoakin eksyvän sinne. Tuosta en ole kuullutkaan.
Nuuksioon ei mitenkään voi eksyä. Kävelee ihan mihin suuntaan tahansa niin löytää takaisin sivilisaation pariin päivän aikana. Olen kävellyt nuuksion päästä päähän.
Miks toimittajalla on apuri mukana.
Mies46 kirjoitti:
Nuuksioon ei mitenkään voi eksyä. Kävelee ihan mihin suuntaan tahansa niin löytää takaisin sivilisaation pariin päivän aikana. Olen kävellyt nuuksion päästä päähän.
Mitäs jos kävelee ympyrää?
Just. Nuuksiossa ei pääse missään kohtaa kovin monen kilometrin päähän pikitiestä.
Nuuksio ei ole erämaa. Todella kaukana siitä. Erämaassa ei ole teitä, rakennuksia eikä opasteita. Erämaalla on myös minimikoko, jotta voitaisiin erämaasta puhua. Nuuksio ei täytä kriteereitä miltään osin. Kun korviaan teroittaa, aina kuulee jonkin äänen, mitä kohti kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Mies46 kirjoitti:
Mitäs jos kävelee ympyrää?
Jos on vähänkään suunnistustaitoja tai järkeä päässä, niin noin pienessä maastossa ei voi kiertää ympyrää osumatta johonkin tiehen tai polkuun.
Lapin erämaassa se on eri juttu kun lähimpään tiehen voi olla kymmeniä kilometrejä.
Nuuksiossa ei taida päästä misään kohtaa paria kilometriä kauemmaksi tiestä ja silloinkin merkittyjä reittejä on paljon lähempänä.
Toimittaja löysi pois metsästä! Sivistystä tosin ei ole tullut vastaan.
Pelkkä kompassi riittää että pääsee pois nuuksiosta. Järkevintä olisi kulkea etelään tai pohjoiseen suoraan kompassin avulla.
Käy Nelat.