Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö erikseen hakea kelalta kuntoutustukea, kun sairauslomapäivät on käytetty ja työkyvyttömyys jatkuu??

Vierailija
25.08.2022 |

Miten tuo nyt menee? B-lausunnon lääkäri kirjoitti tämän vuoden loppuun, mutta sairauslomapäivät ehtii kulua loppuun. Pitääkö kuntoutustukea itse hakea vai siirtyykö automaattisesti? Kuinka pitkään käsittely yleensä kestää?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoittaa uuden b-lausunnon ja sitten täytetään kuntoutustukihakemus. Muistaakseni täytin sen sosiaalityöntekijän kanssa joka työskenteli psykiatrianpoliklinikalla. Myöhemmät ovat menneet läpi niin, että lääkäri on hakenut jatkoa kyntoutustukeen. Mikäli olet ollut töissä eläkevakuutusyhtiösi maksaa kuntoutustukesi.

Vierailija
2/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa hakea vaikka itse kuntoutustukea ja kuntoutusta. tarvit lääkäriltä b todistuksen jossa mainitaan kuntoutus ja kuntoutustarve.kelalla sivuilla kuntoutustuki lomakkeet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on haettava ja se myönnetään, tai ei myönnetä. Jos ei myönnetä haet työttömyyspäivärahaa ja heilutat niitä lekuripapereita työkkärissä, niin et joudu hakemaan duuneja vaikka oot työtön. 

Vierailija
4/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse on haettava ja se myönnetään, tai ei myönnetä. Jos ei myönnetä haet työttömyyspäivärahaa ja heilutat niitä lekuripapereita työkkärissä, niin et joudu hakemaan duuneja vaikka oot työtön. 

Eikö tuossa laiteta aina ammatilliseen kuntoutusselvitykseen jos kuntoutustuki hylätään.

Vierailija
5/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin pitää itse hakea. Mistä kela muuten voisi tietää, että hakuat sellaista? (Joo, ei tiedä siitä, että sairaslomapäivät on kuouneet loppuun koska kyllähän sä olisit voinut parantua tai vaihtaa ammattia tai jåådä ihan vaan hoitamaan kotia tai muuttaa ulkokmaille. Ei voi tietää, että kaikista vaihtoehdoista haluat juuri tätä)

Vierailija
6/6 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edelliseen B-lausuntoon on laitettu rastit sekä sairaspäiväraha että kuntoutustuki -kohtiin, sitten ei tarvitse uutta lausuntoa. Muussa tapauksessa ilmeisesti tarvitsee. Mutta soita Kelaan ja varmista, siellä osataan sanoa tämä asia.