Hei sienestäjät, oletteko löytäneet kanttarelleja?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin paljon kuin on jaksanut kerätä. Hyvin on löytynyt myös mustaa torvisientä.
Tatit on vasta tulossa, eivät tykkää liian lämpimästä. Sitten myöhään syksyllä suppikset.
Saa nähdä tuleeko rouskuja.
Missäpäin Suomea olisi tämä?
Vierailija kirjoitti:
Kantarelleja kyllä.
Kantarellien kanssa sopii hyvin mintu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kantarellit vähissä entisissä paikoissa. Liian kuivaa. Lähden vielä etsimään...
kuivuus kaiketi sitten selittäisi osaltaan huonon sienitilanteen.
No tuota, se selittää sen täysin. Rihmasto ei aktivoidu jos on kyivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin paljon kuin on jaksanut kerätä. Hyvin on löytynyt myös mustaa torvisientä.
Tatit on vasta tulossa, eivät tykkää liian lämpimästä. Sitten myöhään syksyllä suppikset.
Saa nähdä tuleeko rouskuja.Missäpäin Suomea olisi tämä?
Pohjois-Karjalassa.
Syökö joku sellaista paskaa kuin sieniä? Hirveämpää moskaa maailmassa ei olekaan!
Enemmän kuin aiemmassa elämässäni yhteensä. Niitä on ( tai oli joku viikko sitten) Keski-Suomessa ja Savossa valtavasti.
Sen sijaan tatteja en ole nähnyt kuin muutaman, nekin täynnä matoja.
Rouskuja ei lainkaan. Matoisia haperoita vähän.
Kanttarelleja ei kannata kuivata kun sitkistyvät purukumimaksiksi. Pakastaessa ne säilyvät max vuoden. Jos ei poimi myyntiin, ei kannata poimia kuin sen verran minkä verran jaksaa syödä vuoden aikana tai sitten poimia myytäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Syökö joku sellaista paskaa kuin sieniä? Hirveämpää moskaa maailmassa ei olekaan!
Joku pohjanmaalainen kettujenkiusaaja siellä ei ymmärrä hyvän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin aiemmassa elämässäni yhteensä. Niitä on ( tai oli joku viikko sitten) Keski-Suomessa ja Savossa valtavasti.
Sen sijaan tatteja en ole nähnyt kuin muutaman, nekin täynnä matoja.
Rouskuja ei lainkaan. Matoisia haperoita vähän.
Tatit nousee vasta kun ei ole liian lämmin. Tähän asti on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6 ämpäriä kerätty kantarellia.
Missäpäin oli tämä?
On tosiaan täälläpäin Pirkanmaan itärajaa löytynyt poikkeuksellisen huonosti sieniä ylipäätään, kantarellejakin hyvin vähän. Viimevuonna esim. herkkutatteja oli kivasti, nyt on löytynyt vain pari yksilöä.
Mä olen taas löytänyt tosi paljon täällä Pirkanmaalla. Sienestänyt lähinnä keski- ja pohjoisosissa.
Vierailija kirjoitti:
Kanttarelleja ei kannata kuivata kun sitkistyvät purukumimaksiksi. Pakastaessa ne säilyvät max vuoden. Jos ei poimi myyntiin, ei kannata poimia kuin sen verran minkä verran jaksaa syödä vuoden aikana tai sitten poimia myytäväksi.
Sienestyksessä se juttu on sienien löytäminen, ei sienet itsessään :D No joo, onneksi on vanhemmat, täti ja työkaverit, jotka ottaa mielellään vastaan ylimääräiset.
Terv. sienihulluuteen sairastunut (on maailman paras sairaus, itse asiass minulle sienestys on mielenterveyden hoitoa)
Vierailija kirjoitti:
Sä et vaan osaa. 💁
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä Hakaniemen torilla ja Triplassa 10e/litra.
Hirveä hinta. Satanen ämpärillisestä!
Mikä on kanttarelli? Se on kantarelli. Miksei suomalaiset osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään?
Vierailija kirjoitti:
Pannun kautta pakkaseen tai sitten liemeen säilöttyinä. Kuivata ei tosiaan kantarelleja kannata, mutta mustia torvisieniä, suppiksia ja tatteja kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sienestyksessä se juttu on sienien löytäminen, ei sienet itsessään :D No joo, onneksi on vanhemmat, täti ja työkaverit, jotka ottaa mielellään vastaan ylimääräiset.
Terv. sienihulluuteen sairastunut (on maailman paras sairaus, itse asiass minulle sienestys on mielenterveyden hoitoa)
Kyllä me sienestetään ihan niiden sienten takia.
Torilta 13 euroa kilo.