Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoimmat/oudoimmat kokemukset Tori.fi, Facebook kirppisryhmät ym

Vierailija
25.08.2022 |

Kertokaa kokemuksianne. Olen tehnyt paljon kauppaa netin kautta ja 99% kaupoista mennyt hyvin. Paljon olen myös lähettänyt tavaraa.

Muutama erikoinen ja huono kokemus silti mahtunut mukaan

1. Myyn Torissa naisten kenkiä koko 38. Joku mies laittaa viestiä että löytyiskö sulta miesten kenkiä mitä myydä? :D En vastannut mitään.

2. Joku haluaa ostaa tavaran X. Lähetän perjantaina ja kerron ostajalle koodin millä seurata pakettia. Sunnuntaina tämä soittaa että lähetitkö sen paketin kun ei ole vielä saapunut? Mitäpä tuohon muuta sanomaan kuin että posti ei kulje viikonloppuisin. :D

3. Huuto.net. Myynnin jälkeen automaattinen viesti menee ostajalle missä maksutiedot. Maksua ei näy. Negapalaute saapuu: Ei lähetä tuotetta, onneksi en ehtinyt maksaa! Vastaa että maksu tilille ja tuote postiin. Sain maksun, lähetin tuotteen ja hän vaihtoi palautteen positiiviseen. Huvittava asia tässä on se, että mulla on Huuto.netissä useita satoja positiivisia palautteita, ei yhtään neutraalia tai negatiivista. Mutta hän silti oletti heti että olen huijari.

4) Lähetä paketti postiennakolla, koska ostaja ei uskalla maksaa etukäteen koska netti täynnä huijareita ym. No suostu tämän kerran. Vie paketti illalla lähettäväksi ja anna ostajalle siitä seurantatunnus. Hetken kuluttua nousee hirveä huuto miten en ole lähettänyt pakettia. Yritän monta kertaa selittää että näet sillä koodilla että se on lähetetty eli rekisteröity paikkaan X. Hän sanoi että näkee kyllä sen että se on siellä, mutta koska se ei ole liikkunut samana iltana sieltä postin toimipaikasta niin en ole sitä lähettänyt. (?) Ja hän vielä näki paketin tiedot, mutta ei tajunnut ettei ne aina sieltä samalla hetkellä liiku eteenpäin. Raivo jatkui vielä seuraavan aamuna kun se ei ole vieläkään sieltä liikkunut. Lopulta etsin hänelle kyseisen paikan puhelinnumeron ja käskin soittaa sinne ja kysellä pakettia jos noin epäilyttää. Raivo loppui siihen. No paketti liikkui samana päivänä eteenpäin kun posti saapui noutamaan lähetykset sieltä ja paketti saapui siitä seuraavana päivänä hänelle, ostaja tyytyväinen.

Kertokaa omia kokemuksianne

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi outoa kokemusta ja ne riitti huuto.net:stä itselleni.

- Huusin lapselle sellaisen touhupeiton kaarineen aika kovalla hinnalla. Iloiseksi yllätykseksi huomasin, että asuu siskoni naapuritalossa. (kerrostalo) Sisko lupautui hakemaan, koska vaikka asumme samassa kaupungissa, niin minulle matkaa tulee yli 30km/siivu. Mutta kun tämä ilmoitti tarkan ajan, jolloin voi hakea tyyliin "maanantaina klo 17;:30 tai torstaina klo 16:15". Siskoni on töissä kuuteen ja anelin ja anelin, että voi poiketa työstä palatessa. Lasten iltatoimet kuulemma käynnissä 18:30 ja silloin ei sovi tulla. Ehdotin, että toisi alaovelle, jos ei halua ovelle ketään. Ehdotin viikonloppua tai mitä vaan aikaa. Ei vaan käynyt. Lopulta tajusin, että kaikkeen ei pidä suostua sen takia, että pelkää negaa. Ilmoitin, että tämä kaupankäynti loppui tähän ja kiitos hei.

- Huusin tuotteen, jossa ainoa toimitustapa oli "postitus". Ei lukenut paikkakuntaa. Kun huuto sulkeutui, paljastui tuotteen myyjä asuvan noin 300m meistä tässä samalla alueella. Ehdotin, että jos nouto nyt kävisi, kun postiinkin on 3km. Tyly vastaus, että "ehdoissa lukee vain postitus". Sitten ehdotin, että ymmärrän, ettei halua sitoutua aikatauluun, mutta kun asumme omakotitalossa, niin voisin siirtää rahan tilille ja riittää, jos tipauttaa postilaatikkoon, koska reitti postiin menee kuitenkin talomme ohitse. Näin ei tarvi sovitella aikatauluja. Ei käynyt. Olin niin typerä, että annoin sitten viedä postiin ja maksoin kulut. Jälkikäteen vasta tajusin, että tuo huuto.net oli mennyt liikaa korvien väliin ja siksi päätin, että oli viimeinen kerta tätä lajia. Siitä löytyi se sisu ottaa nega seuraavalla kerralla, jonka kerronkin tuossa ylempänä.

Siis sinä olet se, joka ei voi hyväksyä muiden asettamia kaupanteon ehtoja? Jos nouto on vain klo 16:15, niin sitten nouto on silloin, ei esim. klo 18.  Nouto on myyjän aikataulujen mukaan, ei ostajan. Tai jos ehdoissa on, että postitus, niin sitten se on postitus, miksi minun pitäisi pysähtyä sinun postilaatikkosi luona erikseen, kun joka tapauksessa olen menossa kauppaan ja postiin? Olen pari kertaa suostunut tyhmyyttäni siihen, että nouto sopii ja sitten odotellut tuotteen kanssa, että koska se 500 m päässä asuva sitä koiraansa ulkoiluttaa ja tästä ohi kulkee.

Vierailija
62/66 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostan paljon Torista ja valitettavasti oon huomannut, että 80% myyjistä arvioi tuotteensa kunnon parempikuntoisemmaksi kuin se todellisuudessa on. Esim myyjä kertoo, että haalari on hyväkuntoinen. Todellisuudessa lahkeesta löytyy pieni reikä ja toinen jalkalenkki puuttuu, vaikka kuvassa molemmat näkyy..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyisi viedä tavarat kirpparille. Paitsi että sitten saa käydä siivoamassa pöytää päivittäin. No ei ainakaan joutuisi kohtaamaan näitä hulluja.

Vierailija
64/66 |
22.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kun 70% jättää vastaamatta aina viesteihin, vaikka ensin ollaan todella kiinnostuneita ja ostamassa... onko se joku torin oma juttu, olla epäkohtelias myyjää kohtaan? Toisaalta myös ainakin yksi myyjä on tehnyt mulle oharit, vaikka olin hyvin kohtelias, joten ehkä tämä on yleinen käytäntö. Itse en koskaan jättäisi toista odottamaan vastausta 24h pitempään.

Viimeisin jätti vastaamatta ja ajattelin että taas tuli oharit, vaikka tiesi hinnan eikä mitään epäselvää ollut. "Haluan ostaa tuotteen, onko ehjä?" -"kiitos, kyllä on ehjä, voin ottaa lisää kuvia mikäli haluat." "*ghost*" Kuukauden päästä laittaa mulle viestiä et "sori olin työmatkalla, voisin ostaa tuotteen". Jännä asia, että tämä viesti tuli heti kun laskin tuotteen hintaa, suunnilleen seuraavana päivänä. Missä lienee ollut työmatkalla, jossain valtameren pohjalla tai Kuussa missä netti ei toimi? 

Oikeasti ihmiset, mihin on toisten kunnoittaminen ja ystävällisyys hävinnyt?

Vierailija
65/66 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Laitoin myyntiin naisten nilkkurit. Sain viestin joltain mieheltä joka pyysi kuvaa niistä jalassa. Mies veti nilkkurit jalkaan sen minkä mahtui ja otin

Kävikö yhtään mielessä että viestin lähettäjä saattoi olla myös nainen? Ja vaikka viestin lähettäjä olis ollut mies niin kengät oisi voinut mennä silti kaupaksi.

Muutama vuosi sitten joku mies halusi ostaa kahdet saappaat itselleen torissa. Ei siinä ollut mitään ongelmaa kun sain niistä sen summan mitä pyysinkin ja ostaja oli iloinen saadessaan kengät.

Toisen kerran yksi mies osti naisten peruukin torissa ja lähetti peruukin saatuaan pitkän viestin miten upea peruukki olikaan. 

Vierailija
66/66 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Laitoin pienen maton myyntiin Toriin keskellä sydäntalvea hintaan 5 euroa. Odtsja kyseli vielä tarkempaa tietoa väristä ja pyysi kuvaa päivänvalossa. Ilmoituksessa olleet kuvat otettu sisätiloissa normaalissa huonevalaistuksessa sekä kylppärissä jossa vielä kirkkaampi valaistus. Otin pari uutta kuvaa päivänvalossa, toinen ulkona ja toinen sisällä. No juu, hän noutaa. Tuli yhtenä iltana kun oli jo pilkkopimeetä ja alkoi ihmetellä väriä, että sopiikohan tämä nyt hänen verhojensa väriin. Kritisoi vielä meidän eteisen huonoa valaistusta. Väänsi ja käänsi mattoa ja mietti uskaltaako nyt ottaa vai ei. Kun oli varmaan löhemmäs puoli tuntia ihmetellyt sitä mattoa, paloi mulla käämit. Sanoin ettei ole pakko ostaa et mulla on ostajia jonossa. Otti sen lopulta. Kaikki tämä 5 euron takia.

2. Laitoin myyntiin naisten nilkkurit. Sain viestin joltain mieheltä joka pyysi kuvaa niistä jalassa. Mies veti nilkkurit jalkaan sen minkä mahtui ja otin

Kävikö yhtään mielessä että viestin lähettäjä saattoi olla myös nainen? Ja vaikka viestin lähettäjä olis ollut mies niin kengät oisi voinut mennä silti kaupaksi.

Muutama vuosi sitten joku mies halusi ostaa kahdet saappaat itselleen torissa. Ei siinä ollut mitään ongelmaa kun sain niistä sen summan mitä pyysinkin ja ostaja oli iloinen saadessaan kengät.

Toisen kerran yksi mies osti naisten peruukin torissa ja lähetti peruukin saatuaan pitkän viestin miten upea peruukki olikaan.