Huonoimmat/oudoimmat kokemukset Tori.fi, Facebook kirppisryhmät ym
Kertokaa kokemuksianne. Olen tehnyt paljon kauppaa netin kautta ja 99% kaupoista mennyt hyvin. Paljon olen myös lähettänyt tavaraa.
Muutama erikoinen ja huono kokemus silti mahtunut mukaan
1. Myyn Torissa naisten kenkiä koko 38. Joku mies laittaa viestiä että löytyiskö sulta miesten kenkiä mitä myydä? :D En vastannut mitään.
2. Joku haluaa ostaa tavaran X. Lähetän perjantaina ja kerron ostajalle koodin millä seurata pakettia. Sunnuntaina tämä soittaa että lähetitkö sen paketin kun ei ole vielä saapunut? Mitäpä tuohon muuta sanomaan kuin että posti ei kulje viikonloppuisin. :D
3. Huuto.net. Myynnin jälkeen automaattinen viesti menee ostajalle missä maksutiedot. Maksua ei näy. Negapalaute saapuu: Ei lähetä tuotetta, onneksi en ehtinyt maksaa! Vastaa että maksu tilille ja tuote postiin. Sain maksun, lähetin tuotteen ja hän vaihtoi palautteen positiiviseen. Huvittava asia tässä on se, että mulla on Huuto.netissä useita satoja positiivisia palautteita, ei yhtään neutraalia tai negatiivista. Mutta hän silti oletti heti että olen huijari.
4) Lähetä paketti postiennakolla, koska ostaja ei uskalla maksaa etukäteen koska netti täynnä huijareita ym. No suostu tämän kerran. Vie paketti illalla lähettäväksi ja anna ostajalle siitä seurantatunnus. Hetken kuluttua nousee hirveä huuto miten en ole lähettänyt pakettia. Yritän monta kertaa selittää että näet sillä koodilla että se on lähetetty eli rekisteröity paikkaan X. Hän sanoi että näkee kyllä sen että se on siellä, mutta koska se ei ole liikkunut samana iltana sieltä postin toimipaikasta niin en ole sitä lähettänyt. (?) Ja hän vielä näki paketin tiedot, mutta ei tajunnut ettei ne aina sieltä samalla hetkellä liiku eteenpäin. Raivo jatkui vielä seuraavan aamuna kun se ei ole vieläkään sieltä liikkunut. Lopulta etsin hänelle kyseisen paikan puhelinnumeron ja käskin soittaa sinne ja kysellä pakettia jos noin epäilyttää. Raivo loppui siihen. No paketti liikkui samana päivänä eteenpäin kun posti saapui noutamaan lähetykset sieltä ja paketti saapui siitä seuraavana päivänä hänelle, ostaja tyytyväinen.
Kertokaa omia kokemuksianne
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Myyn torissa milloin mitäkin ja suurimmaksi osaksi kaikki menee hyvin. Mutta keräilyesineet on kyllä saatanan luoma tuotegategoria.
Myin peltisiä keräilyautoja ja laitoin ilmoituksiin, että en postita, en vastaa spostilla tulleisiin kyselyihin, vain käteisellä, enkä varaa kuin soittamalla tulleet kaupat.
Muutama sitten päätti laittaa kuitenkin ostotarjouksia viestillä. Erehdyin vastaamaan.
Ensimmäinen: voitko kuitenkin postittaa, no en voi.
Jos hänen kaveri käy hakemassa, no se käy. Jatkoksi tuli että hän maksaa sitten tilille. Jälleen vastaus, vain käteisellä (tällä varmistan rahan saannin).
Ei kuulu mitään vähään aikaan. Tuote meni kaupaksi.
N viikko ja tulee jälleen viestiä että voisi joku päivä kaveri tulla hakemaan. Vastasin että myyty. Ihan järkyttävä haukkuminen ja syyttely väärin tehdystä asiasta. Kysyin missä kohtaa olen varannut jne.
Toinen: myin torissa Ikean kaappia. Laitoin hinnaksi 10€ ja samat lisätekstit ilmoitukseen.
Valehtematta parikymmentä viestiä spostiin sekä tekstiviesteihin, että varaan.
Vastasin muutamiin että mitä olet varaamassa. Muutakin myynnissä samalla hetkellä.
Kolmas: laitoin myyntiin moottorisahan ja todella tarkat kuvaukset kunnosta ja jälleen samat asiat toimituksista ym.
Nyt tuli puheluita ympäri Suomea ja samat kysymykset mihin oli vastaukset ilmoituksessa. Jokaiselle sanoin että mahdollisuus testata. Eräs mies sitten ehdotti että kun en postita niin laita matkahuoltoon ja hän kokeilee sitä kotona. Hetken piti olla hiljaa ja kysyä hyvin rauhallisesti, että kumpi meistä on idiootti. Mies oli ihan vakaasti ostamassa mutta ei pääse kokeilemaan kun ollaan niin kaukana. Toivoton hyvää päivän jatkoa.Jatkuvasti varoitetaan huijareista niin ostajia kuin myyjiä.
Näistä omalle kohdalle tulleista ei voi sanoa että hölmöjä riittää..
Ihan höpöä että vaan käteinen käy. Mobile pay ja tilisiirto on yhtä hyviä paitsi jos olet Kelan asiakas.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö tämä nyt varsinaisesti huonot kokemukset kategoriaan, mutta olen siis pidenmän aikaa katsellut Torista tietyn mallista, kohtuu hintaista LV laukkua. No tänään sellaisen löysin, mutta fiilikset tyssäsi kyllä kun ilmoituksen lopussa luki "En etsi kirjekavereita enkä rahattomia ostajia kiitos."
Tsiisus. Kuka hitto haluaa ostaa tuollaiselta myyjältä? En minä ainakaan. Ja rahat laukkuun löytyy kyllä, eli ei ole siitä kysymys 🙂
Myyjä on tuskastunut loputtomiin viesteihin/tekstiviesteilyyn myydessään tuotetta. Ei halua maksaa siitä että myy jotakin, eikä tuhlata elämäänsä näpyttelyyn. Jos haluaa tuotteen, SOITTAKOOT sillä puhelimella, se on tehty sitä varten, voi hyvä tavaton sentään.
Myyjä on myös tuskastunut niihin "ostajiin" jotka tinkivät hinnasta niin paljon kuin mahdollista, jopa siihen pisteeseen asti, että myyjän pitäisi maksaa ostajalle jotta tuote vaihtaa omistajaa. Vaihdossa voi tarjota myös naapurin pyykkinarulta pöllittyjä sukkia, aromipesän kantta tai vuotavaa kottikärryn sisäkumia. Tällaisiin ostajiin menee hermot, enkää ihmettele että ilmossa lukee noin.
En oikein tajua tämän viestin yläpeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on kyllä uskomattoman tyhmiä
Tämän takia en yhtään ihmettele näitä bilekohuja sun muita.
Vierailija kirjoitti:
Outo ihmistyyppi on tämä ostaja, joka laittaa viestiä ja ilmaisee ostohalukkuutensa, sitten vaipuu hiljaisuuteen ja seuraavana päivänä kun viimeinkin "ehtii" kiireiseltä elämältään vastaamaan, onkin happamana siitä, että olen ehtinyt jo myydä jollekin toiselle ja heittää vielä loppukaneetiksi jotain vittuilevaa piikkiä siitä miten jotkut eivät ehdi koko elämäänsä viettämään tällaisia viestejä väijymässä. Aha, no voi voi. Minä myyjänä kyllä vastaan viesteihin suht nopeasti, koska haluan myöskin tavarasta eroon mielellään nopeasti. Miksi jäisin odottamaan jonkun yhden random-tyypin vastausta, kun on muitakin ostohalukkaita?
Ei tietenkään sinun pidä jäädä odottelemaan jos muitakin ostajaehdokkaita on, mutta ei se minusta ole mitenkään "outo" ihminen jos vaikka seuraavana päivänä vastaa. Joskus nyt vaan tapahtuu kaikenlaista, eikä kaikilla ole edes Tori puhelimessa niin että viesteihin reagoi minuuteissa.
Itse pidän outona sitä, että nykyään on niin kiire kiire ja pitäisi päivystää 24/7 jotta on heti valmiina vastaamaan. Joskus tällaista "mikset vastaa??? hyvä on sitten, perutaan kauppa" -kiukuttelua tulee silloin, kun olen jo lähettänyt myyjälle nimen ja osoitteeni ja maksanutkin tuotteen, mutta maksu ei heti näy koska tulee eri pankista. (Jotkut myyjät luulevat sitäkin, että nykyään kaikki maksut tulevat heti samalla hetkellä pankista huolimatta. Ei se kyllä pidä paikkaansa.) Kerran joku myi toiselle maksamani tavaran :D Onneksi lähetti sentään rahat takaisin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä meneekö tämä nyt varsinaisesti huonot kokemukset kategoriaan, mutta olen siis pidenmän aikaa katsellut Torista tietyn mallista, kohtuu hintaista LV laukkua. No tänään sellaisen löysin, mutta fiilikset tyssäsi kyllä kun ilmoituksen lopussa luki "En etsi kirjekavereita enkä rahattomia ostajia kiitos."
Tsiisus. Kuka hitto haluaa ostaa tuollaiselta myyjältä? En minä ainakaan. Ja rahat laukkuun löytyy kyllä, eli ei ole siitä kysymys 🙂
Myyjä on tuskastunut loputtomiin viesteihin/tekstiviesteilyyn myydessään tuotetta. Ei halua maksaa siitä että myy jotakin, eikä tuhlata elämäänsä näpyttelyyn. Jos haluaa tuotteen, SOITTAKOOT sillä puhelimella, se on tehty sitä varten, voi hyvä tavaton sentään.
Myyjä on myös tuskastunut niihin "ostajiin" jotka tinkivät hinnasta niin paljon kuin mahdollista, jopa siihen pisteeseen asti, että myyjän pitäisi maksaa ostajalle jotta tuote vaihtaa omistajaa. Vaihdossa voi tarjota myös naapurin pyykkinarulta pöllittyjä sukkia, aromipesän kantta tai vuotavaa kottikärryn sisäkumia. Tällaisiin ostajiin menee hermot, enkää ihmettele että ilmossa lukee noin.
En oikein tajua tämän viestin yläpeukkuja.
Ehkä ongelma on siinä, että tuollainen tarpeettoman tyly ilmoitus on turn-off monille asiallisille ostajille. Ne tolloimmat ostajat eivät edes lue ilmoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo ihmistyyppi on tämä ostaja, joka laittaa viestiä ja ilmaisee ostohalukkuutensa, sitten vaipuu hiljaisuuteen ja seuraavana päivänä kun viimeinkin "ehtii" kiireiseltä elämältään vastaamaan, onkin happamana siitä, että olen ehtinyt jo myydä jollekin toiselle ja heittää vielä loppukaneetiksi jotain vittuilevaa piikkiä siitä miten jotkut eivät ehdi koko elämäänsä viettämään tällaisia viestejä väijymässä. Aha, no voi voi. Minä myyjänä kyllä vastaan viesteihin suht nopeasti, koska haluan myöskin tavarasta eroon mielellään nopeasti. Miksi jäisin odottamaan jonkun yhden random-tyypin vastausta, kun on muitakin ostohalukkaita?
Ei tietenkään sinun pidä jäädä odottelemaan jos muitakin ostajaehdokkaita on, mutta ei se minusta ole mitenkään "outo" ihminen jos vaikka seuraavana päivänä vastaa. Joskus nyt vaan tapahtuu kaikenlaista, eikä kaikilla ole edes Tori puhelimessa niin että viesteihin reagoi minuuteissa.
Itse pidän outona sitä, että nykyään on niin kiire kiire ja pitäisi päivystää 24/7 jotta on heti valmiina vastaamaan. Joskus tällaista "mikset vastaa??? hyvä on sitten, perutaan kauppa" -kiukuttelua tulee silloin, kun olen jo lähettänyt myyjälle nimen ja osoitteeni ja maksanutkin tuotteen, mutta maksu ei heti näy koska tulee eri pankista. (Jotkut myyjät luulevat sitäkin, että nykyään kaikki maksut tulevat heti samalla hetkellä pankista huolimatta. Ei se kyllä pidä paikkaansa.) Kerran joku myi toiselle maksamani tavaran :D Onneksi lähetti sentään rahat takaisin sitten.
Outo sen vuoksi, että herne menee nenään kuullessaan tavaran jo menneen ja aletaan vielä vittuilemaan myyjälle. Pitäisi ymmärtää, että jos vaipuu hiljaisuuteen, on siinä sitten riskinä, että nopeat syövät hitaat. Mielestäni jos aloittaa itse keskustelun myyjän kanssa, täytyisi olla vähän valmiimpana sitä myöskin jatkamaan. Tarkoittaen, ettet aloita viestittelyä juuri ennen kuin olet lähdössä jonnekin juhliin/retkelle/turnaukseen/leikkaukseen jos et pysty puhelimestasi vastailemaan viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo sen vuoksi, että herne menee nenään kuullessaan tavaran jo menneen ja aletaan vielä vittuilemaan myyjälle. Pitäisi ymmärtää, että jos vaipuu hiljaisuuteen, on siinä sitten riskinä, että nopeat syövät hitaat. Mielestäni jos aloittaa itse keskustelun myyjän kanssa, täytyisi olla vähän valmiimpana sitä myöskin jatkamaan. Tarkoittaen, ettet aloita viestittelyä juuri ennen kuin olet lähdössä jonnekin juhliin/retkelle/turnaukseen/leikkaukseen jos et pysty puhelimestasi vastailemaan viesteihin.
Monet menevät ihan vaan töihin epätyypillisiin työaikoihin ja tekevät pitkiä vuoroja.
Olin etsinyt jonkin aikaa FB Marketplacesta eteiseen sopivaa penkkiä ja jossain vaiheessa löysin ihan täydellisen. Kysyin myyjältä onko vielä vapaana, myyjä vastasi penkin olevan vapaa ja kysyi milloin voisin hakea sen. Sanoin voivani hakea seuraavana iltana töiden jälkeen johon myyjä vastasi ok, hän ilmoittaa jos joku ostaa sen vielä tänään. Halusi siis myydä sen nopeasti, mikä on täysin ok. Kysyin seuraavana iltapäivänä oliko penkki myyty, vai voinko tulla ostamaan sen. Myyjä sanoi että voin tulla, antoi osoitteen ja sovittiin että tulen n. kl 19. Sanoin laittavani viestiä vielä kun olen lähdössä ja tiedän tarkemman kellonajan ja myyjä vastasi "Tervetuloa".
Laitoin viestiä kun olin lähdössä ja ilmoitin olevani paikalla vähän kl 19 jälkeen. Kun saavuin paikalle myyjä ilmoitti myyneensä penkin jollekin toiselle ja laittaneensa "kaikille muille" viestiä, että penkki on nyt myyty, oli kuulemma Facebookin vika ettei viesti ollut tullut perille. Myyjä oli siis sopinut penkin hakemisesta useamman ihmisen kanssa ja antanut sen sille joka ehti ensimmäisenä paikalle. Olin tapauksesta todella vihainen ja sain pahoittelut, mutta vaikea ymmärtää miksi joku sopii noudosta useamman henkilön kanssa samaan aikaan! Olin joutunut lainaamaan autoa hakeakseni penkin ja jo pelkästään sen takia harmitti.
Tämä tapahtui Ruotsissa ja hetken aikaa harkitsin takaisin Suomeen muuttoa. Mutta onneksi suurin osa kaupoista sujuu täälläkin oikein hyvin.
Ostin torista kerran astioita noin sadalla eurolla. Myyjä ilmoitti summan ja postikulut ja maksoin kaiken heti. Noin viikkoa myöhemmin myyjältä tulee viesti että postilla oli joku tarjous kun maksoin ja nyt postikulut olivatkin pari euroa enemmän. Kieltäydyin maksamasta erotusta, koska jos myyjä olisi laittanut astiat heti postiin, olisivat maksamani postikulut riittäneet. Ehdotin kauppojen purkua, mutta onneksi myyjä myöntyi lähettämään paketin maksamillani kuluilla. Ei pahimmasta päästä, mutten itse kehtaisi yrittää periä parin euron lisää postikuluihin sadan euron ostoksesta jos kyseessä on oma moka!
Myin sohvaa 20e vain nouto. Ostaja kyseli koko päivän kysymyksiä ja olin jo varma ettei osta. Lopulta sain viestin että sohva on ihan täydellinen että hän ottaa sen. Voitte ehkä arvata minkä viestin sain seuraavaksi. Ostaja kertoi tässä vaiheessa asuvansa 700km päässä. Ja alkaa nyt selvittämään miten sohvan saisi Matkahuollolla hänelle. Oikeasti, ilmoituksessa luki jo otsikossa isolla vain nouto. Ja itse ilmoituksessa uudestaan vain nouto, kantoapua mukaan.
Olen ostanut ja myynyt tavaroita/vaatteita vain huutonetissä. Juuri sen palaute osion ansiosta jo yli 10v. Ja minulla ei ole muuta kuin positiivistä sanottavaa ja suosittelen huuto. nettiä kaikille. En uskaltaisi esim. tori.fi ostaa/myydä mitään.
Mitä halvemman tavaran myyt, sitä hankalammat ostajat. Sanot ettei MobilePay jo ilmoituksessa, tivataan siitä. Kirjoitat ettet postita, taas sama. Pyydät tilisiirto tai käteinen - tasaraha (siis parin euron tuotteesta). Arvatkaapa onko tasarahaa. EI tulla ajallaan, vaihdellaan. En enää edes jaksa myydä noita, annan kavereille tai vien kierrätykseen. Oma lukunsa tinkaajat. Tori.fi ei ole basaari. Aivan sama jos joku ei osta, mutta hinta on siinä merkitty. Kun ei suostu antamaan röyhkeää 70% alea, alkavat nämä "onnea yritykselle" viestit. MIKÄ IHMISISSÄ ON VIALLA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet menevät ihan vaan töihin epätyypillisiin työaikoihin ja tekevät pitkiä vuoroja.
Silloinhan sitä voi jo viestissään mainita, että en pääse lukemaan viestejäni ennen kuin huomenna, jotta myyjä ei ihmettele linjahiljaisuutta.
Fb-kirppisten tyypit jotka varailee huvikseen ja kun kysyy 'otatko/ostatko' vastaukseksi tulee vain peukutusta vaikka jono on pitkä. Ei saa vastausta ja se ärsyttää.
Minulla on kaksi outoa kokemusta ja ne riitti huuto.net:stä itselleni.
- Huusin lapselle sellaisen touhupeiton kaarineen aika kovalla hinnalla. Iloiseksi yllätykseksi huomasin, että asuu siskoni naapuritalossa. (kerrostalo) Sisko lupautui hakemaan, koska vaikka asumme samassa kaupungissa, niin minulle matkaa tulee yli 30km/siivu. Mutta kun tämä ilmoitti tarkan ajan, jolloin voi hakea tyyliin "maanantaina klo 17;:30 tai torstaina klo 16:15". Siskoni on töissä kuuteen ja anelin ja anelin, että voi poiketa työstä palatessa. Lasten iltatoimet kuulemma käynnissä 18:30 ja silloin ei sovi tulla. Ehdotin, että toisi alaovelle, jos ei halua ovelle ketään. Ehdotin viikonloppua tai mitä vaan aikaa. Ei vaan käynyt. Lopulta tajusin, että kaikkeen ei pidä suostua sen takia, että pelkää negaa. Ilmoitin, että tämä kaupankäynti loppui tähän ja kiitos hei.
- Huusin tuotteen, jossa ainoa toimitustapa oli "postitus". Ei lukenut paikkakuntaa. Kun huuto sulkeutui, paljastui tuotteen myyjä asuvan noin 300m meistä tässä samalla alueella. Ehdotin, että jos nouto nyt kävisi, kun postiinkin on 3km. Tyly vastaus, että "ehdoissa lukee vain postitus". Sitten ehdotin, että ymmärrän, ettei halua sitoutua aikatauluun, mutta kun asumme omakotitalossa, niin voisin siirtää rahan tilille ja riittää, jos tipauttaa postilaatikkoon, koska reitti postiin menee kuitenkin talomme ohitse. Näin ei tarvi sovitella aikatauluja. Ei käynyt. Olin niin typerä, että annoin sitten viedä postiin ja maksoin kulut. Jälkikäteen vasta tajusin, että tuo huuto.net oli mennyt liikaa korvien väliin ja siksi päätin, että oli viimeinen kerta tätä lajia. Siitä löytyi se sisu ottaa nega seuraavalla kerralla, jonka kerronkin tuossa ylempänä.
Hyväksikäyttäjät. Olet suhteellisen hyväosainen, sanotaan, että keskiluokkainen. Eli tulemme toimeen, mutta emme ole rikkaita. Lapselta jäi 16-tuumainen pinkki pyörä pieneksi. Ehtiköhän kesän ajella sillä. Uutena oli ostettu jollain 119 Eurolla. Laitoin sen myyntiin kohtuuhintaan 45 Euroa, koska oli miltei uudenveroinen. Joku äiti kirjoitti itkupostin, kuinka on työtön yksinhuoltaja ja lapsella ei ole pyörää ja ei pysty noin paljoa maksamaan jne. Tarjosi jotain 20 Euroa. Ajattelin siinä kyselyiden keskellä, että olen jalo ja annan tälle yh:lle sen 20 Eurolla. Lupasin pyörän. Seuraavaksi tuli pyyntö, että voinko tuoda, kun ei ole autoa... No, ajattelin, että jeesitään nyt naista mäessä ja heitin pyörän autoon ajaen noin 7km suuntaansa viemään sen. Kun pyörä oli sinne jäänyt ja se kaksikymppinen saatu, niin tunnin päästä tuli tekstari, että käsijarru (täysin merkityksetön lapsen pyörässä) ei ota kunnolla kiinni ja joutuu viemään sen huoltoliikkeeseen sen takia ja saisko osan hinnasta takaisin.... Mä suutuin kunnolla. Oli viimeinen kerta tämmöisten loisten ja pummien auttamisessa. Vastasin, että penniäkään ei saa takaisin, mutta voin perua kaupan ja hakea pyörän pois. Siitä on lukuisia muitakin kyselyitä. Tuli radiohiljaisuus. Ei vastannut mitään enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksikäyttäjät. Olet suhteellisen hyväosainen, sanotaan, että keskiluokkainen. Eli tulemme toimeen, mutta emme ole rikkaita. Lapselta jäi 16-tuumainen pinkki pyörä pieneksi. Ehtiköhän kesän ajella sillä. Uutena oli ostettu jollain 119 Eurolla. Laitoin sen myyntiin kohtuuhintaan 45 Euroa, koska oli miltei uudenveroinen. Joku äiti kirjoitti itkupostin, kuinka on työtön yksinhuoltaja ja lapsella ei ole pyörää ja ei pysty noin paljoa maksamaan jne. Tarjosi jotain 20 Euroa. Ajattelin siinä kyselyiden keskellä, että olen jalo ja annan tälle yh:lle sen 20 Eurolla. Lupasin pyörän. Seuraavaksi tuli pyyntö, että voinko tuoda, kun ei ole autoa... No, ajattelin, että jeesitään nyt naista mäessä ja heitin pyörän autoon ajaen noin 7km suuntaansa viemään sen. Kun pyörä oli sinne jäänyt ja se kaksikymppinen saatu, niin tunnin päästä tuli tekstari, että käsijarru (täysin merkityksetön lapsen pyörässä) ei ota kunnolla kiinni ja joutuu viemään sen huoltoliikkeeseen sen takia ja saisko osan hinnasta takaisin.... Mä suutuin kunnolla. Oli viimeinen kerta tämmöisten loisten ja pummien auttamisessa. Vastasin, että penniäkään ei saa takaisin, mutta voin perua kaupan ja hakea pyörän pois. Siitä on lukuisia muitakin kyselyitä. Tuli radiohiljaisuus. Ei vastannut mitään enää sen jälkeen.
Valitettavasti joo nämä nyyhkytarinatyypit ovat juurikin niitä kusettajia. Jos yhteydenotto alkaa nyyhkytarinan kertomisella, älä vastaa mitään tai sano vaikka myyneesi jollekin toiselle jo.
Myin Huutonetissä noin 3 e maksavia tuotteita, joita mahtuu alle 250 g painavaan kirjekuoreen noin 4 kpl. Ostaja osti 2 tuotetta ja ehdotti, että minä maksan postimaksun. Kieltäydyin ja hän hermostui - hän maksaa 6 e ja postikulut on yli 3 e, eihän siinä ole mitään järkeä, ei hän halua maksaa minulle melkein kymppiä, kun tuotteet on noin halvat. Selitä siinä sitten, että ihan oikeasti postimerkki on 3,7 e arvoinen, en minä sitä kirjettä saa maksutta matkaan.
Vierailija kirjoitti:
tässä saattaa olla taustalla jonkun tai useammankin valopään yritys ostaa sitä 50 eurolla, näitä on, usko pois. Itse en myy enkä omista Vuittonia, mutta erästä keskihintaista merkkilaukkua myydessä alkoi satelemaan kanssa näitä mä voin maksaa 20e, eipä niihin toki tarvi vastata ja sain laukustani sen minkä pyysinkin. Veikkaan että LV:n ilmoitus vetänyt vielä enemmän hulluja kärpäisiä hunajapurkille.
1. Laitoin pienen maton myyntiin Toriin keskellä sydäntalvea hintaan 5 euroa. Odtsja kyseli vielä tarkempaa tietoa väristä ja pyysi kuvaa päivänvalossa. Ilmoituksessa olleet kuvat otettu sisätiloissa normaalissa huonevalaistuksessa sekä kylppärissä jossa vielä kirkkaampi valaistus. Otin pari uutta kuvaa päivänvalossa, toinen ulkona ja toinen sisällä. No juu, hän noutaa. Tuli yhtenä iltana kun oli jo pilkkopimeetä ja alkoi ihmetellä väriä, että sopiikohan tämä nyt hänen verhojensa väriin. Kritisoi vielä meidän eteisen huonoa valaistusta. Väänsi ja käänsi mattoa ja mietti uskaltaako nyt ottaa vai ei. Kun oli varmaan löhemmäs puoli tuntia ihmetellyt sitä mattoa, paloi mulla käämit. Sanoin ettei ole pakko ostaa et mulla on ostajia jonossa. Otti sen lopulta. Kaikki tämä 5 euron takia.
2. Laitoin myyntiin naisten nilkkurit. Sain viestin joltain mieheltä joka pyysi kuvaa niistä jalassa. Mies veti nilkkurit jalkaan sen minkä mahtui ja otin kuvan jossa näkyy miehen karvaset sääret. Eipä kuulunut tyypistä sen jälkeen mitään.