Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huonoimmat/oudoimmat kokemukset Tori.fi, Facebook kirppisryhmät ym

Vierailija
25.08.2022 |

Kertokaa kokemuksianne. Olen tehnyt paljon kauppaa netin kautta ja 99% kaupoista mennyt hyvin. Paljon olen myös lähettänyt tavaraa.

Muutama erikoinen ja huono kokemus silti mahtunut mukaan

1. Myyn Torissa naisten kenkiä koko 38. Joku mies laittaa viestiä että löytyiskö sulta miesten kenkiä mitä myydä? :D En vastannut mitään.

2. Joku haluaa ostaa tavaran X. Lähetän perjantaina ja kerron ostajalle koodin millä seurata pakettia. Sunnuntaina tämä soittaa että lähetitkö sen paketin kun ei ole vielä saapunut? Mitäpä tuohon muuta sanomaan kuin että posti ei kulje viikonloppuisin. :D

3. Huuto.net. Myynnin jälkeen automaattinen viesti menee ostajalle missä maksutiedot. Maksua ei näy. Negapalaute saapuu: Ei lähetä tuotetta, onneksi en ehtinyt maksaa! Vastaa että maksu tilille ja tuote postiin. Sain maksun, lähetin tuotteen ja hän vaihtoi palautteen positiiviseen. Huvittava asia tässä on se, että mulla on Huuto.netissä useita satoja positiivisia palautteita, ei yhtään neutraalia tai negatiivista. Mutta hän silti oletti heti että olen huijari.

4) Lähetä paketti postiennakolla, koska ostaja ei uskalla maksaa etukäteen koska netti täynnä huijareita ym. No suostu tämän kerran. Vie paketti illalla lähettäväksi ja anna ostajalle siitä seurantatunnus. Hetken kuluttua nousee hirveä huuto miten en ole lähettänyt pakettia. Yritän monta kertaa selittää että näet sillä koodilla että se on lähetetty eli rekisteröity paikkaan X. Hän sanoi että näkee kyllä sen että se on siellä, mutta koska se ei ole liikkunut samana iltana sieltä postin toimipaikasta niin en ole sitä lähettänyt. (?) Ja hän vielä näki paketin tiedot, mutta ei tajunnut ettei ne aina sieltä samalla hetkellä liiku eteenpäin. Raivo jatkui vielä seuraavan aamuna kun se ei ole vieläkään sieltä liikkunut. Lopulta etsin hänelle kyseisen paikan puhelinnumeron ja käskin soittaa sinne ja kysellä pakettia jos noin epäilyttää. Raivo loppui siihen. No paketti liikkui samana päivänä eteenpäin kun posti saapui noutamaan lähetykset sieltä ja paketti saapui siitä seuraavana päivänä hänelle, ostaja tyytyväinen.

Kertokaa omia kokemuksianne

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on ihan sekopäisiä ostajia. Isoin virhe on myydä korkokenkiä. Miehet soittelee ja läähättää puhelimeen.

Vierailija
22/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myy halpaa tavaraa niin sekopäät ottaa yhteyttä. Jos myy kallista niin saa fiksuja yhteydenottoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn torissa milloin mitäkin ja suurimmaksi osaksi kaikki menee hyvin. Mutta keräilyesineet on kyllä saatanan luoma tuotegategoria.

Myin peltisiä keräilyautoja ja laitoin ilmoituksiin, että en postita, en vastaa spostilla tulleisiin kyselyihin, vain käteisellä, enkä varaa kuin soittamalla tulleet kaupat.

Muutama sitten päätti laittaa kuitenkin ostotarjouksia viestillä. Erehdyin vastaamaan.

Ensimmäinen: voitko kuitenkin postittaa, no en voi.

Jos hänen kaveri käy hakemassa, no se käy. Jatkoksi tuli että hän maksaa sitten tilille. Jälleen vastaus, vain käteisellä (tällä varmistan rahan saannin).

Ei kuulu mitään vähään aikaan. Tuote meni kaupaksi.

N viikko ja tulee jälleen viestiä että voisi joku päivä kaveri tulla hakemaan. Vastasin että myyty. Ihan järkyttävä haukkuminen ja syyttely väärin tehdystä asiasta. Kysyin missä kohtaa olen varannut jne.

Toinen: myin torissa Ikean kaappia. Laitoin hinnaksi 10€ ja samat lisätekstit ilmoitukseen.

Valehtematta parikymmentä viestiä spostiin sekä tekstiviesteihin, että varaan.

Vastasin muutamiin että mitä olet varaamassa. Muutakin myynnissä samalla hetkellä.

Kolmas: laitoin myyntiin moottorisahan ja todella tarkat kuvaukset kunnosta ja jälleen samat asiat toimituksista ym.

Nyt tuli puheluita ympäri Suomea ja samat kysymykset mihin oli vastaukset ilmoituksessa. Jokaiselle sanoin että mahdollisuus testata. Eräs mies sitten ehdotti että kun en postita niin laita matkahuoltoon ja hän kokeilee sitä kotona. Hetken piti olla hiljaa ja kysyä hyvin rauhallisesti, että kumpi meistä on idiootti. Mies oli ihan vakaasti ostamassa mutta ei pääse kokeilemaan kun ollaan niin kaukana. Toivoton hyvää päivän jatkoa.

Jatkuvasti varoitetaan huijareista niin ostajia kuin myyjiä.

Näistä omalle kohdalle tulleista ei voi sanoa että hölmöjä riittää..

Vierailija
24/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myydään korkokengät koko 38, vastaa kokoaan. Korko 12cm. Hinta 15e ja lähetys 6,90e."

Moi miten korkea korko näissä on?

Vastaako kokoaan?

Lähetätkö? Kuinka paljon lähetys maksaa?

Vierailija
25/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myynnissä mekko. Ostaja haluaa lisäkuvia ja saisko kuvaa päällä, tingitkö hinnasta.

Lähetän kuvat, ei kuulu mitään. Kysyn että otatko vai et. Vastaus: kiitos mutta mieheni sanoi ettei tämä väri sovi minulle :)

Olisiko kannattanut kysyä sen miehen mielipide vaikka ihan ekana?

Mikä tämä juttu muutenkin on että kysytään mieheltä ennen ostoksia? Eletään 2020-lukua ja edelleen maailman tasa-arvoisimpiin naisiin kuuluvat suomalaiset kysyvät puolisolta luvan/mielipiteen ennen rahojen käyttöä...

Vierailija
26/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppää tyhjentäessä olen laittanut annetaan ilmaiseksi ilmoituksia torille ja kysytään kulkeutuuko sinne tai tänne, voinko postittaa tai pitää varattuna.

Mikään ei kulkeudu minnekään, miksi ihmeessä ihmiset olettavat että minä kuljetan ilmaisia tavaroita.

Postittamisesta on enemmän vaivaa ja varsinkaan isompia tavaroita olisi kallis ja hankala postittaa ja edelleen miksi näkisin vaivaa että toiset saavat ilmaisia tavaroita.

Varaamaan en rupea, johtuen siitä että nämä varaajat eivät sitten ikinä tule hakemaan tavaroita.

Voi olla että vaikutan täydeltä kusipäältä, mutta varsinkin noitten ilmaisten tavaroitten kyselijöissä on ollut niin paljon ohareita, tyhjän kyselijöitä ja ihan vain omituisia tyyppejä että välillä kyllä ottaa päähän.

Vierailija
27/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi:ssä myynnissä takki josta kuvat edestä, takaa, vuoresta, materiaali- ja pesulapusta jne. Kuvauksessa kuvailtu kaikki mahdollinen. Ostaja kysyy varmaan 10 kysymystä; mitä materiaalia päällinen on, vastaan (vaikka näkyy kuvassa ja on selostettu kuvauksessa), seuraavs viesti mitä materiaalia vuori on, jälleen vastaan vaikka kaikki tiedot löytyy kuvista ja kuvauksesta. Tätä viestittelyä jatkui ja jatkui. Lopuksi vastasin, että kaikki kysymäsi tiedot löytyy kuvista ja kuvauksesta ja että vastasn mielelläni kysymyksiin joihin et löydä vastausta ilmoituksesta tai kuvista. Johan loppui kyseleminen ja kaupat saatiin loppujen lopuksi sovittua.

Onhan se liikaa vaadittu että lukee ilmoituksen ja katsoo kuvat sekä ymmärtää lukemaansa.

Huutiksessa minulla oli myynnissä jokin tavara (en muista enää milä). Huudon voittanut tyyppi alkoi epäilemään mua huijariksi kun en postittanut tuotetta heti. Ilmoituksessa teksti postitan kun maksu näkyy tilillä. Sanoin ettei maksua näy vielä. Sovittiin että katsotaan vielä seuraavana päivänä. Ilmoitin iltapäivällä ettei maksua näy ja pyysin ostajaa tarkistamaan maksutiedot sekä onko maksanut. Kuulemma ovat oikein ja hän on maksanut. Tätä juupas eipäs keskustelua käytiin varmaan viikko. Useampaan kertaan pyysin, että jos olet maksanut niin lähetä kuittikopio jossa myös arkkari. Ei sellaista kuulemma löydy. Vaati mua lähettämään tiliotteen jossa kaikki tiedot. Kieltäydyin. Sanoin että maksutiedot tarvitaan jotta maksu voidaan selvittää. Siinä vaiheessa tyyppi vastaa et, hups olin unohtanut hyväksyä maksun. Maksu saapui ja tavara lähti postiin. Kivenkovaa väitti että on maksanut. Ei sitten viitsinyt tarkistaa asian omalta tililtään kuin vasta 1,5 viikon päästä.

Tod näk yritti saada mua postittamaan tavaran ilman maksua.

Muutamia ohareita tehty ja kerran jäin ilman tuotetta vaikka olin maksanut. Rikosilmoituksen tein. Onneksi oli kyse vain 20 eurosta.

Vierailija
28/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikossa tieto "Ruskea mekko Koko 36,uuden veroinen), monta kuvaa Ruskeasta mekosta. Tekstissa kerroin että kuvien väri vastaa mekon väriä hyvin, ei valottumista tai vastaavaa.

Itse kauppa meni hyvin, mutta myöhemmin pyydettiin rahan palautusta. Mekko oli kuulemma ihana ja sopi hyvin, mutta se ei ollut Musta, kuten ostaja oli olettanut.

En palauttanut rahaa. 🙄

Vierailija
29/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myynyt jonkin aikaa Torissa ja alussa menikin tavaraa helposti ja oli melko järkeviä ostajia.

Nyt on keväällä ja kesään menessä tullut monta vedättäjää. Ovat ihan tosissaan ostamassa. Vastailen kohteliaasti. Jos on nouto annan osoiteen (nyt harmittaa) ja sovitaan käteismaksu, tasaraha ja kellonaika. Iloisesti ostaja sanoo tulevansa. No, mutta kun ei tule ja kun kysyn jonkin ajan päästä onko tulossa niin täysi hiljaisuus.

Jotkut pyytävät tilinumeron, kun annan niin omia tietoja ei tule ja täysi hiljaisuus.

Nyt tuli aivan ihmeellinen juttu. Joku oli nostanut vanhan, jo minun itseni poistaman keskustelun ja omatoimisesti kysyi erästä tuotetta onko minulla mahdollisesti ostettavissa. Tämä henkilö, nyt epäilen kyllä oliko edes hän, oli tehnyt sujuvat kaupat aikaisemmin. Siksi ihmettelinkin kun tuntui niin erilaiselta viestittely.

Sanoin, että minulla olisi tälläinen, että käykö ja otin kuvia. Hän vastaili kyllä, mutta kauppa ei edennyt mihinkään, vastaukset olivat niukkoja ja ympäripyöreitä. Ei esimerkiksi kysynyt mittoja tms.

Lopulta kysyin ostaako, sanoin hinnan.

Hän vaikeni tyystin. Ihmettelin ensiksikin outoa muutosta ostotapaan ja viestittelyyn ja toiseksi vanhaa viestiä sekä omatoimista ostohalukkuutta summittaiseen tavaraan ja sitten täydellistä hiljaisuutta.

Vierailija
30/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa tieto "Ruskea mekko Koko 36,uuden veroinen), monta kuvaa Ruskeasta mekosta. Tekstissa kerroin että kuvien väri vastaa mekon väriä hyvin, ei valottumista tai vastaavaa.

Itse kauppa meni hyvin, mutta myöhemmin pyydettiin rahan palautusta. Mekko oli kuulemma ihana ja sopi hyvin, mutta se ei ollut Musta, kuten ostaja oli olettanut.

En palauttanut rahaa. 🙄

Oisin pistäny linkkiä tekstiili väreihin. Kankaita pystyy värjäämään kotioloissa. Ämpärissä jos kone ei tykkää.

Vierailija
31/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varkaat kerää tietoja luksustuotteiden myyjistä. Tarkkana!

Vierailija
32/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin Torissa ilmaiseksi ison kirjoituspöydän (mainitsin ilmoituksessa tarkat mitat), jota joku ilmoitti tulevansa hakemaan jo samana päivänä.

Paikalle saapui näyttävän näköinen n. 60-vuotias täti päästä varpaisiin (kenkiä myöten) leopardikuosiin pukeutuneena ja nähtävästi edellispäivän (tai -viikon) silmämeikit naamallaan.

Autoin häntä kantamaan pöydän ulko-ovelle, ja siinä vaiheessa huomasin, että on tullut hakemaan sitä oikeasti aika massiivista kirjoituspöytää pikkuruisella Fiat Puntolla (vuosimallia n. -95). Siis autolla, josta näki välittömästi ilman sen kummempia mittailuja, ettei pöytä todellakaan siihen mahdu.

Epäröin ääneen, että mahtaako pöytä nyt ihan oikeasti sopia tuohon takaluukkuun, mutta täti hihkaisi vaan, että "juu juu ilman muuta!"

Lopulta mamma lähti ajelemaan kotiin päin niin, että pöydästä noin puolet roikkui ulos autosta asfalttia hipoen.. Kuoppaisella pihatiellä kuului hirveää rahinaa, kun pöydän pää raahautui maata pitkin :D

Vierailija
33/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itse säästynyt huonoilta kokemuksilta.

Tosin en ole myynyt mitään, vaan antanut tavaraa ilmaiseksi. Ja kirjoitan tosi yksityiskohtaiset tiedot ilmoituksiin, jottei tule niitä "sisäsauman ompeleiden mitta?" -kyselyitä.

Mainitsen aina ilmoituksessa myös, että en postita mitään ja että tavara lähtee ensimmäiselle hakijalle, ei varauksia. Jos joku kyselee selkeistä tiedoista huolimatta vaikka että "postitatko?" tai "voinko varata tämän?", niin jätän vaan kokonaan vastaamatta ja annan tavaran ensimmäiselle järkevälle yhteydenottajalle.

Vierailija
34/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävimpiä on ne "ootas kysyn isännältä, mut varaa tää mulle!" -viestit.

Ensinnäkin, olen maininnut selkeästi ilmoituksessa, että ei varauksia vaan vaate lähtee ensimmäiselle ostajalle.

Toisekseen, ihan käsittämättömän moni nainen tuntuu tarvitsevan miehensä luvan jonkun kahden euron paidan ostamiseen.. Outoa ja vähän jopa surullista.

Vierailija
35/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitähän riittää...

1. Ostaja tulee paikalle vaatepakettia hakemaan myöhässä. Olen valmiiksi ärsyyntynyt tuhlaantuneesta ajasta, viesteihin myöhässä vastaamisesta ym. säädöstä kunnes hän paljastaa: Ei hänellä siis nyt ole rahaa mukana, mutta ottaisi vaatteet nyt mukaan ja voi laittaa tilisiirron myöhemmin kun saa rahaa! Voi jumankauta että ärsytti, en todellakaan antanut vaatekassia hänelle. Kauppoja ei syntynyt enkä varmasti olisi mitään rahoja ikinä saanut. En vieläkään ymmärrä miten joku kehtaa.

2. Ostaja on varannut todella halvan, todella pienen koriste-esineen ja tulee hakemaan sen kotoani. Hän on monta tuntia myöhässä ja olen kiinni kotonani usean tunnin odottamassa, enkä voi lähteä mihinkään. Lopulta hän saapuu, annan hänelle esineen ja alkaa valitus: Voi, kun tämä olikin vähän erilainen/eri kokoinen kun kuvassa! En mä nyt otakaan tätä! Tämän jälkeen en ole enää ikinä laittanut mitään tosi edullisia yksittäisiä tavaroita myyntiin... Ei vaan ole sen arvoista.

3. Laitan muutaman euron farkut myyntiin. (Nuori) ostaja ilmoittaa ostavansa, mutta vaatii minua tuomaan ne hänelle kauas ja vielä yrittää tinkiä hinnasta. Eli kuvittelee että lähden tyyliin 2,5 euron takia toiselle puolelle kaupunkia viemään farkkuja tuntemattomalle bussilla, joka tulisi maksamaan enemmän kuin alkuperäinen hintapyyntö tuotteesta olisi ollut. :D Kaiken lisäksi on ihmeissään, kun onnistuu vaan nouto. Ymmärtäisin jos olisi kyse muutaman SADAN euron tuotteesta, mutta 4e....

4. Pervot torissa, eikä tarvitse myydä edes mitään seksikästä vaatetta. Joka ikisestä asiasta on jollain fetissi. Joskus tosin käärinyt myös hyvää voittoa kun lähetin oikeasti vaatteen jollekin läähättäjälle, joka tarjosi enemmän kuin alkuperäinen hintapyyntö... Mikäs siinä!

5. Ostaja vaatii päästä sovittelemaan vaatepaketin jokaista vaatetta kotiini ennen ostopäätöstä. Olin hölmö ja päästin, koska halusin vain saada vaatteet myydyksi. Tuntui kuitenkin todella ahdistavalta odotella itse olohuoneessa, kun täysin tuntematon ihminen on ovi kiinni makuuhuoneessani (siellä oli kokovartalopeili) pitkään sovittelemassa vaatteita joista ei lopulta ota kuin muutaman mukaan. Samoin ostajia on yrittänyt päästä kotiini vessaan eikä tämän jälkeen ole edes ostettu mitään... En enää päästä ketään sisään, vaan tuote tarkistetaan ulkona ja sitten se joko otetaan sellaisenaan mukaan tai sitten ei!

Sanomattakin selvää, etten enää harrasta mitään vaatepaketteja tai mistään hinnasta liittyisi yhteenkään fb-kirppikseen. En enää suostu minkäänlaiseen säätöön, vaan ilmoitan että aikaan x voi hakea paikasta x kun olen valmiiksi siellä. Kaikista helpointa viedä postiin kun maksu on tullut tilille. Heti jos joku vaikuttaa siltä ettei tule viestiin vastausta tai on minkäänlaista vaikeilua, myyn ohi seuraavalle ostajalle joka oikeasti ostaa tuotteen. Netissä pitää olla selkeä, asiallinen ja nopea, muuten on silkkaa ajan haaskausta. Onneksi suurin osa ostajista tajuaa tämän eikä niille säätäjille ole pakko myydä tai vastata mitään. Suurimman osan myytävistä vien suoraan kierrätykseen koska tuollainen nappikauppa ei vain ole vaivan arvoista.

Vierailija
36/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin vanhempieni puolesta sohvapöydän,pari kattolamppua,ruohonleikkurin ym Facen roskalavalta. Talossa ei enää asuttu,tavarat olivat kuistilla ja nämä tiedot sekä osoitteen annoin yv:nä kiinnostuneille.

Olin töissä ja sillä välin oli tullut viestejä sekä soittoja meseen mieheltä joka halusi sohvapöydän mutta selkä oli kuulemma kipeä,jonkun piti nostaa pöytää autoon eikä kukaan avannut. Oli todella raivona.

Vierailija
37/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin ilmaiseksi kassillisen hyväkuntoisia vaatteita. Toinen osapuoli kysyi satunko pääsemään n. 5 kilometrin päähän Teboilille tuomaan niitä, kun se olisi hänen kannaltaan näppärällä sijainnilla. Suostuin poikkeuksellisesti, koska kysyi kauniisti ja päätin samalla tehdä pyörälenkin.

Odottelin Teboililla kymmenen minuuttia sovitun ajan jälkeen ja lopulta lähdin kotiin.

N. puolen tunnin päästä minulle tulee Torissa viesti; "Hei sori, oon myöhässä. Voisitko tulla sittenkin tänne hevonkuusen hornantuuttiin 10 kilometrin päähän vastaan?"

En vastannut mitään, enkä nykyään enää suostu kuljettamaan ilmaista tavaraa yhtään mihinkään. Hakekoot itse mun luota, jos oikeasti on tavaroille tarvetta.

Vierailija
38/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myynnissä mekko. Ostaja haluaa lisäkuvia ja saisko kuvaa päällä, tingitkö hinnasta.

Lähetän kuvat, ei kuulu mitään. Kysyn että otatko vai et. Vastaus: kiitos mutta mieheni sanoi ettei tämä väri sovi minulle :)

Olisiko kannattanut kysyä sen miehen mielipide vaikka ihan ekana?

Mikä tämä juttu muutenkin on että kysytään mieheltä ennen ostoksia? Eletään 2020-lukua ja edelleen maailman tasa-arvoisimpiin naisiin kuuluvat suomalaiset kysyvät puolisolta luvan/mielipiteen ennen rahojen käyttöä...

Veikkaan että se on suomeksi "mies maksaa" :D

En mä ole ainakaan eläessäni mieheltä kysellyt mitään lupia ostaa jotain kun tuhlaan vaan omia rahojani.

Vierailija
39/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ihmistyyppi on tämä ostaja, joka laittaa viestiä ja ilmaisee ostohalukkuutensa, sitten vaipuu hiljaisuuteen ja seuraavana päivänä kun viimeinkin "ehtii" kiireiseltä elämältään vastaamaan, onkin happamana siitä, että olen ehtinyt jo myydä jollekin toiselle ja heittää vielä loppukaneetiksi jotain vittuilevaa piikkiä siitä miten jotkut eivät ehdi koko elämäänsä viettämään tällaisia viestejä väijymässä. Aha, no voi voi. Minä myyjänä kyllä vastaan viesteihin suht nopeasti, koska haluan myöskin tavarasta eroon mielellään nopeasti. Miksi jäisin odottamaan jonkun yhden random-tyypin vastausta, kun on muitakin ostohalukkaita?

Vierailija
40/66 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

>>Huuto.net. Myynnin jälkeen automaattinen viesti menee ostajalle missä maksutiedot. Maksua ei näy. Negapalaute saapuu: Ei lähetä tuotetta, onneksi en ehtinyt maksaa!<<

Voi luoja, mikä idiootti. 😁