Miten pitkässä parisuhteessa seksin aloitus etenee?
Kuka tekee aloitteen, miten? Sanotteko ääneen vai pelkkää hiplausta? Miten sieksi etenee ja mitä siihen kuuluu?
Tuntuu, että meillä kumpikaan ei jaksa vaivautua, seksin aloitus tuntuu hankalalta ja mahdollisuuksia siihen on vähän kun perheessä on teini, joka hereillä myöhään.
Eli vinkkejä kaivataan.
Kommentit (59)
Jos minä teen aloitteen, niin se on vihjailua pitkin päivää, ehkäpä seksiviestittelyä tai kuvia, tai paikan päällä ollessa puolijäykän vilauttelua ja vaimon paikkojen puristelua sopivissa väleissä. Jos vaimo tekee aloitteen niin hän nukkumaan mennessä kysäisee että haluaisitko ja hakee pyyhkeen jos en pane vastaan.
On meilläkin valvova teini talossa, ja parhaimmillaan voi olla viisikin samaan aikaan kun kaikki ovat paikalla tyttö- ja poikaystävineen. Meillä tämä ongelma ratkaistaan niin, että makuuhuoneen ovi laitetaan kiinni kun menemme nukkumaan, ja jos sekstaamme, niin emme ulvo kuin arosudet. Jos teinit panevat merkille että seksin jälkeen käymme vielä pesulla ja päättelevät siitä jotakin, niin hyvä vaan. Oppivat, että seksielämä kuuluu onnelliseen parisuhteeseen, ja että toistemme ovien takana ei käydä kyttäämässä.
Kosketus, katse ja joskus kuiskaten esitetty kysymys..
Päivän mittaan voi sanoa toiselle, että "kylläpäs mun tekee sua mieli" tms, tai sitten vaan illalla käydään toistemme kimppuun. Molemmat kyllä tiedetään että molempien tekee usein mieli.
Eksän kanssa oli huomattavasti monimutkaisempaa. Hän ahdistui, jos ilmaisin halukkuuteni iltaseksiin, koska "halusin vain seksiä". Muutenkin kaiken piti olla kunnossa, jotta hänen teki mieli: oli oltava puhtaat lakanat, suihkunraikkaana ja hampaat pestyinä, kodin siivottuna jne jne. Ja siihen vielä päälle se, että häntä paleli tosi usein ja saattoi jopa mennä nukkumaan toppatakki yllään. Lähesty siinä sitten... Itse nukuin alasti joten ei siellä makkarissa oikeasti mikään kylmä ollut.
Katsotaan kalenterista, että "Jahas, se on taas lauantai" ja laitetaan sauna päälle. Saunassa mies toljottaa tissejä ja sanoo:"Kappas, tissit!" ja peseytymisen jälkeen mennään makkariin "pukeutumaan", kuten lapsille sanotaan. Puolen tunnin päästä mies rojahtaa sohvan toiseen päähän kaljapurkki kourassa katsomaan jalkapalloa ja vaimo toiseen päähän sidukoineen katsomaan kännykkää.
Sanotaan päivittäin halumme ihan suoraan päin toisen naamaa. 100% kerroista on johtanut seksiin, joten hyvin toimii.
Vähän riippuu. Tavallisena arkena joskus sovitaan, että illalla/huomenna illalla vois vaikka panna. Viikonloppuisin, erityisesti lauantaisin on melko tavallista että seksiä on, jos ei puolisolla ole menkat eikä olla missään kylässä tms. Silloin vain yleensä otetaan vaatteet pois ja sujahdetaan vierekin peiton alle, kun lapset nukkuvat Sitten joskus taas hiplailu esim sohvalla lojuessa tai yhteisessä suihkussa johtaa seksiin ilman sopimista tahi lauantaita. Suhdetta takana reilusti kolmattakymmentä vuotta, lapset on silti vielä pieniä.
Yleensä jompi kumpi kysyy että seksiä tänään? Sit yhdessä päätetään nyt vaiko myöhemmin päivän aikana, molempien himojen mukaan ja tilanteen kriittisyyden mukaan. Heh.
Vierailija kirjoitti:
Katsotaan kalenterista, että "Jahas, se on taas lauantai" ja laitetaan sauna päälle. Saunassa mies toljottaa tissejä ja sanoo:"Kappas, tissit!" ja peseytymisen jälkeen mennään makkariin "pukeutumaan", kuten lapsille sanotaan. Puolen tunnin päästä mies rojahtaa sohvan toiseen päähän kaljapurkki kourassa katsomaan jalkapalloa ja vaimo toiseen päähän sidukoineen katsomaan kännykkää.
Hyvä esimerkki parisuhteesta, joka toimii ja jossa seksi ei ole mystinen, elämää suurempi asia.
Meillä todetaan viikonloppuaamuna kahvin ja lehden luvun jälkeen (lapset jo muuttaneet) : Mennääks vähän lepuuttelemaan tms. Jompikumpi ehdottaa, vaihtelee. Kumpikaan ei ole missään jatkuvassa "kiimassa", mutta kumpaakaan ei tarvitse asiaan erikseen houkutella tai lämmitellä. Suukoilla, halailemmalla, koskettamalla hellästi, kivoilla sanoilla pitkin viikkoa pysyy valmius seksiin puolin ja toisin.
35 v. yhdessä.
Meillä on melko intensiivinen suhde,teemme töitä yhdessä ja olemme muutenkin hyvin tiiviisti yhdessä. Ei ole kuukaudessa montaa päivää kun emme ilmaise haluamme toista kohtaan,koskettelemme monta kertaa päivässä toisiamme ja töidenkin lomassa helposti ohimennen lähestytään toista-pusuin,suudelmin,pyllyä puristaen ym. Silloin kun erossa olemme,tulee läheteltyä suoria/vihjailevia viestejä. Kaikkiaan rakkaus ja halu on läsnä aina. Joskus on kiihkeämpää,joskus väsyneempää tarpeet tyydyttävää pikaseksiä,kuinka kulloinkin. Aloite tulee luontevasti molemmilta,joskus se ilmaistaan sanoin, joskus katse riittää,joskus toinen ilmaisee halunsa kiihkein suudelmin-johon toisen on helppo tempautua mukaan jne. Meillä halut on käyneet alusta alkaen hyvin yhteen,määrällisesti ja muuten. Meille toimiva seksi elämä on parisuhteen liima,ja sitä liekkiä on pyritty vaalimaan kaikin tavoin. Seksiä harrastetaan ehkä n.joka toinen päivä,suhdetta takana 23v.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on melko intensiivinen suhde,teemme töitä yhdessä ja olemme muutenkin hyvin tiiviisti yhdessä. Ei ole kuukaudessa montaa päivää kun emme ilmaise haluamme toista kohtaan,koskettelemme monta kertaa päivässä toisiamme ja töidenkin lomassa helposti ohimennen lähestytään toista-pusuin,suudelmin,pyllyä puristaen ym. Silloin kun erossa olemme,tulee läheteltyä suoria/vihjailevia viestejä. Kaikkiaan rakkaus ja halu on läsnä aina. Joskus on kiihkeämpää,joskus väsyneempää tarpeet tyydyttävää pikaseksiä,kuinka kulloinkin. Aloite tulee luontevasti molemmilta,joskus se ilmaistaan sanoin, joskus katse riittää,joskus toinen ilmaisee halunsa kiihkein suudelmin-johon toisen on helppo tempautua mukaan jne. Meillä halut on käyneet alusta alkaen hyvin yhteen,määrällisesti ja muuten. Meille toimiva seksi elämä on parisuhteen liima,ja sitä liekkiä on pyritty vaalimaan kaikin tavoin. Seksiä harrastetaan ehkä n.joka toinen päivä,suhdetta takana 23v.
Tuosta jäi uupumaan viimeiseen kysymykseen vastaus,mitä siihen seksiin kuuluu. Meillä siihen kuuluu hyvin monipuolisesti eri asennot,suuseksi puolin ja toisin, eri paikat, pikapanot töiden lomassa,tai pidemmän kaavan mukaan etenevät illat,jolloin talo tyhjä ja olemme vain toisiamme varten,silloin edetään hitaasti kiusoitellen,jutellaan,kosketellaan,ollaan vain lähekkäin,hyväillään toisiamme,kaikkea mikä nostaa halut aivan huippuunsa. Arkiseksi on nopeampi suoritus,mutta siihenkin kuuluu osana suuseksi ja eri asennot.
Muodostan vasemman käden peukalosta ja etusormesta ympyrän ja työntelen siihen oikean käden etusormea ja sanon että miten olis tänään vähän fiu-fiu ja lipaisen samalla huulia.
Sanon ihan suoraan vaimolle että nyt haluttaisi seksiä. Yleensä saan vihreää valoa, mutta jos vaimoa ei huvita, niin antaa ainakin yleensä käsi- tai suuhoitoa. Ei tarvitse elää paineessa ja tästä olen vaimolleni todella kiitollinen.
Kyllä kateellisena luin näitäkin. Meillä joskus saattaa joka toinen kuukausi jotain tapahtuakin jos uskallan tehdä aloitteen. Vaimo käy aikaisin nukkumaan ja on pää tai niskat jumissa ni turha edes ehdotella mitään. Aikaa olis aiemminkin illalla mutta häviän 5-0 suoratoistoille.
"Miten pitkässä parisuhteessa seksin aloitus etenee?"
No meillä se etenee ainakin niin, että minä teen erilaisia sanallisia ja sanattomia ehdotuksia muutaman illan välein pari kolme viikkoa, ja vaimo reagoi niihin kääntämällä entistä tiukemmin selkää minulle ja ilmoittamalla haluavansa nukkua. Sitten pari-kolme viikkoa kestäneen torjunnan jälkeen hän joku ilta jättää kääntämättä selkää, ja antaa asioiden edetä ja tapahtua. Ehkä joskus siitä sitten innostuu itsekin liikuttelemaan eviään. Näin se aloitus meidän pitkässä parisuhteessa etenee.
Melkoisen kurjaa, vai mitä. Olen yrittänyt kysyä, mitä hän toivoo tai mitä voisin tehdä, jotta se tuntuisi hänestä hyvältä, mutta en saa mitään hyödyllisiä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
"Miten pitkässä parisuhteessa seksin aloitus etenee?"
No meillä se etenee ainakin niin, että minä teen erilaisia sanallisia ja sanattomia ehdotuksia muutaman illan välein pari kolme viikkoa, ja vaimo reagoi niihin kääntämällä entistä tiukemmin selkää minulle ja ilmoittamalla haluavansa nukkua. Sitten pari-kolme viikkoa kestäneen torjunnan jälkeen hän joku ilta jättää kääntämättä selkää, ja antaa asioiden edetä ja tapahtua. Ehkä joskus siitä sitten innostuu itsekin liikuttelemaan eviään. Näin se aloitus meidän pitkässä parisuhteessa etenee.
Melkoisen kurjaa, vai mitä. Olen yrittänyt kysyä, mitä hän toivoo tai mitä voisin tehdä, jotta se tuntuisi hänestä hyvältä, mutta en saa mitään hyödyllisiä vastausta.
Miten te jaksatte tollasta? Eikö teitä yhtään kiinnosta oma hyvinvointinne?
Tollasesta suhteesta kuuluu suksia ulos. Tai sitten purkaa paineensa muualla.
Kaikki muu on täysin munattomien vässyköiden hommia.
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä enää oikein jaksakaan. Mutta kun on lapsia ja muilta osin ihan toimiva parisuhde, niin siihen ulos suksimiseen on aika korkea kynnys. Jos lapsia ei olisi, olisin häipynyt kauan aikaa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä kyllä enää oikein jaksakaan. Mutta kun on lapsia ja muilta osin ihan toimiva parisuhde, niin siihen ulos suksimiseen on aika korkea kynnys. Jos lapsia ei olisi, olisin häipynyt kauan aikaa sitten.
Onhan se syy tuokin. Voimia vaan loppuelämälle.
Oikeus valittamiselle perutaan, jos mitään ei itse kykene asialle tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tavallinen tarina...
Näitä löytyy joka niemestä, notkosta ja saarelmasta.
Kuka tekee aloitteen, miten? Sanotteko ääneen vai pelkkää hiplausta? Miten sieksi etenee ja mitä siihen kuuluu?
16v ja risat yhdessä. En tiedä onko niin pitkä suhde muttei sieltä lyhyimmästäkään päästä. Meillä minä teen nykyisin aloitteen useimmiten. Yleensä jo pitkin päivää tai iltaa osoitan haluni kosketuksilla, suudelmilla ja katseilla. Joskus taas nukkumaan mentäessä alan silitellä miestä ja siirryn aika äkkiä sivelemään sisäreittä, sillä siitä hän pitää kovasti. Samalla saatan esim suukotella ja viedä miehen kättä rinnoilleni. Sisäreittä silitellessä käsi osuu vähän väliä "vahingossa" penikseen. Siitä se sitten lähtee. Samoin jos mies tekee aloitteen niin alkaa hyväillä mua joka puolelta ja suukotella. Joskus itse saatan ihan sanoa että nyt panettaa mutta useimmiten seksi alkaa ilman sanoja. Tiedämme jo toisen katseesta että nyt himottaa.
Aikamme siliteltyämme ja suudeltuamme kädet hakeutuvat yhä enemmän jalkoväliin hyväilemään. Kohta jompikumpi antaa suuseksiä. Se kuuluu lähes joka kerta meillä seksiin. Jos mies nuolee mua niin saan vähintään yhden orkun. Minä sen sijaan vien miehen orgasmin rajoille monta kertaa mutta orgasmin hän haluaa yleensä yhdynnässä. Suuseksiorkun jälkeen haluan nopeasti peniksen sisääni. Yhdynnässä ollaan yleensä 2-3 eri asennossa ja niiden välissä voi olla vielä suu- ja/tai käsiseksiä. Aika usein homma päättyy siihen että laukeamme yhtä aikaa. Koko hommaan menee vähintään puoli tuntia mutta harvemmin yli tunti.
"Nyt akka ne housut alas ja nussitaan! Johan tässä on aikamme höpötelty ja treffailtu".