Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuisten torstaipinoa

26.10.2006 |

Heissulivei kaikille!

Oikein piti toiseenkin kertaan lukaista, mutta en ainakaan ollut löytävinäni pinoa tälle päivälle. Suokaa anteeksi jos sokeus iskenyt =)

Täällä on myös liikkeet tuntunut tuolta viikosta 14-15 asti. Aluksi kyllä ajattelin että nyt alkaa tällä mammalla viiraamaan korvien välissä mutta kyllä ne liikkeitä oli. Nyt tuntuvat jo ilman että niitä edes " pysähtyy" kuuntelemaan. Tuntuu olevan vähän vilkkaampi kaveri tämä kun esikoinen.

Me ostettiin isompi auto toukokuussa, eipä olisi vanhaan saatu mahtumaankaan tuota esikoisen istuinta, kun siis turvakaukalosta istuimeen siirryttiin. Kauheen pienet jalkatilat takana tuntuu monessa autossa olevan. Meillä ei vanhassa autossa saanut turvakaukaloakaan kuskin penkin taa jos mieheni ajoi. Eikä sentään nyt mun mielestä niin takana penkki voinut olla kun mies 180cm pitkä, eli ihan vain keskiverto pituinen mies. Siitä viisastuneena ostettiin isompi auto, ja farmari.

Pistetäänpä tälle päivälle siis galluppia että mikä auto teillä on ja meinaatteko vaihtaa ja mihin?

Meillä siis 04 vuoden VW passat ja ollaan tosi tyytyväisiä oltu. (Miehelle nää autot on kun toisia lapsia...................)

Meillä sairastu esikoinen nuhaan edellisyönä joka meni enemmän ja vähemmän pipariksi, viime yönä otti sitten takasin ja nukkui klo 19-7. Meillä siis tosi harvinaista minkäänlainen yöheräily, saati sitten valvominen. Yleensä kipeenäkin nukkuu tosi hyvin, melkein enemmän ku terveenä, kiukuttelee sitten hereillä ollessaan.

Täällä vähän paistellut aurinkokin tänään, vaikka kylmä ilma muuten ollut. Auringonsäteitä siis jokaisen torstaihin!

Riina, pikkuykkönen tänään 10kk ja pikkukakkonen rv 17+1

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sitten tänään se nla lääkäri käynti. Olin todella pettynyt ku oma nlatäti oli lomalla niin oli sijainen, joka tylysti otti vaan painon,verenpainen,pissan katsoi ja antoi uuden ajan, tuumas että mene lääkäri odottamaan. Onneksi sitten oli tosi mukava nla lääkäri. Tämä kyseinen lääkäri kesällä laittoi tyttäreni tutkimukseen ku keuhkoista kuului röhinää. Nyt neiti on hyvien lääkärien ansiosta kunnossa eikä todettu infektioastmaa.

Nyt on vaan neidille alkanut tulevaan poskihampaita niin meinaa välillä olla yöt itkuisia, mutta viime yön nukkui kunnolla varmaan särkylääkkeen ansiota.

Aamulla sitten lähdin autolle kävelemään niin asfaltin pinnassa oli mustaa jäätä ja suoraan vatsalleen. Mutta onneksi oli se lääkäri käynti ja sydän äänet kuului ja kohdunsuun tilanne normaali. Seuraava nla käynti 20.11 ja toivottavasti oma nlatäti on paikalla, eka käynnillä jäi kaikki asiat leveille ku oli niin kiire.

G: Ostettiin syyskuussa renaul laguna farmari vm.01, entinen meni lunastukseen. Mies ajoi kolmion takaa suoraan keulaan/kylkeen. Ei vissiin oli ihan omissa ajatuksissa. Mutta siinä risteyksessä tapahtuu näköjään " paljon" kolareita, vaikka on pieni tie ja nopeusrajoitus 40km/h.

Täällä ei liikeitä tunnu, eikä varmaan puhettakaan ennen rv.19.

T.Marru, esikko 10/05 ja möhkis rv 13+6.

Vierailija
2/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku eilen kyseli rakenneultrasta. Meillä kunta maksaa np-ultran ja rakenneultran. Minä ehkä jos ei olisi tälläistä mahdollisuutta niin kävisin yksityisellä. Näkis ainakin että vauveliinillä on kaikki kunnossa, ja me kysyittäis sukupuoli. Tai siis kysyttiin esikoiseltakin mutta sitä nähty, nyt aiotaan tulevalta kakkoselta kans yrittää jos näkyis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelenpa minäkin muutaman rivin :) Melkeinpä päivittäin käyn kyllä pinot lukemassa, mutten oo saanu aikaiseksi kirjoitella..

Väsymys vaivaa yhä edelleen. Oikein odotan sitä luvattua toisen kolmanneksen energiaa pursuavaa vaihetta, jota ei oo kyllä tällä suunnalla valitettavasti näkynyt. Onneksi luennot on aika iltapäiväpainotteisia, joten harvemmin täytyy kukonlaulun aikaan kirmailla ylös. Siltikin tuntuu että jo pieni " ponnistus" (esim. normi kauppareissu) ottaa voimille. Pitänee pyytää terkaa ottamaan hemoglobiini kun seuraavan kerran on neuvola.

Ensi viikon keskiviikkona on vihdoin ja viimein rakenneultra!! Se onkin ensimmäinen kerta kun päästään pikkuista kurkkaamaan :) Oulu kun tarjoaa vaan tuon yhden ultran, eikä ole sitten tullut yksityiselle mentyä.. Ehkä sitten myöhemmillä viikoilla voisi harkita tuota yksityistä.

Liikkeitä oon tuntenut jo jonkin aikaa. Alussa en ollut varma onko ne sitä ittiään, mutta nyt alan olla jo aika varma. Tuntuu kuin mahassa kuplahtelisi pienoinen laavalamppu =) Enpä tiedä mitä muutakaan nuo tuntemukset olisi kuin pikkuisen liikkeitä. Ihanaa!

Masu on kasvanut jo ihan hyviin mittoihin, eipä tätä pömppää enää paljoa piilotella. Äippähousut olleet käytössä jo pitkään, samoiten belly belt.

G: Meillä on iänvanha Madzan rotisko, mies toivoo koko ajan että joku varastaisi sen, että saisi käyttää vakuutusrahat uuden ostoon :) Että pikku vinkkiä oululaisille, auttakaa meitä ja pöllikää meidän auto :D Ehdottomasti uusi menopeli pitää hankkia ennen huhtikuuta, mutta jätän sen homman suosiolla tuolle siipalle....

Huomasin muuten tuossa vähän aikaa sitten, että mihinkäs minä oon tippunut meidän esittelylistalta....? :( Pitääkö käydä kirjoittamassa esittelyteksti uusiksi vai mitä?

Kirpakoita syysilmoja muille huhtiksille, voikaahan hyvin!

S, rv 16+3

Vierailija
4/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vähän aikaa pimennossa ja kirjoitellut jonkin verran tuonne " enska-osastoon" .. Olo on hyvä, aika menee suhteellisen nopeasti. Kohta pitää muuttaa ja olla evakossa pari kuukautta ennen kuin päästään uuteen isompaan kotiin ja saan sisustaa myös tiitiäiselle huonetta. :) 2 vkon päästä on sitten taas ultra kättärillä, sitä pitäis jaksaa odottaa! Uuteen kotiin ois sitten vasta tarkoitus alkaa hankkimaan sänky, hoitopöytä jne tarvikkeita.. Ei vaan malttaisi millään odottaa.

G: Meillä on toistaiseksi ollut vain yksi auto, Opel Corsa joka on ollut ihan loistava! Nyt aiotaan vielä tämän vuoden puolella ostaa päräyttää farmari, kiikarissa ois uusi tai max 20000km ajettu uudenveroinen Skoda Octavia, Ford Focus tai sitten joku Opel.. Kaikki käy.

Kohta pitää kipaista jumppaan! Ihanaa loppuviikkoa! :)

Mammanalku + tiitiäinen 16+6

Vierailija
5/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serenity: mulla ei ainakaan ekassa raskaudessakaan sitä " energistä" vaihetta kestänyt kun viikosta 20 viikkoon 25.. tai siis oikeestaan tämä oli se aika jolloin ei ollut mitää isompia vaivoja..että toivottavasti sulla on vähän pidempi =)

Nin tosiaan ultrasta. Täällä kunta maksaa np- ja rakenneultran, mutta me ei tuossa np-ultrassa oltukkaan, mä olin niin huonossa kunnossa etten olisi jaksanut ja joka tapauksessa sen tuloksesta huolimatta tätä raskautta ei olis keskeytetty enkä olis pystyny antamaan ottaa punktiotakaan joten se sitten jäi käymättä. Rakenneultra on 15 päivä ensi kuuta.

Täälläkin on aikalainen vatsa, ei kanssa tarvi kellekään selitellä että ei olisi raskaana =D

Vierailija
6/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä alkaa hermo pikkuhiljaa paukkumaan, mulla on tulossa varmaan joku leksailun maailmanennätystulos. Olisi aika jo alkaa sen mukavanpuoleisen keskiraskauden ja jäädä nämä alkuraskausoireet taakse. Nytkin tekee tiukkaa mennäkö ulkoiluttamaan koiraa vai pistää tohon sohvalle nukkumaan. Paha valinta.

Meille hommattiin kuukausi sitten kakkosautoksi Citroen Xsara, farmarimallinen auto. Eli ainakin rattaat pitäisi mahtua kyytiin kunnolla sitten kun sen aika on. Tosin eipä siinäkään turhan paljon takapenkillä ole jalkatilaa varsinkin kun tuo siippa on kyydissä. Itsellä penkki on ajaessa ihan niin edessä kuin voi olla ja silloin sinne mahtuu normi-ihminen mukavasti taakse. Mulla onkin menossa kova ajotreenailu. Juurikaan ei ole tullut autoa käytettyä autokoulun jälkeen (ja siitä on jo aikaa...). Täällä on tullut teillekin kunnon jäät, enkä uskaltanut edes harkita ottavani (tänäkään) aamulla autoa. Joten pyörän kanssa tuli sitten luisteltua kuuden kilsan matka. Tosin ikävästi takaraivossa kolkutti siipan ja anopin sanat, että kaadupa kerrankin, niin voi meidän mukelo olla entinen mukelo. No harjoitus tekee mestarin. Siihen pyritää, että keväällä ollaan superautoilijoita :)

Coltsfoot 16+4

Vierailija
7/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiti taitaa muuten olla aivan ykkösluokan kitisijä :) Pitää koittaa skarpata senkin suhteen. Päivän positiivisuus olikin, että meijän superkiireinen proffa meinasi, että tämä tuleva mami valmistuisi vielä tämän vuoden puolella :D Jihaa sille!

Vierailija
8/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja koska huono pää=muistan aina yhden asian kerralla niin mistähän mahdan löytää tuon huhtikuisten esittelypinon?

Vierailija
9/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on liikkeitä tuntunut jo viikosta 15 asti. En oikein ollut varma ensin, mutta nyt on masussa käynyt viimeiset päivät semmoin potkumaratoni, ettei voi enää erehtyä. Esikoisesta tunsin vasta viikolla 20, että ylläri tämä oli :)

Meillä vielä 2 viikkoa rakenneultraan, kiva juttu on se että meidän sairaala on just saanut uuden ultrauslaitteen ja nyt kun kaveri kävi siellä niin se oli 4d ultra. Kivaa :D

Galluppia sitten. Meillä on ykkösautona Toyota Corolla Verso 2005, ja ukkeli ajelee v.99 Ford pakulla. En muista mimmoinen se on :) Ihan tyytyväisiä ollaan, varsinkin kun toyotaan mahtuu 7 ihmistä, niin ei tarvi äkkiä vaihtaa.

Mut nyt mun kakut palaa kohta uuniin...

Nyla 16+5

Vierailija
10/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muutamaan päivään ehtinyt juttuja lukea.

) .) Väsymys jatkuu edelleen... Välillä on sentään parempia päiviä, eli väsymys alkaa joskus kahdeksalta illalla... Pahoinvointiakin esiintyy taas. Olen huomannut, että jos tulee aamulla kiire, niin taatusti pitää kiirettä lisätä pyttyyn nojaillen. Pitää vissiin ruveta nousemaan sängystä aikaisemmin, mutta kun ei millään saa itseään kammetua ylös!

G: minulla on Opel Corsa, vaihdoin edellisen " sorsan" vähän uudempaan alkusyksystä ennen kuin tiesin raskaudesta mitään. Silloin toiveikkaana halusin viisi-ovisen, että olisi sitten tulevaisuudessa helpompi kuskata lasta/lapsia. Viikko vaihdon jälkeen totesin olevani raskaana. Ajoitus osui kyllä ihan nappiin. Tänään käytiin autokaupoilla. Tällä kertaa mieheni autoa vaihtamaan. Opel Vectra farmari vaihtuu kauan kaivattuun Volvon farmariin. (tämä on siis ollut mieheni unelma jo niin kauan kuin muistan.) " Syynä" tähän vaihtoon kuulemma on, että nykyisessä autossa ei ole takapenkillä valoa (kaveri oli huomannut), joten lapsen istuimeen laitto on hankalaa. Enpä ole aikoihin kuullut yhtä " hyvin" perusteltua auton vaihtoa. Kaikkea noi miehet keksii, kun autokuume iskee ;) Jestas että tuli sekava teksti.

Tiikki 14+2

Vierailija
11/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin alkanu tuntea liikkeet.Iltaisin ku pitäs nukkumaan ruveta pikkuinen heittää kuperkeikkaa.kiva kun tuntee,että joku siellä myllää.

Viimeiset päivät taitaa olla käsillä,että pääsee pyörällä töihin.Oli aamullakin lukko jäätynyt niin,että kesti aikansa sitä rämpyttäessä.

Meillä autona 98 nissani,mutta kyllä sinne saa vielä yksi turvakaukalo mahtua.Kuhan muksu kasvaa,niin vaihdetaan sitten isompi.

Töissä olo tuntuu aika raskaalta,kun jalkojen päällä oltava koko päivä.oon ajatellu,että jos vuoden vaihteeseen asti jaksais tehdä ainakin töitä.Keikkahommia teen,niin voin tehdä niin pitkään kun jaksan.Ja alkaa työhousutkin puristaa kohta siihen malliin,että keksittävä joku ratkasu siihen mitä laittaa jalkaan=)

huiskutin 16+2

Vierailija
12/12 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan äkkiä tuohon galluppiin vastailen.

Meillä on tällä hetkellä autoja vähän liikaakin, mut enimmäkseen itse ajelen vanhalla Kadetilla ja mies uudella VW Golfilla. Golf on miehen " mussukka" laitettu ja viritetty ja ties mitä... Mun Kadetti menee ihan hyvin vielä eteenpäin, mut vuodenvaihteeksi on tilattu tehtaalta uusi Mazda 5. Tulee erilaisella koneella, kuin mitä Suomessa normaalisti myydään, niin tulee vähän monimukaisempaa reittiä. Mutta se siitä...

Liikkeitä tuntuu jonkin verran, mutta vielä joutuu pysähtyä kuuntelemaan...

Nyt on mentävä, herkut palaa uuniin... Käry nousee jo!

~Murmutti 16+0 ja esikko 08/04