Täytän 70 vuotta
Nyt kyselee tuttavat mitä aion tehdä jatkossa? Missä jatkossa?
Elän niinkuin tähänkin asti. Ymmärrän että tämä ikä edellyttää että alkaa tekemään kuolemanasiivousta, tehty testamentti valmiiksi ja niin edelleen.
Ostin itselleni salikortin lahjaksi ja aion treenata 2 kertaa viikossa, käyn kokoaika töissä ja nautin että olen terve.
Miksi tämä ikä tekee minusta vanhan ylijäämän? Se ei näy enkä ymmärrä, miksi ihmetellään miksi teen töitä. Rakastan työntekoa, autolla ajamista, matkustamista, treenaamista, kauniita vaatteita, hyvää ruokaa , kivoja iltoja musiikin parissa .
Ei sitä yöstä toiseen voi muuttua ihmisenä.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Luulen että yrittävät kysyä jäätkö eläkkeelle nyt vai jatkatko työntekoa ja miksi. Koska se on uusi asia heille. Ja ehkä harrastukset tai matkustus kiinnostavat heitä.
Ymmärrän. Kysyjän äiti on ikäiseni , todella mummo! Me ollaan vaan niin erilaisia.
Matkustaminen on rajoitettua ,koska haluan seuraa matkoille. Ja se ei ole niin yksinkertaista ,kun ihmisillä ei ole varaa. En puhu mistään kalliista matkoista ,mutta monella on todella tiukkaa. Itse voin tehdä valintoja koska olen töissä ja turvannut talouteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin 60, mietin että kun olen tähän ikään selvinnyt vastoin monenkin ennustuksia, pitää juhlia. Kunnon kestit ja kekkerit, kivaa oli.
Sinunkin kannattaisi jo sitä arkkua alkaa katseleen.
Minkä ihmeen takia? Menepä nyt heti huomenna aamusta hautaustoimistoon ja valitse arkkusi. Siinä sinulle sopivaa puuhaa.
Juuri niin. Sinullekaan ei ole taattu yhtään päivää eikä edes hetkeä.
Minä 70+v voin iloita kaikista runsaista päivistä, jotka olen saanut. Tulevaa en tiedä edes minuutin päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin 60, mietin että kun olen tähän ikään selvinnyt vastoin monenkin ennustuksia, pitää juhlia. Kunnon kestit ja kekkerit, kivaa oli.
Arkuntekokurssi olisi hyvä, saisi mieleisensä kirstun. Ei tarvis perikunnan tuhlata siihenkään. Semmoisia kirjahyllyä on maailmalla, että siitä voi ajan tullen tehdä arkun, niinkuin transformers- idealla. Näppärä sekin, ekolookista.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea uskoa että täällä on jotain 50-70-vuotiaita.
Onnittelut ap, hienoa että olet hyvässä kunnossa.
Itse olen 72 vuotta ja terveenä olen minäkin saanut olla. Töissä en ole enää ollut kuuteen vuoteen. Olisin tietysti voinut vielä jatkaakin töissä, mutta jätin työelämän siksi, että pystyisin olemaan enemmän avuksi lasteni perheille. Lastenlapsia tapaan usein ja hoitelen heitä parikin kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arkuntekokurssi olisi hyvä, saisi mieleisensä kirstun. Ei tarvis perikunnan tuhlata siihenkään. Semmoisia kirjahyllyä on maailmalla, että siitä voi ajan tullen tehdä arkun, niinkuin transformers- idealla. Näppärä sekin, ekolookista.
Eräs mies valitsi Billy kirjahyllyn Ikean sarjasta arkuksi isälleen .
Oli nimittäin jo isän kotona valmiina joten ihan OK . Ei ole väliä mihin laatikkoon haudataan.
Kuka välittää jos Billy puetaan kauniilla lakana tai muulla kankaalla ja koristellaan kukilla, se menee joka tapauksessa polttoon .
Itse olen sen verran lapsellinen ja turhamainen että haluan punaisen lakatun arkun ja punaiset vaatteet se päivä. Punainen mekko ja punaiset korkokengät .......punaiseksi maalatut huulet, kuten aina.
Minä täytän ensi viikolla 60 v. Juuri hain lisää erektiolääkettä kun ei oikein muuten ota eteen. En tiedä johtuuko iästä vai siitä että vaimo on lihonnut eikä ole enää niin hemaiseva. No silloin tällöin tulee harrastettua kuitenkin seksiä hänen kanssaan.
Itse en syö muita lääkkeitä kuin silloin tällöin noita erektiolääkettä. Urheilen noin 3-4 kertaa viikossa. Eli käyn salilla, fillaroin 40-60 km lenkkejä ja talvella hiihdän 20-40 km lenkkejä.
Saas nähdä kuinka kauan täällä keikutaan ennen kuin noutaja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea uskoa että täällä on jotain 50-70-vuotiaita.
Juu ymmärrän sinua. 15-vuotiaan on varmaan vaikea uskoa, että tuon ikäiset ovat enää edes elossa.
N57
🥳 onneks olkoon!
Äitini on elämäniloinen 76 vee rintasyövästä juuri parantunut.
Rukoilen että hän on terveenä kanssamme kaauuuan
Vierailija kirjoitti:
Minä täytän ensi viikolla 60 v. Juuri hain lisää erektiolääkettä kun ei oikein muuten ota eteen. En tiedä johtuuko iästä vai siitä että vaimo on lihonnut eikä ole enää niin hemaiseva. No silloin tällöin tulee harrastettua kuitenkin seksiä hänen kanssaan.
Itse en syö muita lääkkeitä kuin silloin tällöin noita erektiolääkettä. Urheilen noin 3-4 kertaa viikossa. Eli käyn salilla, fillaroin 40-60 km lenkkejä ja talvella hiihdän 20-40 km lenkkejä.
Saas nähdä kuinka kauan täällä keikutaan ennen kuin noutaja tulee.
Siihen asti ennenkuin noutaja tulee kuten sanoit, eläkäämme elämme täysillä 🥰
Kovasti synttärionnitteluja! Ihanaa, että teet, mitä haluat ja pidät terveydestäsi huolta :)
Lämpimät Onnittelut täältkin. Ensivuonna tulee 70 vuotta täyteen . Syövastä toipunut.
Ja taas kaunis aamu. Luoja on minulle hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Lämpimät Onnittelut täältkin. Ensivuonna tulee 70 vuotta täyteen . Syövastä toipunut.
Ihana että selvisit. Kuten huomaat, ei se ikä paperilla ole tärkein.Se on että on terveyttä ja hyvinvointia. Onnittelut etukäteen !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja kommentteja. Piristää..........
Jos sanon näin, minä mummo, että hoidan nuoria 9 kk ja ylöspäin. Ei se elämä ole itsestään selvää. Elämä voi olla hyvä tai päinvastoin.
Milloinkaan ei tiedä mitä tapahtuu huomenna. Kuten se nuori mies, jolla IT firma, tosi hyvin pyyhki, ja yhtäkkiä sai epilepsian 31 vuotiaana. Möi firman ja kamppailee elämänsä kanssa.
Tai se nuori ratsastajanainen, jota hevonen potkaisi ja istuu kiinni hengityskoneessa eikä voi liikuttaa päätä eikä paljon muutakaan!
Että olkaamme kiitollisia jokaisesta terveestä päivästä ja eläkäämme sen mukaan , että mitä tahansa voi sattua .Eli kunnioittakaamme elämäämme ja empatia muita kohtaan on tärkeä.
Kaikki me olemme samanlaisia huolimatta ihon väristä, pituudesta, ulkonäöstä, kasvuympäristöstä.
Hevosharrastus on kyllä vaarallista. Entinen opettajani kuoli ratsastusretkellään ja monille on sattunut pienempiä tapaturma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja kommentteja. Piristää..........
Jos sanon näin, minä mummo, että hoidan nuoria 9 kk ja ylöspäin. Ei se elämä ole itsestään selvää. Elämä voi olla hyvä tai päinvastoin.
Milloinkaan ei tiedä mitä tapahtuu huomenna. Kuten se nuori mies, jolla IT firma, tosi hyvin pyyhki, ja yhtäkkiä sai epilepsian 31 vuotiaana. Möi firman ja kamppailee elämänsä kanssa.
Tai se nuori ratsastajanainen, jota hevonen potkaisi ja istuu kiinni hengityskoneessa eikä voi liikuttaa päätä eikä paljon muutakaan!
Että olkaamme kiitollisia jokaisesta terveestä päivästä ja eläkäämme sen mukaan , että mitä tahansa voi sattua .Eli kunnioittakaamme elämäämme ja empatia muita kohtaan on tärkeä.
Kaikki me olemme samanlaisia huolimatta ihon väristä, pituudesta, ulkonäöstä, kasvuympäristöstä.
Hevosharrastus on kyllä vaarallista. Entinen opettajani kuoli ratsastusretkellään ja monille on sattunut pienempiä tapaturma.
Yksi Ruotsin parhaista kilparatsastajista on myös tuomittu rullatuoliin. Peri ilkeän taudin joka on johtanut hänen vuorokauden ympäri kamppailuun eri sairauksia vastaan. On parkinson, on liikuntakyvytön . Ei voi syödä ruokaa vaan vatsan kautta nesteenä syö ..........Tosi surullista.
Ihana ! Siinä sitten hakekoot itse kukanenkin perintöjä!
Minusta on vaikea tehdä testamenttia ,koska en pidä erityisesti sukulaisista. Ja kuitenkin täytyy päättää miten jakaa jäämistö ,kun se päivä tulee.