Missä se Helsinkiin luvattu viilentävä sade viipyy?
Luvattiin että klo 11 alkaa. Sitten että klo 14. Sitten että klo 17. Ei näy, hiostaa vaan ja on kuuma.
Kommentit (30)
Kyllä on tuskainen olo. Odotan niin kovasti syksyä ja sitä että lämpötila tippuu alle 15 asteen.
Tarvitsemme rankkasateen joka puhdistaisi kadut saastasta.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsemme rankkasateen joka puhdistaisi kadut saastasta.
Se olisi enemmän kuin tervetullut näiden helteen sekoittamien hullujenkin vuoksi.
Ei näytä ennen ensi viikon keskiviikkoa edes ennustavan alle kahtakymppiä.
Haastakaa oikeuteen se perhanan sade! Muuten, kyllä täällä muuallakin päin Suomea tarkenee.
Kaikki tulevat saateet on taas kerran peruttu! Tänään tuli vaan pientä tihkua.
Jostain syystä ennustetut sadepilvet onnistuvat aina siirtymään pohjoisemmaksi pk-seudulta. Taitaa olla tämä ilmastonmuutospahalainen syynä, eikä säänhaltija saa sitä kuriin.
Ilmankosteus on taas korkea, mulla mittari näyttää jotain 86%. Päätä särkee, lihakset jumissa, jne... Nihkeä olo. Sade olis edes viilentänyt lämpötilaa hieman.
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ennustetut sadepilvet onnistuvat aina siirtymään pohjoisemmaksi pk-seudulta. Taitaa olla tämä ilmastonmuutospahalainen syynä, eikä säänhaltija saa sitä kuriin.
Ilmankosteus on taas korkea, mulla mittari näyttää jotain 86%. Päätä särkee, lihakset jumissa, jne... Nihkeä olo. Sade olis edes viilentänyt lämpötilaa hieman.
Mulla ei ole ikinä ollut Helsingissä tällainen olo. Olin liikkeellä keskustassa ja hiki valui. Luulin että mulla on kuumetta mutta muitakin siis vaivaa tämä sää.
Asun Alppilassa ja seuraan säätiedotteita aika säännöllisesti, useita kertoja joka päivä. En ole missään kohtaa nähnyt luvatun mitään reipasta sadetta tai muutosta korkeapaineen suuntaan? Ennusteissa on näkynyt sateen mahdollisuus mutta sademääräarvio on ollut koko ajan pieni ja lähinnä tuota korkeaa ilmankosteutta ja ukkosen uhkaa näkynyt.
Tuntuu oudolta että ihmiset tulkkaavat että on luvattu jotain runsasta raikastavaa sadetta kun ei ole ennusteissa näkynyt mitään sellaista.
Aika jännä että mun sisäilma mittari näyttää vieläkin yli 26c.
nythän ollu ihanan viileää, sisälläkin alle 38 astetta!
...tosin edelleen raapimalla tuolia saa isoja möhkäleitä hikimömmöä irtoamaan...
Kovasti lupaa olemattomia sateitakin ja usko mennyt taas ennustuksiin.
Ihanvitun tukala ja kostea ilma. Nyt on paljon tukalampaa kuin kuivempien hellejaksojen aikana ja ihmisillä näkyi jotain softshelltakkeja ja muuta paksua pukinetta päällä :D
Vierailija kirjoitti:
Kovasti lupaa olemattomia sateitakin ja usko mennyt taas ennustuksiin.
Ennustukset on tänä kesänä olleet lopulta aika helppoja: kesäkuusta lähtien lämpötila ei ole päivisin tippunut alle 23 asteen ja yölläkin on ollut lähemmäs 20 astetta. Tätä kolme kuukautta.
Niin se aina menee, että miten kesän ekat rintamasateet lähtevät menemään, käytännössä samaa linjaa noudattavat koko kesän.
Seuratkaa jatkossa.
Eilen luvattiin täksi päiväksi kaatosadetta ja ukkosmyrskyjä, eipä ole näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ikinä ollut Helsingissä tällainen olo. Olin liikkeellä keskustassa ja hiki valui. Luulin että mulla on kuumetta mutta muitakin siis vaivaa tämä sää.
Monet ovat herkkiä ilmankosteudelle. Jos on sydäntautia yms. sitten kannattaa välttää kaikenlaista rehkimistä.
Mulla on sairaus, jonka takia kärsin korkeasta ilmankosteudesta ja lämmöstä paljon. Koko keho turpoaa, on kipuja yms. En kestä liikkumista, jopa kotona askareiden teko rasittaa. En saa nukuttua. Huono olo kokonaisvaltaisesti.
Sitten kun ilmankosteus laskee sinne 70% tuntumaan, olen ihan kuin eri ihminen.
Mutta juu, en ole ilmastonmuutoksen ystävä jos se on tätä lisääntynyttä kosteutta. Olen harkinnut muuttoa jonnekin missä olisi viileämpää ja kuivempaa, kun vaan tietäisi missä sellaisia paikkoja enää on.
Jep. Noin klo 17 tuli hiukan tihkua Hakaniemessä, maa ei edes varsinaisesti kastunut (pisaroita näkyi maassa).
🥵
En ole ikinä hikoillut niin paljon kuin tänään, olin läpimärkä,enkä meinannut saada vaatteita irti ihosta kun tulin kotiin. 🥵
Siis päivällä piti olla kolmen tunnin ukkonen hgissä! Ja hah!
Joskus 15 aikoihin satoi keskustassa muutaman minuutin harvakseen, sade oli kyllä aika lämmintä, että eipä se pahemmin viilentänyt.