Missä se Helsinkiin luvattu viilentävä sade viipyy?
Luvattiin että klo 11 alkaa. Sitten että klo 14. Sitten että klo 17. Ei näy, hiostaa vaan ja on kuuma.
Kommentit (30)
Pk-seudulla on ilmeisesti ihan oma mikroilmastonsa, jonka läpi sade ei pääse. Aina luvataan, mutta koskaan ei tule.
Ainakin kesärannassa klo 23.00-04.00
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä hikoillut niin paljon kuin tänään, olin läpimärkä,enkä meinannut saada vaatteita irti ihosta kun tulin kotiin. 🥵
Sama. Yksi päivä jäin jumiin vaatteisiini kirjaimellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Asun Alppilassa ja seuraan säätiedotteita aika säännöllisesti, useita kertoja joka päivä. En ole missään kohtaa nähnyt luvatun mitään reipasta sadetta tai muutosta korkeapaineen suuntaan? Ennusteissa on näkynyt sateen mahdollisuus mutta sademääräarvio on ollut koko ajan pieni ja lähinnä tuota korkeaa ilmankosteutta ja ukkosen uhkaa näkynyt.
Tuntuu oudolta että ihmiset tulkkaavat että on luvattu jotain runsasta raikastavaa sadetta kun ei ole ennusteissa näkynyt mitään sellaista.
Yle sää sivustolla oli tänä aamuna vielä sadetta 60-70% mahdollisuudella n. klo 17-19. Sadetta tuli vähän aikaisemmin kyllä, mutta kuten sanottu, se oli minimaalisen pientä tihkua, eikä ym. tiedotuksessa luvattua määrää.
Lisäksi ensi viikolle oli luvattu jollekin päivälle sadetta, nyt sekin on hävinnyt.
Seuraan näitä joka päivä useaan kertaan ja kyllä sadetta luvataan, mutta usein säätiedotukset muuttuvat jopa tunnin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ihanvitun tukala ja kostea ilma. Nyt on paljon tukalampaa kuin kuivempien hellejaksojen aikana ja ihmisillä näkyi jotain softshelltakkeja ja muuta paksua pukinetta päällä :D
Nyt on ilmankosteus ollut jo melkein 2 viikkoa melko tapissa eli lähellä 90%. Vain muutamana päivänä laski hieman.
Jos on pilvistä/todella porottava aurinko eikä tuule kunnolla, olo muuttuu todella tukalaksi. Onneksi nyt on luvassa hieman viielämpi yö, lämpötila laskee 14 asteeseen.
Se sade tuli tänne meille. Täällä on satanut koko päivän kuin esterin p*rseestä.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla on ilmeisesti ihan oma mikroilmastonsa, jonka läpi sade ei pääse. Aina luvataan, mutta koskaan ei tule.
Samanlaista olen havainnut itsekin.
Olen asunut samassa asunnossa jo n. 20 vuotta ja jännästi olen tänä vuonna huomannut että on tuullut välillä eri suunnasta kuin aikaisempina kesinä. Ennen parvekkeelle ei tuullut koskaan suoraan kesällä, mutta tämän kesän alussa useamman viikon tuuli suoraan parvekkeelle, niin ettei siellä kestänyt istua edes lämpimällä säällä.
Myös pahoja myrskyjä on ollut viimeisten vajaan 10 vuoden aikana elokuusta alkaen ja myös talvikuukausina. Sitä edeltävän 10 vuoden ajalta en muista ainuttakaan myrskyä, jossa olisi meiltä puita kaatunut, vettä tai lunta tullut lasien välistä parvekkeelle, pihakalusteet lentäneet, tms.
Vierailija kirjoitti:
Se sade tuli tänne meille. Täällä on satanut koko päivän kuin esterin p*rseestä.
Lähetäpä se Esteri takapuolineen tänne Helsinkiin! 😁
Ota kontakti Helsingin sään tiedottajiin.Yhteystidot löytyy netistä.Ehkä saat oikean vastauksen?
aamulla salamoi vähän, mutta olivat vain elosalamoita. Jyrinää ei ollut.