Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset, jotka ei tee fyysistä työtä, tajua sitä särkyä töiden jälkeen

Vierailija
24.08.2022 |

Nivelet huutaa hoosiannaa mut pidetään laiskana kun ei pysty 4 x viikossa käymään salilla? Ärsyttää.

On se toki varmaan rankkaa istua etätöissä koko päivän puhelin kädessä, korkeintaan äänihuulia sattuu...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse en pystyisi tekemään tätä fyysistä työtä, jos en kävisi salilla. Nivelet huutaisi hoosiannaa..

Vierailija
2/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he eivät tee sitä fyysistä työtä. Siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmset, jotka eivät tee älyllistä työtä, eivät ymmärrä sitä vastuuta, uupumusta ja päänsärkyä töiden jälkeen?

Vierailija
4/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on pielessä jos noin särkee töiden jälkeen.

Vierailija
5/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin metsuri aikanani - kukaan ei nykyään kykenisi siihen. Miettikää millä Suomi on rakenettu.

Vierailija
6/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonokuntoiselle kaikki työ on fyysisesti raskasta.

Lihavat huonokuntoiset hoitsut aina huutaa että on niin raskasta.

Vähissä on raskaat työt  suomessa.

Vierailija
7/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oltava kortistossa sitten, jos nivelet ei kestä työelämän tahtia. Salilla käynti ei ole välttämätöntä. En ole itsekkään käynyt 20 vuoteen. Teen fyysistä työtä.

Vierailija
8/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain on pielessä jos noin särkee töiden jälkeen.

Varmaankin se, että ei tehdä sen työn vastapainoksi mitään treeniä. Harvassa on ne työt, joissa kroppa kuormittuu tasapuolisesti.

Vierailija
9/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonokuntoiselle kaikki työ on fyysisesti raskasta.

Lihavat huonokuntoiset hoitsut aina huutaa että on niin raskasta.

Vähissä on raskaat työt  suomessa.

Harrastan juoksua (puolimaraton tänä kesänä kisoissa) ja käyn salilla sen 3 x viikossa mutta jos on kiire päivä ja juossut pää kolmantena jalkana tehden monen ihmisen työt niin aina ei jaksa.

Ap

Vierailija
10/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla borde prova på fysiskt arbete. Det var så vi började förtjäna våra sommarpengar från 14 års ålder. Att göra det själv ger en verkligen realistisk bild av vad det är och lägger fram framtidsperspektiv då man som 16 år gammal diskuterar med sin kollega som drömmer om pension och en relativt fin bil. Det sporrar till studier och en annan typ av karriär.

Då vi är inne på ämnet, borde ingen få ställa upp i kommunal-, riksdags- eller presidentval som inte har arbetat på den privata sidan och lyckats där. Nu är riksdagen full av allehanda dillen som aldrig har haft ett riktigt jobb eller misslyckats som företagare och fattar besluten om Finlands motor, vilken är den privata sidan och exportindustrin.

Vierailija
11/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmset, jotka eivät tee älyllistä työtä, eivät ymmärrä sitä vastuuta, uupumusta ja päänsärkyä töiden jälkeen?

Ehkä älykkyytesi ja työn vaatimustaso eivät kohtaa?

Vierailija
12/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla vaan mitään särkyjä ole, vaikka teen fyysistä työtä. Kunnosta täytyy pitää huolta vapaa-ajallakin, vaikka työ on fyysistä. Jos siitäkin huolimatta on särkyjä, täytyy niiden syy selvittää.

Vierailija
13/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teinistä asti ollut liikunnallinen ja hyväkuntoinen, mutta vuosi raskaassa elintarviketyössä jääkaappilämpötilassa romutti kyllä kropan. Käytännössä työssä ladottiin hihnalta 20 kiloa tavaraa lihalaatikkoon, joka nostettiin lavalle. Näitä laatikoita tuli neljä kappaletta kerrokseen ja lavalle kuusi kerrosta. Ylimmät laatikot jouduin nostamaan pääni korkeudelle. Sitten joku vei lavan eteenpäin ja toi tilalle uuden, ja sama homma, keskeytyksettä vaan ladoit ja nostit, ladoit ja nostit. Viisi päivää viikossa, kahdeksan tuntia päivässä, taukoja 2 x 10 minuuttia ja 1 x 20 minuuttia. Päivässä nostelin yleensä noin 5000 kiloa, eli 250 laatikkoa.

Työpäivän jälkeen en jaksanut tehdä enää yhtään mitään, viikonloputkin menivät töistä toipuessa. Buranaa kului pakettitolkulla kun aina oli joku paikka kipeä. Jos joku olisi silloin tullut arvostelemaan muka-väsymyksestä, olisin saanut raivarin (jos olisin jaksanut😅).

Vierailija
14/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysisen työn tekijän pitää olla paremmassa kuin hänen työnsä vaatii.

Vierailija
15/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lehdenjakaja Postilla työ rankkaa ja ajoa voi tulla jopa yli 1000km viikossa nivelet kovilla koska kiipeän rappuja pakarat on komiat ja pohkeet kuin bodarilla. En käy ikinä salilla. Joskus tietenki nostanut punttia jos huvittaa.

Vierailija
16/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin metsuri aikanani - kukaan ei nykyään kykenisi siihen. Miettikää millä Suomi on rakenettu.

Teollistumisella. Sillä Suomi on rakennettu

Vierailija
17/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, minä kyllä vaan kykyenen. Lisäksi että olen pienikokoinen nainen, töitä riittää ja kunto kestää.

Vierailija
18/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vähätellä minkään työn vaatimuksia. Esimerkiksi omassa työssäni opettajana äänihuuliongelmat eivät todellakaan ole leikin asia ja jos niihin sattuu, uhkaa jo välitön työkyvyn menetys. Lähde siinä sitten hallitsemaan vaikkapa 25 murrosikäistä ja opettamaan, kun ei ääni kulje ja kurkkuun sattuu. Puhuminen siinä tilanteessa voi johtaa äänihuulten pysyvään vaurioitumiseen, joka voi haitata äänen käyttöä ihan vapaa-ajallakin. Niin että olipa typerästi vähätelty etten suoraan sano. Ei taida omakaan empatiakykysi olla huippua.

Vierailija
19/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaipa siinä fyysisessä työssä kroppa tottuu siihen työhön, tietysti jos on pitkään jossakin rasittavassa työssä niin tulee kulumia ja rappeumia. Mutta niin tulee liikkunnastakin, esim. kävely kuluttaa niveliä kyllä.

Oletko vasta aloittanut sen fyysisen työn.

Vierailija
20/31 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, liikunta ja lepo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän