Meikkivoide ruusufinni-iholle?
Lääkkeet ei ole auttaneet ruusufinniin ja haluaisin jonkun hyvän meikkivoiteen joka ei ärsyttäisi ihoa enempää ja peittäisi punotuksen. Iho on pintakuiva, joten herkästi meikkivoide menee omituisen "liuskottuneen" näköiseksi. Myös riittävän vaaleaa sävyä voi olla vaikea löytää.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ihotautilääkäri voi määrätä Mirvaso-nimistä voidetta, joka vie iholta punoituksen päivän ajaksi. Ko. voide ei vaan sovi kaikille; vaikutuksen loputtua joidenkin kasvot ovat jopa punaisemmat kuin ennen voidetta.
Toisaalta, jos ei haittaa, että illalla nukkumaanmennessä naama punoittaa kovasti, niin aamulla se on jo tasaantunut. Sitten vaan sivelee taas voidetta. Voidetta pitää laittaa vain punoittaviin kohtiin ja hyvin vähän.
Joo tätä mirvaso-voidetta määräs tk-lääkäri ja sen jäljiltä oli koko kuono kirkkaan punainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ruusufinni?
Ihosairaus, jonka taustalla epäillään olevan iholla elävä pieni punkki. Iho on punoitusherkkä.
Se vaatii omanlaista hoitoa, ja jos sitä alkaa akneihon tuotteilla hoitamaan, se vaan pahenee.
Minulla on couperosa, niin kiinnostuin kysymään lisää, onko siis että se olisi pieni punkki? Eikö ainakin couperosa ole sisäerityssairaus, siis gut, eli siis ruoka-aineiden aikaansaamaa. Olen itsekin kokeillut ja kun olen jättänyt jauhot-leivät ja maidon pois niin iho talttuu ja rauhoittuu. Se turvotus, punakkuus vähenee.
Tietysti olennaista suojaaminen auringolta ja kuumalta, eikä ärsyttää mausteilla ja mm. myös alkoholi ärsyttää, jotkut viinit, se rikkihappojäämä?
Mineraalimeikit ja erityisesti Jane Iredale! Jos ei mineraalimeikkipuuteri tunnu omalta jutulta, niin esim. Jane Iredale Glow Time BB-voide, jota suositellaan mm. täällä https://wellea.fi/paras-meikkivoide-couperosa-ruusufinni-pod/
Onko tähän vaivaan olemassa mitään Facebook-ryhmää tms.?
Saisi vinkkejä kokeneilta potilailta.
Itselläni on jokin aika sitten puhjennut ruusufinni ja sen lisäksi jo varhaisteini-iässä alkanut hirmonaalinen akne, jota en myöskään meinaa saada talttumaan millään.
Kuivan ihon tuotevinkit ei minulle auta, koska iho on pintakuiva ja rasvoittuva ankarasta kosteuttamisesta huolimatta.