Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi me pronominit pitää ilmoittaa she/her, eikö pronominista she seuraa automaattisesti her?

Vierailija
24.08.2022 |

Ei kai voi olla she/him tms?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukielioppini mukaan kun sukupuolta ei ole tiedossa tai sitä ei ilmoiteta käytetään pronominiä he/him/his.

Nykyään tosin puhutaan "mi inglish no guud"

Vierailija
2/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksityistä pronomineista ei koskaan tiedä miten ne taivutetaan, siksi tavallisetkin pitää ilmoittaa noin ettei nuo tunne itseään ulkopuolisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla she/them

Vierailija
4/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä erotetaan naispuolinen henkilö laivasta.

Vierailija
5/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulukielioppini mukaan kun sukupuolta ei ole tiedossa tai sitä ei ilmoiteta käytetään pronominiä he/him/his.

Nykyään tosin puhutaan "mi inglish no guud"

Kun sukupuoli ei ole tiedossa tai ei puhuta tietystä henkilöstä käytetään they. Tämä opetettiin jo 90-luvulla eli ennen kuin tämä pronominisekoilu alkoi.

Vierailija
6/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No no no. Nykyään they myös yksikössä!

Vierailija
7/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa.

Vierailija
8/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tree

...joo, en tajua,enkä taida halutakaan, logiikkaa turha etsiä

Meillä ei ole näitä pronomineja onneksi!

Vierailija
9/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on muissakin kielissä, esim kreikassa muistaakseni miehellä os ja siksi nimenä esim jorgos.

Kuinkahan viherpiiperöt saa nämä him her tai she ja he hommat kiellettyä, kun menee kansainväliset kielioppisäännöt uusiksi, taitaa olla aika kova homma.

Vierailija
10/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka she/zir nykyisin, noita on miljoonia yhdistelmiä nykyisin.

Vähän ohi aiheen mutta en musista enää mistä luin mutta nykyisin voit olla jopa hu/hum jos identiföidyt sukupuolettomaksi ihmiseksi

Vierailija
11/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pronominit on hii/hoo.

Ja jos et käytä niitä heti oikein, mä kilahdan ja canceloin sut ja sun koko suvun!

Vierailija
12/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tähän mennessä kuulemani on "demon" :D

Vierailija
13/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tämä näkyy olevan tosi tarkkaa näpertelyä, vaikkapa tosiaan she/them, tai pitää olla yleensä they mutta her ei saa aikaan ahdistusta.

Vierailija
14/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiktokissa tuli vastaan nainen joka oli they/them mutta käytti myös they/god koska ilmeisesti jumala on sukupuoleton

Vierailija
15/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin nauratti kun Ezra Milleristä kerrottiin uutista ja sehän on joku they/trans/naisten pahoinpitelijä

Koko uutinen oli ihan sekava,kun ei tiennyt tarkoitettiinko theyllä nyt poliisia vai ezraa ja aina välillä joku sanoi vahingossa he.

Vierailija
16/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en myös tajua. Tai siis, jos haluaa kertoa, että vaikka sekä feminiini että neutraali käy, niin ok, laittaa sit she/they. (Ja osa varmaan sillä ilmaisee olevansa joku genderfluid/non-conforming/tms. spessuhessu.)

Mut miksi she/her, he/him ja they/them?

Vierailija
17/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua niin nauratti kun Ezra Milleristä kerrottiin uutista ja sehän on joku they/trans/naisten pahoinpitelijä

Koko uutinen oli ihan sekava,kun ei tiennyt tarkoitettiinko theyllä nyt poliisia vai ezraa ja aina välillä joku sanoi vahingossa he.

Nekin jotka vaativat että heistä käytetään they/them sekoavat joskus niiden kanssa ja kirjoittavat itsestään she tai her.

Ennen kuin joku kysyy missä yhteydessä itsestä puhutaan kolmannessa persoonassa: instagramissa joillain on tapana kirjoittaa kuvaus sokeita varten siitä mitä kuvassa näkyy

Vierailija
18/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vaan olla oletus että normaali paitsi jos toisin kerrotaan. Tässä 99.9% joutuu taipumaan vähemmistön vuoksi

Vierailija
19/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla vaikka pim (pom) niin kuin suurin osa noista on...

Vierailija
20/68 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvitti, kun Maya Forstaterin oikeudenkäynnissä transfobiasta syytetty Forstater joutui korjaamaan kuulustelijaansa, joka ei osannut asiakkaansa pronomineja. On se uuskieli vaikeaa:'D

OD: a transowoman did complain didn't she

MF: no I understand CQ [Claire Q.] is non binary and didn't complain

OD: Claire works in tax policy doesn't she?

MF: They

https://twitter.com/tribunaltweets/status/1502234723384504320 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän